نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

یکی از بازیکنان Minecraft دو سال را صرف طراحی منطقه چرنوبیل در این بازی کرده است

یکی از کاربران خلاق و با پشت‌کار بازی Minecraft طی دو سال تلاش موفق به بازطراحی کامل منطقه مشهور چرنوبیل در دنیای این بازی شده است.

بازی Minecraft با فراهم کردن ابزار متنوع، جامعه‌ی بزرگ کاربران و دنیای وسیع و گسترده‌ی خود، همواره بستر بسیار مناسبی برای پیاده‌سازی خلاقیت بازیکنان در زمینه‌های مختلف بوده است. در همین راستا، یکی از بازیکنان خلاق و با پشت‌کار این بازی به نام Janisko، موفق شده تا بعد از دو سال فعالیت، بازطراحی منطقه مشهور چرنوبیل در اوکراین را به پایان برساند.

این نقشه که Chernobyl Universe نام‌گذاری شده، برای بازی در سبک سروایول یا بقا طراحی شده و سعی در انعکاس تجربه حضور در منطقه‌ی واقعی چرنوبیل را دارد. Janisko در خلال توضیحاتی که در ارتباط با جزئیات این نقشه ارائه کرده، می‌گوید که در ادامه، لوکیشن‌هایی از مجموعه بازی‌های Stalker نیز در این نقشه ساخته خواهد شد:

من قصد دارم در ادامه علاوه‌بر ناحیه اصلی چرنوبیل و سایر مناطق جنوبی آن، بخش بلاروسی آن را نیز در بازی طراحی کنم. ضمن اینکه مثلاً شهر Poliske که نقشه Dead City از بازی Stalker از آن الهام گرفته نیز در برنامه‌ها خواهد بود.

طراحی چرنوبیل در بازی Minecraft

Janisko در ادامه توضیحات خود در مصاحبه با وبسایت Planet Minecraft می‌گوید:

برای ساخت این نقشه بزرگ سعی کردم بیشترین داده‌های ممکن را پردازش کنم که اکثراً از منابع اینترنتی مانند گوگل مپ و سایر مراجع مفید استخراج شده بود. البته واضح است که نمی‌توان تمام اطلاعات مورد نیاز را از اینترنت تأمین کرد؛ اما متأسفانه من به مسیر دیگری برای دسترسی به اطلاعات موثق دسترسی نداشتم. بنابراین بالاجبار باید برای طراحی برخی ساختمان‌ها یا قسمت‌های داخلی آن‌ها، خودم فکر می‌کردم.

بازی Minecraft

نسخه v0.02 از بخش دوم این نقشه هم‌اکنون برای دانلود در این لینک قابل دسترس خواهد بود.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده