نمایش قابلیتهای دوال سنس پلی استیشن 5 در بازی Astro's Playroom
بازی Astro's Playroom بهعنوان جدیدترین قسمت از مجموعهی Astro Bot که توسط استودیو ژاپن سونی ساخته میشود، بهصورت رایگان روی همهی PS5ها نصب شده است تا طی چند ساعت، قابلیتهای دوالسنس را نشان همگان دهد.
جف کیلی دیشب در برنامهای نهچندان بلند که زومجی هم اخبار بازی اصلی حاضر در آن را بهصورت کامل پوشش داد، کمتر از ۴ دقیقه از گیمپلی بازی Astro's Playroom را به نمایش گذاشت. این بازی انحصاری سونی که تجربهی آن نزدیک به چند ساعت زمان میبرد و جلوهی بامزهی همهی قسمتهای سری بازی Astro Bot را دارد، میخواهد با یک تیر دو نشان بزند؛ هم بهصورت رایگان چند ساعت خریدارهای پلی استیشن 5 را سرگرم کند و هم به تکتک گیمرها نشان دهد که چگونه کنترلر/دسته پلیاستیشن 5 سونی به اسم دوال سنس میتواند بازیسازی را جلو ببرد.
مطابق توضیحات جف کیلی، سازندگان Astro's Playroom حتی برای حل معماها و حرکت درست کاراکتر در طول و عرض محیط بازی، مخاطب را وادار به استفاده از همهی قابلیتهای دوالسنس میکنند. همچنین کیفیت بلندگوهای داخلی دستگاه هم به کمک بازیکن میآید تا مثلا احساس قرارگیری در مقابل یک طوفان شن را بهتر به او انتقال دهد. در همین حین سیستم لرزش هوشمند و پرجزئیات دوالسنس باعث میشود وقتی شنها به بدن کاراکتر میخورند، گیمر این برخورد را روی انگشتهای خود احساس کند.
از آن سو قابلیت Adaptive Triggers کاری میکند که مثلا اگر میخواهید به اندازهی خاصی بپرید و در سکوبازی موفق شوید، نیازمند فشار دادن L2 یا R2 به اندازهای درست و معین باشید. بازیسازهای گوناگون همچنان میتوانند بازیهای خود را مثل قبل بسازند و سراغ استفاده از چنین قابلیتهای جالبی نروند. اما قطعا استودیوهای اختصاصی/فرست-پارتی پلی استیشن (PS Studios) برنامههای زیادی برای بهرهجویی از تکتک این امکانات دارند.