نویسنده: میلاد فاطمی
// دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۱

فیل اسپنسر از اهمیت بازی‌سازان ژاپنی در ایکس باکس سری ایکس خبر داد

فیل اسپنسر، مدیر ایکس‌باکس، در مصاحبه خود روی اهمیت بالای بازی‌سازان ژاپنی در سیاست‌های مایکروسافت برای کنسول ایکس ‌باکس سری ایکس تاکید زیادی کرد.

تقریبا از زمان تولد ایکس ‌باکس، مایکروسافت آن‌طور که باید نتوانست در کشور ژاپن موفق عمل کند و معمولا زیر سایه رقیب خود یعنی پلی ‌استیشن بوده است. اتفاقی که ضربه مهلکی به ردموندی‌ها وارد کرد. اگر اخبار مربوط‌به ایکس‌باکس را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که این مسئله تا جایی پیش رفت که بعضی از بازی‌سازان ژاپنی در سال‌های اول انتشار ایکس ‌باکس وان اعتقادی به تولید بازی برای این کنسول نداشتند.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد در نسل نهم قرار است این مشکل تاحد زیادی برطرف شود؛ چراکه فیل اسپنسر، مدیر ایکس‌باکس، در مصاحبه اخیر خود باز هم روی علاقه خود به بازار ژاپن و توجه به بازی‌سازان و مخاطبان خود در این کشور تاکید زیادی کرد.

پس از تلاش‌های زیاد مایکروسافت روی بهبود بخشیدن به رابطه خود در این کشور، اسپنسر اعلام کرد مایکروسافت به‌دنبال این است که ایکس‌باکس پلتفرم هدف آثار ژاپنی قرار گیرد. او در ادامه صحبت‌های خود برای تاکید به اهمیت این موضوع، به حضور پررنگ بازی‌های ژاپنی به‌عنوان مثال Sekiro: Shadows Die Twice و Devil May Cry 5 در کنفرانس‌های ایکس‌باکس در نمایشگاه E3 طی سال‌های اخیر اشاره کرد. اسپنسر گفت:

تیم ایکس‌باکس ما در ژاپن تمام تلاش خود را معطوف ساختن رابطه جدید می‌کند. ما به این موضوع که کاربران و مخاطبانمان علاقه زیادی به تجربه بازی‌های بهترین بازی‌سازان سراسر جهان دارند، آگاه هستیم. این یک واقعیت است که تعدادی از آن‌ها بازی‌سازان ژاپنی هستند. ما به‌دنبال این هستیم که کنسول ایکس‌باکس به‌عنوان پلتفرم هدف این بازی‌ها قرار گیرد. من افتخار می‌کنم که در این زمینه در چهار، پنج سال اخیر پیشرفت‌های زیادی داشتیم. در نمایشگاه E3 حضور پررنگی از بازی‌های ژاپنی را شاهد بودیم. درسته که ما یک شرکت ژاپنی نیستیم، اما باید تمام تلاش خود را برای ایجاد اعتماد بین بازی‌سازان ژاپنی پیدا کنیم. من اعتقاد دارم که این اتفاق خواهد افتاد.

فیل اسپنسر

اسپنسر در ادامه اضافه کرد: «من بابت نمایش و رویدادی که قرار است در تاریخ ۲ مرداد (۲۳ ژوئیه) برگزار شود، افتخار می‌کنم. به مسیری که قرار است با بازی‌سازان ژاپنی برای کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس همراه شویم، علاقه‌مند هستم. در آینده بیشتر از این موضوع خواهید شنید. متقاعد کردن این گروه از بازی‌سازان که ایکس‌باکس پلتفرمی است که می‌توانند در آن موفق شوند، در سیاست ما بسیار اهمیت دارد».

حال باید دید مایکروسافت در رویداد پیش‌روی خود قرار است چه واکنشی به رویداد معرفی بازی‌های پلی‌ استیشن 5 سونی داشته باشد. شما هم لطفا نظرات خود در این زمینه را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده