سازندگان بازی Psychonauts 2 حمایت مالی مایکروسافت از استودیوهای خود را ستایش کردند
وقتی یک ناشر به پشتیبانی حرفهای از استودیوهای تحت کنترل خود میپردازد، بازیسازها هم میتوانند با آزادی عمل بیشتر خلاقیت را بروز بدهند. پس چهقدر خوشحالکننده که اخبار بازی جدید به ما میگویند مایکروسافت با برند Xbox Game Studios، اینروزها برخلاف سالهای دور حمایت معرکهای از استودیوهای خود میکند. تیم شیفر، بازیساز خوشسابقه بهتازگی اعلام کرد که اگر استودیو Double Fine توسط ردموندیها خریداری نمیشد، او و اعضای دیگر دابل فاین نمیتوانستند بازی Psychonauts 2 را به نسخهی ایدهآل مد نظر خود تبدیل کنند. زیرا این بازی مورد انتظار به خاطر کمبود بودجه، در آستانهی حذف محتواهای زیادی قرار داشت.
در حقیقت سازندگان فهمیدند که با توجه محدودیتهای مالی و زمانی باید بیخیال تکمیل و پیادهسازی همهی باسفایتهای طراحیشده برای «سایکوناتز 2» بشوند. شیفر در تایید صحبتهای جدید مت بوتی اعلام کرد که مایکروسافت اینروزها پس از خرید یک استودیو جدید، اجازه میدهد اعضای آن کار خودشان را با بودجه و قدرت بیشتر انجام بدهند.
او میگوید: «اکنون ما در شرایطی قرار داریم که میتوانیم همواره به بازی خود توجه کنیم؛ همیشه موقع برنامهریزی به این بیاندیشیم که بهترین کار چیست؟ اکنون دیگر بهجای جلو رفتنِ قدم به قدم باتوجهبه محدودیتها و نگرانیهای استودیو، کارها را با درنظرگرفتن بهترین نتیجه برای خود بازی انجام میدهیم».
فیل اسپنسر پیشتر اعلام کرده بود که هدف Xbox Game Studios فراهم آوردن شرایط لازم برای رسیدن بازیهای این استودیوها به بالاترین سطح ممکن است. او اعتقاد دارد گاهی این کار فقط و فقط با دادن زمان و بودجهی بیشتر به اعضای یک استودیو انجام میشود. این مصاحبهی کوتاه درکنار اشارهی اسپنسر به احتمال خریداری استودیوهای بازی سازی بیشتر توسط مایکروسافت در ماهها و سالهای آینده، همگی بخشی از گزارش مفصل رسانهی GamesIndustry.biz از استودیوهای بازیسازی ایکس باکس هستند.