// جمعه, ۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۲

بازی The Last of Us Part 2 رکورد سریع‌ترین فروش در تاریخ انحصاری های سونی را شکست

با فروش بیش از چهار میلیون نسخه طی سه روز اول، بازی The Last of Us Part II رکوردهای «خدای جنگ»، «اسپایدرمن» و «فاینال فانتزی 7» را شکست و فروش جهانی خود را قدرتمندانه آغاز کرد.

پیش از این بازی God of War استودیو سانتا مونیکا، بازی Marvel's Spider-Man استودیو اینسامنیاک گیمز و درنهایت انحصاری زمانی پلی ‌استیشن 4 یعنی بازی فاینال فانتزی 7 ریمیک رکورددار سرعت فروش برای سونی بودند. این بازی‌ها هرکدام در هفته‌ی افتتاحیه‌ی خود بین ۳.۱ الی ۳.۵ میلیون نسخه را برای بازار جهانی ارسال کردند. حالا بازی The Last of Us Part 2 استودیو ناتی داگ تنها طی سه روز اول انتشار، موفق به فروش بیشتر از ۴ میلیون نسخه به مخاطب‌ها شده است.

مرکز سرگرمی‌های تعاملی سونی انتظار ندارد که این رکورد توسط دو بازی Ghost of Tsushima و «مرد آهنی» (Iron Man VR) شکسته شود. پس از آن‌جایی که تا فروش قابل‌توجه پلی ‌استیشن 5 و گسترده شدن بازار انحصاری‌های آن هم حداقل چندین و چند ماه باقی مانده است، به نظر نمی‌رسد که این رکورد فعلا توسط بازی دیگری شکسته شود.

بازی The Last of Us Part II

نیل دراکمن، نویسنده و کارگردان بازی The Last of Us Part II در مقام نائب رئیس استودیو ناتی داگ به تشکر از طرفدارها به خاطر این موفقیت پرداخت. او می‌گوید با اینکه انتظارات از این اثر بسیار بالا بودند، ولی کمتر کسی فکر می‌کرد TLoU Part II بتواند طی کمتر از سه روز فروش ۴ میلیون نسخه‌ای را رد کند. دراکمن خواندن و شنیدن نظرات بازیکن‌ها از سرتاسر دنیا طی روزهای گذشته را تجربه‌ای معرکه می‌داند و از خلاقیت بی‌پایان گیمرها برای آهنگ‌سازی با گیتار الی، ساخت تصاویر گوناگون در حالت Photo Mode و یافتن روش‌های مختلف برای شکست دادن دشمنان تشکر کرد.

استودیو ناتی‌داگ این بازی را طولانی‌ترین، پرهزینه‌ترین و سخت‌ترین پروژه‌ی خود تا به امروز می‌داند و از مشاهده‌ی چنین نتیجه‌ای سپاسگزار است. نیل دراکمن در تکمیل صحبت‌های خود می‌گوید: «ما به خود جرئت روایت داستانی تازه و انجام کاری جدید و دشوار را دادیم. این داستان با تلخی‌های بسیار و موضوعات پیچیده‌ای سر و کار دارد و بازیکن را از جهات مختلف به چالش می‌کشد. استقبال شما نیز باعث می‌شود بفهمیم به خوبی در دل دردها و معناهای آن غرق شده‌اید».

با شرایط فعلی در چند هفته‌ی آینده‌ی بازی The Last of Us Part 2 می‌تواند تبدیل به پرفروش‌ترین بازی انحصاری پلی‌ استیشن و سونی در تاریخ این برند و شرکت شود. آن هم وقتی بررسی‌های بازی انقدر مثبت بوده‌اند که اندی مک‌نامارا، سردبیر ۲۶ سال اخیر مجله‌ی معتبر گیم اینفورمر با سابقه‌ی بیش از ۳ دهه بررسی بازی‌های ویدیویی، آن را پس از اهدای نمره‌ی کامل بهترین بازی داستانی زندگی خود خطاب می‌کند. زومجی نیز در بررسی بازی به آن شانزدهمین نمره‌ی ۱۰ از ۱۰ خود را داد.


منبع PS.Blog
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده