نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۲

نسخه جدید Fable احتمالا یک بازی MMO خواهد بود

براساس شایعات منتشر شده، نسخه جدید بازی Fable در سبک MMO یا همان چندنفره آنلاین کلان خواهد بود. البته برخی منابع نیز این شایعه را رد کرده‌اند.

براساس گزارش‌های مختلفی که به‌تازگی منتشر شده‌اند، بازی جدید مجموعه Fable که استودیوی پلی‌گراند گیمز (Playground Games) مشغول ساخت آن است، احتمالا یک بازی چندنفره آنلاین کلان خواهد بود که در دنیای خلق شده به‌وسیله استودیوی لاین‌هد (Lionhead) جریان دارد و درضمن، دنباله مستقیم سه‌گانه اصلی این مجموعه به حساب نمی‌آید. بازی‌های چندنفره آنلاین کلان یا Massively Multiplayer Online که به اختصار MMO نامیده می‌شوند، به‌صورت آنلاین قابل انجام هستند و تعداد زیادی بازیکن می‌توانند در یک سرور از این بازی‌ها به رقابت یا همکاری بپردازند.

این خبر به‌وسیله یک خبرنگار فرانسوی که با نام کاربری @CronoTK در توییتر فعالیت می‌کند منتشر شده است. اما چرا اعلام این خبر به‌وسیله او تا این حد مورد توجه قرار گرفته؟ چون این خبرنگار همان کسی است که قبل از شروع رویداد رونمایی از بازی‌های ایکس ‌باکس سری ایکس، فهرستی تقریبا دقیق از تمام بازی‌هایی که قرار است در این رویداد معرفی شوند را منتشر کرده بود. بنابراین احتمال دارد که خبر مذکور نیز صحت داشته باشد.

پس از پایان یافتن رویداد مایکروسافت، ChronoTK یک توییت به زبان فرانسوی منتشر کرد و گفت که بازی جدید Fable در دنیای این مجموعه جریان دارد و در سبک MMO خواهد بود، اما این بازی Fable 4 نیست؛ که البته این نکته آخر را خودمان می‌دانستیم. خودِ مایکروسافت درباره بازی Fable ساخته استودیوی پلی‌گراند گفته که این بازی «یک شروع کاملا تازه» برای این مجموعه نقش‌آفرینی بزرگ و تحسین‌شده خواهد بود. بااین‌حال، نه ناشر و نه استودیوی سازنده بازی اطلاعات بیشتری درباره آن ارائه نکرده‌اند.

البته پس از انتشار توییت ChronoTK، توییت‌های دیگری نیز منتشر شده‌اند که این خبر را به کلی رد می‌کنند. برای مثال نویسنده وبسایت معتبر Windows Central با نام کاربری @JezCorden طی توییتی که تصویرش را در پایین هم می‌بینید، گفت: «می‌توانم تایید کنم که شایعات درباره MMO بودن بازی Fable کاملا غلط هستند.»

توییت تکذیب شایعه MMO بودن بازی Fable

همچنین کاربر دیگری به نام @Klobrille که ظاهرا نزدیک به ایکس‌باکس گیم استودیوز (Xbox Game Studios) است، در توییتر نوشت: «بازی Fable یک نقش‌آفرینی اکشن در سبک دنیای باز خواهد بود. همه باید به شایعات درباره MMO بودن این بازی پایان دهند. حتی اگر این موضوع به‌طور بالقوه امکان داشته باشد، تنها بخشی از فعالیت‌ها مانند بازی Forza Horizon 4 به‌صورت آنلاین خواهند بود. این بازی یک MMO نیست.»

توییت مبنی بر اینکه بازی Fable در سبک MMO نیست

براساس چیزی که در تیزر معرفی بازی Fable دیدیم، این بازی در سرزمین «آلبیون» جریان دارد و همان طنز خاص انگلستانی را که استودیوی لاین‌هد به‌خوبی در این مجموعه نهادینه کرده بود، یدک می‌کشد. تریلر کوتاه بازی که نوید یک عنوان سرزنده و جذاب را می‌داد، اما مطمئنا طرفداران این مجموعه دوست دارند سبک بازی نقش‌آفرینی و چیزی مشابه سه‌گانه اصلی باشد که روی کنسول ایکس‌باکس 360، دورانی خاطره‌انگیز را برای گیمرها رقم زده است.

در حال حاضر معلوم نیست که کدام یک از این اطلاعات درست باشند. آنچه مشخص است، تا زمان انتشار بازی جدید Fable زمان زیادی باقی مانده و حالا حالاها دست‌مان به این بازی نخواهد رسید. احتمالا به این زودی‌ها هم خبری از نمایش گیم‌پلی بازی نخواهد بود. پس بهترین کار این است که از معرفی شدن یک Fable برای نسل بعدی خوشحال باشیم و آرزو کنیم که این بازی یک ریبوت آبرومند برای این مجموعه دوست‌داشتنی باشد.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده