نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۰

بازی Yarntown ترکیبی متفاوت از Bloodborne و The Legend of Zelda است

بازی کم‌حجم و رایگان Yarntown مخاطبان خود را به مبارزه‌ای متفاوت با Cleric Beast دعوت می‌کند.

تا امروز بارها و بارها شاهد طراحی آثاری با الهام‌گیری از شکل و شمایل بصری مجموعه بازی افسانه زلدا (The Legend of Zelda) بوده‌ایم و جدیدترین مورد به بازی Yarntown مربوط می‌شود؛ اثری کوچک و کم‌حجم که ترکیبی است از بازی بلادبورن (Bloodborne) و افسانه زلدا.

بیش از پنج سال از انتشار بازی بلادبورن، محصول خوش‌ساخت استودیو فرام سافتور (FromSoftware) می‌گذرد و به‌تازگی یک بازی‌ساز مستقل به‌نام مکس مراز برای نشان دادن علاقه‌ی خود به این بازی اثری متفاوت را خلق کرده که بخشی از بلادبورن یعنی یارنام مرکزی (Central Yharnam) را به‌شکلی ارائه می‌دهد که یادآور نسخه‌های ۱۶ بیتی افسانه زلدا است.

بازی با کمک موتور گرافیکی Solarus طراحی شده، موتوری که مدتی قبل توسط تعدادی از عاشقان افسانه زلدا به‌طور رایگان در دسترس علاقمندان قرار گرفت و اجازه‌ی خلق بازی‌هایی مشابه نسخه‌های کلاسیک زلدا را می‌دهد. Yarntown هم جدیدترین مورد از این بازی‌ها است و سازنده‌ی آن سعی کرده یارنام مرکزی را به زیبایی در قالب جدید خود طراحی کند و حتی غول‌هایی مثل Cleric Beast و Father Gascoigne را هم برای آن در نظر گرفته است.

مبارزه با Father Gascoigne در بازی Yarntown

مطمئناً بازی‌ای در این سبک گرافیکی نمی‌تواند تمام پیچیدگی‌های محصول فرام‌سافتور را در خود داشته باشد ولی مکس مراز المان‌های مختلفی را برای اثر خود در نظر گرفته، از ضربات معمولی و حملات شارژی تا اسلحه‌ی گرم و همین‌طور قابلیت جاخالی دادن که باعث کم شدن میزان استقامت (Stamina) می‌شود. همچنین برای پیشروی در بازی مسیرهای مختلف و راه‌های میان‌بر هم طراحی شده و درکنار غول‌های یارنام مرکزی، دشمنان معمولی این بخش مثل جلادها و سگ‌های وحشی هم در آن حضور دارند.

برای دانلود بازی Yarntown روی پی سی از این این لینک استفاده کنید.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده