نویسنده: حسین صدری
// دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

برگزاری استریم World of Warcraft: Shadowlands لغو شد

اکتیویژن بلیزارد باتوجه‌به اعتراضات اخیر آمریکا، استریم بازی World of Warcraft: Shadowlands را تا تاریخ نامعلومی لغو کرده است.

شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) اعلام کرد که آن‌ها لایو استریم بازی World of Warcraft: Shadowlands را به تعویق انداخته‌ است. این استریم زنده قرار بود در روز ۹ ژوئیه (۲۰ خرداد) برگزار شود اما بنا بر تصمیمات شرکت، این اتفاق اندکی دیرتر رخ خواهد داد. این شرکت در یک توییت اعلام کرد که:

درحال‌حاضر صداهایی که از ما مهم‌تر هستند، نیاز به شنیده شدن دارند و حالا فقط وقت گوش دادن است.

ما رویداد استریم زنده‌ی بازی World of Warcraft: Shadowlands را که برای پخش در ۹ ژوئیه برنامه‌ریزی شده بود، به تعویق می‌اندازیم و در آینده جزئیات بیشتری را درباره‌ی این بسته‌ی الحاقی با شما در میان خواهیم گذاشت.

هشتمین بسته‌ی الحاقی بازی World of Warcraft که Shadowlands نام دارد، برای اولین‌بار در رویداد بلیزکان 2019، توسط بلیزارد رونمایی شد. در ابتدای کنفرانس سال ۲۰۱۹، یک تریلر سینمایی از این بازی نمایش داده شد که در آن مخاطبان شخصیت سیلوانوس را دیدند که دروازه‌ای را به سرزمینی به نام شدولندز باز می‌کند و آن‌جا جایی است که قسمت بعدی داستان وارکرفت قرار است در آن اتفاق بیفتد. در حال حاضر مشخص نیست که این استریم دقیقا به چه تاریخی موکول شده؛ اما می‌توان گفت این حرکت در پیروی از شرکت‌های دیگری چون سونی (Sony) و الکترونیک آرتز (EA) انجام شده که هر یک به‌خاطر اینکه صدای معترضان به نژادپرستی در اخبار شنیده شود، رویدادهای آنلاین پرمخاطب خود را به تعویق انداختند.

بازی World of Warcraft: Shadowlands

اکتیویژن بلیزارد همچنین امسال به‌صورت رسمی رویداد بلیزکان ۲۰۲۰ را لغو کرد تا سلامت شرکت‌کنندگان تحت تاثیر ویرورس کرونا قرار نگیرد. تهیه‌کننده‌ی اجرایی رویداد بلیزکان یعنی سارالین اسمیت، اعلام کرد که احتمالات زیادی پیش‌روی آن‌ها قرار داشت و چون نمی‌توانستند از هیچ‌چیزی اطمینان حاصل کنند، تصمیم‌گیری در این زمینه برایشان بسیار دشوار بود. آن‌ها تعداد زیادی سناریو و احتمالات ممکن را مقابل خود می‌دیدند اما سرانجام آن «تصمیم بسیار سخت» را گرفتند و قرار شد مراسم بلیزکان امسال کنسل شود.

بسیاری از شرکت‌های بازی‌ساز، در حمایت از کمپین «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» کمک‌های بسیاری انجام داده‌اند. مثلا یک باندل از بازی‌های مستقل که توسط itch.io عرضه می‌شود و هدف از فروشش کمک به این کمپین است، توانسته تاکنون ۷۵ هزار دلار کسب کند. باندل Black Lives Matter Support Bundle قرار است تا روز ۱۷ ژوئیه (۲۸ خرداد) همچنان فروخته شود. این باندل شامل بازی‌هایی است که توسط ۲۰ بازی‌ساز مستقل ساخته شده‌اند و شعار آن این است که «درکنار هم بمانیم تا با خشونت پلیس و برتری نژاد سفید مخالفت کنیم». کمپین «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» چندی پیش، بعد از کشته شدن جورج فلوید توسط یکی از ماموران پلیس آمریکا به‌وجود آمد. اگر شما هم به تهیه‌ی این باندل و کمک کردن به این کمپین علاقه دارید، می‌توانید ازطریق این لینک برای تهیه‌ی آن اقدام کنید.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی رویدادهای اخیر و تأخیر در برنامه‌های شرکت‌های بازی‌ساز چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده