// یکشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۱

بلیزارد سرورهای کم جمعیت World of Warcraft را با سرورهای پر مخاطب ادغام خواهد کرد

شرکت بلیزارد اعلام کرده در آینده سرورهای کم جمعیت بازی World of Warcraft را با سرورهای پرجمعیت ادغام می‌کند تا تعامل بازیکن‌ها بیشتر شود.

یکی از مشکلاتی که بعضی وقت‌ها در بازی‌های MMO و نقش‌ آفرینی به‌وجود می‌آید، این است که به‌خاطر جدا بودن بازیکن‌های سرورهای بازی از یکدیگر، بعضی از سرورها دارای تعداد بازیکن بیشتری نسبت‌به سایر سرورها است. ازاین‌رو بازیکنان سرورهای کم جمعیت شاید در انجام مأموریت‌ها و سیاه‌چاله‌ها در حالت کوآپ دچار مشکل شوند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، شرکت بلیزارد اینترتینمنت (Blizzard Entertainment)، سازنده و ناشر بازی World of Warcraft، در انجمن وبسایت بلیزارد اعلام کرده که قصد دارد سرورهای کم جمعیت را به سرورهای محبوب و پرجمعیت بازی متصل کند. ازاین‌رو کاربران این دسته از سرورها نیازی به انتقال سرور نخواهند داشت. Kaivax، مدیر روابط عمومی World of Warcraft، اعلام کرده که تجربه‌ی این دسته از بازی‌ها زمانی لذت بخش است که جامعه کاربری بازی را دور خود حس کنید.

طی سال‌های گذشته اقدامات مختلفی برای World of Warcraft انجام شده و در جریان آن‌ها شاهد اضافه شدن مواردی بوده‌ایم که به‌صورت Cross-Realm در اختیار کاربران قرار داده شده است. به‌‌عبارتی به بازیکنان هریک از Realm یا همان سرورهای بازی اجازه می‌داد از ویژگی اضافه شده استفاده کنند. بااین‌حال هنوز مواردی هستند که به‌واسطه‌ی ساختار سرور محور بودن World of Warcraft، بازیکنان را از یکدیگر جدا می‌‌کند. 

ازاین‌رو سرورهایی را می‌بینیم که تعداد بازیکنان آن‌ها بسیار کم است و حتی کاربران در طولانی مدت به آن‌ها متصل نشده‌اند. در ادامه Kaivax اعلام کرده که بلیزارد برنامه دارد طی دو الی سه ماه آینده، سرورهای کم جمعیت را با سرورهای پرجمعیت بازی ادغام کند تا تمام این مشکلات رفع شوند. در انتها مشخص شده که بلیزارد در جریان آپدیت‌های متفاوت این کار را انجام می‌دهد و تمامی پیشرفت‌های بازیکنان به‌صورت خودکار در سرور جدید قرار می‌گیرد.

تنها کاری که بازیکنان سرورهای جمعیت بازی باید انجام دهند، این است که پس از به‌روزرسانی‌های اعمال شده، وارد Battle for Azeroth شوند. دراین‌میان اشاره کنم که بلیزارد با انتشار هر آپدیت، جزئیات دقیق آن را هم منتشر می‌کند تا کاربران متوجه تغییرات اعمال شده و ترکیب سرورها شوند. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده