// سه شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

سونی از برند PS Studios برای تمام بازی های انحصاری پلی استیشن رونمایی کرد

زین‌پس تمام بازی‌های ویدیویی انحصاری ساخته‌شده برای کنسول‌های پلی‌استیشن که سازندگان آن‌ها استودیوهای اختصاصی سونی هستند، همگی به‌صورت مشترک تحت برند PlayStation Studios عرضه می‌شوند.

پس از The Last of Us Part II و Ghost of Tsushima و از پاییز سال جاری میلادی دیگر تک‌تک بازی‌های استودیوهای بازی‌سازی First-Party پلی‌ استیشن با زیر چتر نمادی مشخص به اسم PS Studios به انتشار می‌رسند. به بیان واضح‌تر نه‌تنها روی باکس‌آرت، تمام پوسترها و تریلرهای رسمی و حتی دیسک بلوری این بازی‌ها می‌توان لوگو PlayStation Studios را دید، بلکه خود سونی سعی می‌کند به‌سادگی با نمایش آن تفاوت آثار مورد بحث با دیگر بازی‌های معرفی‌کرده در کنفرانس‌های مطبوعاتی خویش را به نمایش بگذارد.

البته اگر یک بازی انحصاری طی یک قرارداد توسط استودیویی خارج از فضای استودیوهای بازی‌سازی پلی‌استیشن خلق شد نیز نماد PS Studios را خواهد داشت. همزمان وقتی بازی انحصاری God of War توسط استودیو اختصاصی سانتا مونیکا خلق می‌شود، دیگر مخاطب عام و ناآشنا با گوشه به گوشه‌ی هنر هشتم هم می‌تواند همواره با مشاهده‌ی نماد PS Studios درکنار آن بداند مشغول دریافت چه محصولی است. راستی تمامی بازی‌های گفته‌شده در ابتدای اجرا هم ویدیویی کوتاه را به نمایش می‌گذارند که سونی به‌تازگی آن را پخش کرد.

دانلود ویدیو از آپارات

در این ویدیو می‌توان بازی‌هایی را دید که از چند ویژگی برخوردار هستند؛ یکی از مجموعه‌های انحصاری پلی‌استیشن تعلق دارند که حق ساخت و انتشار بازی‌های آن کاملا در دست شرکت ژاپنی است، در تاریخ این پلتفرم نقش به‌خصوصی بازی کرده‌اند و به اندازه‌ی لازم پرفروش و تحسین‌شده به حساب می‌آیند. بازی Ratchet and Clank استودیو اینسامنیاک گیمز، بازی Horizon: Zero Dawn استودیو گوریلا گیمز، بازی LittleBigPlanet استودیو مدیا مولکول و بازی God of War استودیو سانتا مونیکا چهار مورد از شش اثر حاضر در ویدیو رسمی برند PlayStation Studios را تشکیل می‌دهند. دو بازی ویدیویی دیگر هم به تنها استودیویی تعلق دارند که این ویدیو به دو مجموعه‌ی خلق‌شده توسط آن اشاره می‌کند؛ بازی The Last of Us و «آنچارتد» (Uncharted) که ساخته‌ی دست اعضای ناتی داگ هستند.

PlayStation Studios

تا پیش از معرفی برند PS Studios مجموعه‌ی استودیوهای First-Party پلی‌استیشن با نام Sony Worldwide Studios شناخته می‌شد. اریک لمپل، عضو تیم ریاست و مدیر اجرایی بخش تبلیغات جهانی مرکز سرگرمی‌های تعاملی سونی در این رابطه می‌گوید:

این تغییر برای ما هیجان‌انگیز است. طی سال‌ها و در کل دهه‌ی اخیر قدرت بازی‌های ویدیویی خلق‌شده توسط استودیوهای اختصاصی پلی‌استیشن افزایش پیدا کرده است و همین سبب شد ما فکر کنیم چگونه می‌توان تک‌تک این آثارِ قدرتمندتر از همیشه را زیر چتر یک برند متحد کرد؛ تا مخاطب بتواند پس از مواجهه با یک لوگو یا تماشای یک ویدیو در ابتدای پروسه‌ی اجرای بازی بفهمد قرار است چه تجربه‌ی ستبر، خلاقانه و عمیقی داشته باشد. PlayStation Studios با این هدف به وجود آمد.

در آغاز تریلرهای بازی‌های انحصاری بعدی ما می‌توانید نسخه‌ای کوتاه‌تر از ویدیوی رسمی برند PS Studios را ببینید. در تصاویر تبلیغاتی رسمی آثار مورد بحث با لوگو آن مواجه می‌شوید. روی جلد نسخه‌های فیزیکی بازی‌های استودیوهای فرست-پارتی پلی‌استیشن و حتی روی بلوری این آثار شاهد آن‌ها هستید؛ تا بتوانید با شناختی بهتر بازی‌های مدنظر خود را انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند که بازی‌ها متعلق به فرنچایزهای قدیمی یا جدید باشند. چرا که این لوگو به بسیاری از افراد اطمینان لازم برای امتحان کردن آثار ویدیوگیمی مختلف را می‌بخشد. اصلا شاید در طول سال‌ها مجموعه‌های جدیدی خلق شدند، کاراکترهای تازه‌ای تاریخ‌سازی کردند و به محبوبیت رسیدند و درنهایت ویدیو رسمی برند PS Studios هم توانست شخصیت‌هایی دیگر را به نمایش بگذارد.

حتی هنگامی که یک بازی به‌صورت کامل تحت نظارت سونی و مخصوصا برند پلی‌استیشن توسط استودیویی دیگر و مطابق یک قرارداد خلق می‌شود، در صورتی که ما بتوانیم کیفیت آن را به یکی از بازی‌های ساخته‌شده توسط استودیوهای First-Party خود تضمین کنیم، اثر مورد بحث تحت برند PS Studios به بازار خواهد آمد.

بازی The Last of Us Part II

کمپل صحبت‌های خود در این رابطه را با اشاره به عدم آگاهی مخاطب عام از هویت بسیاری از استودیوهای سازنده و ضرورت بهره‌برداری سریع سونی از برند PlayStation Studios تکمیل می‌کند:

پلی‌استیشن می‌خواهد در نسل نُهُم کنسول‌های بازی‌های ویدیویی به مراتب جدی‌تر و گسترده‌تر از قبل به ساخت، عرضه و حمایت از بازی‌های انحصاری ادامه دهد. شرکت در گذر سال‌ها فهمید که بسیاری از افرادی که Uncharted 4: A Thief's End یا Marvel's Spider-Man را تجربه کردند و دوست داشتند، نه‌تنها از آمدن آن‌ها از سوی یک منبع مطلع نیستند، بلکه اگر هر دوی آن‌ها را قرارگرفته زیر چتر یک برند می‌دیدند به مراتب میل بیشتری نسبت به تجربه‌ی سریع‌تر محصولات ویدیوگیمی نام‌برده داشتند. PlayStation Studios آفریده شد تا درصد بسیار بیشتری از مردم درک کنند آن همه بازی ویدیویی پرفروش، برنده‌ی جوایز گوناگون و موفق در کسب بررسی‌های بسیار مثبت به یک خانواده تعلق دارند.

اگر شایعه‌ها درست از آب دربیایند، کمتر از ۳۰ روز دیگر مخاطب‌ها می‌توانند با نخستین نمایش‌های برخی از بازی‌های انحصاری پلی ‌استیشن 5 که تحت این برند عرضه خواهند شد، آشنا شوند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده