نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۲

تصاویری از باکس آرت بازی‌های ایکس باکس سری ایکس فاش شد

به‌تازگی چند تصویر از باکس آرت بازی‌های نسل جدید در اینترنت منتشر شده که ظاهراً به طراحی رسمی تصاویر روی جلد بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس تعلق دارند.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری رویداد بزرگ رونمایی از بازی‌های ایکس ‌باکس سری ایکس در تاریخ ۲۳ ژوئیه (۲ مرداد ۹۹) برخی از بازیکنان پیش‌بینی و گمانه‌زنی در خصوص جزئیات دقیق پلتفرم نسل نهمی مایکروسافت را آغاز کرده‌اند. اما درحالی که بسیاری از طرفداران بیشتر روی بازی‌ها و ویژگی‌های جدیدی که احتمال دارد برای Xbox Series X معرفی شود تمرکز کرده‌اند، رفته رفته اطلاعات فرعی و جزئی دیگری در حال مشخص شدن هستند. از جمله‌ی این موارد باید به باکس آرت یا تصویر روی جلد بازی‌های جدید ایکس‌باکس اشاره کرد که ظاهراً به‌تازگی در اینترنت فاش شده است.

باوجود اینکه این اطلاعات ممکن است برای برخی کاربران بسیار جزئی و کم اهمیت جلوه کند، اما نکته‌ی جالب توجهی که در ارتباط آن وجود دارد، فاصله‌ی زمانی کمی است که از رونمایی باکس آرت بازی‌های جدید پلی‌استیشن می‌گذرد. تفاوت عمده‌ای که در طراحی جلد بازی‌های PS5 دیده می‌شد، تغییر رنگ آبی بنر و فونت سفید رنگ بالای تصاویر با متن مشکی رنگ روی پس زمینه‌ی سفید در جعبه‌ی بازی‌های PS5 بود. هرچند این تغییرات جزئی نیز بازخوردهای مختلفی را در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص توییتر به‌دنبال داشت. بسیاری از کاربران عقیده داشتند که سونی باتوجه به زبان طراحی کنسول پلی‌استیشن 5 باید حاشیه‌های آبی رنگ روی جعبه‌ی بازی‌های این کنسول را به رنگ سفید یا شفاف و بدون رنگ تغییر می‌داد.

باکس آرت بازی فارکراس 6 برای ایکس باکس سری ایکس

در هرحال حالا به‌نظر می‌رسد که نوبت به طراحی کیس بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس رسیده تا به نمایش عموم گذاشته شوند. باکس آرت‌های جدیدی که به بازی‌های کنسول جدید مایکروسافت نسبت داده شده، شباهت زیادی به باکس بازی‌های ایکس‌باکس وان دارد. تفاوت‌های قابل توجهی که در این بین به چشم می‌خورد، تغییر عبارت «Xbox One» به «Xbox» در قسمت بالایی تصاویر و همچنین بنر ویژه‌ای است که پشتیبانی بازی از قابلیت اسمارت دلیوری را نشان می‌دهد. البته در بتن تصاویر، لوگوی بزرگ «Optimized For Series X» یا «بهینه‌سازی شده برای سری ایکس» نیز کاملاً مشخص است.

به‌نظر می‌رسد که ایکس‌باکس با معرفی قابلیت‌های مفیدی مانند Smart Delivery و باتوجه‌به عرضه‌ی نسل جدید کنسول‌های خود، سعی در حفظ حداکثری جامعه‌ی بازیکنان نسل فعلی خود را دارد. با درنظرگرفتن این موضوع، حفظ شباهت باکس آرت بازی‌های سری ایکس با بازی‌های ایکس‌باکس وان کاملاً قابل درک به‌نظر می‌رسد. البته از سوی دیگر این رویکرد به معنای عدم عرضه‌ی بازی‌های انحصاری فرست پارتی برای ایکس‌باکس سری ایکس، حداقل برای یک مدت زمان نسبتاً طولانی است.

باکس آرت بازی واچ داگز لجیون برای ایکس باکس سری ایکس

تصویر روی جلد بازی یاکوزا Like A Dragon برای ایکس باکس سری ایکس

در کل وضعیت بازخورد طرفداران نسبت به باکس آرت بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس نسبتاً منفی به‌نظر می‌رسد. یکی از انتقادات پرتکراری که در شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد، بزرگی بیش از حد لوگوی «Optimized For Series X» در تصاویر باکس آرت‌ها است. شماری دیگر از طرفداران نیز قرار گرفتن این لوگو در مکان‌های متفاوتی از تصویر روی جلد بازی‌ها را موجب عدم یکپارچگی ظاهر بازی‌های ایکس‌باکس دانسته‌اند. لذا همچنان این امکان وجود دارد که تصاویر روی جلد جعبه‌ی بازی‌های ایکس‌باکس سری ایکس در زمان عرضه دستخوش یک سری تغییرات شوند.


منبع gamerant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده