نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۰

پروژه جدید نیل دراکمن The Last of Us 3 یا یک بازی کاملا جدید خواهد بود

نیل دراکمن معاون استودیوی ناتی داگ در اظهارنظر جدید خود اعلام کرده که هنوز تصمیم نگرفته که بازی بعدی او The Last of Us 3 یک IP کاملاً جدید خواهد بود.

نشریه GQ در جدیدترین مصاحبه خود به سراغ نیل دراکمن، معاون استودیوی ناتی داگ رفته تا سؤالات پراهمیتی را با سرپرست توسعه‌دهندگان مجموعه محبوب The Last of Us مطرح کند. دراکمن در خلال صحبت‌های خود به دغدغه‌های جدیدی که با نزدیک شدن به زمان عرضه The Last of Us Part II در ذهن او مطرح شده اشاره داشته و اظهار داشته که ناچار است از همین الان در خصوص پروژه بعدی خود تصمیم گیری کند:

وقتی زمان جمع بندی یک پروژه فرا می‌رسد، مسئولیت ایده‌پردازان آن پروژه رفته رفته سبک‌تر شده و این موضوع باعث شده که به‌طور پیوسته به پروژه بعدی تیم فکر کنم. بله، پروژه بعدی قاعدتاً می‌تواند Part 3 هم باشد اما این احتمال نیز وجود دارد که به یک آی پی کاملاً جدید بپردازیم.

اظهارات دراکمن موجب شده تا وبسایت GQ اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در خصوص پیشنهاد طرفداران برای پروژه بعدی ناتی داگ کرده و سؤال خود را به این صورت مطرح کرده که «شما ترجیح می‌دهید پروژه بعدی نیل دراکمن کدامیک از موارد زیر باشد؟». سپس سه گزینه شامل The Last of Us Part 3، یک آی‌پی جدید و یکی دیگر از مجموعه بازی‌های ناتی داگ به‌عنوان پاسخ‌های پیشنهادی ارائه شده است.

The Last of Us Part II

اگر ناتی داگ نهایتاً تصمیم به شروع سومین قسمت از مجموعه The Last of Us بگیرد، به‌نظر می‌رسد که این قسمت نیز به‌جای فاصله گرفتن بیش از حد از دنیای دو قسمت قبلی خود، فضای نسبتاً مشابهی را با شماره‌های اول و دوم این مجموعه در پیش بگیرد. دراکمن در خلال بحث در خصوص برنامه‌های این استودیو برای محتوای قسمت دوم این بازی توضیح می‌دهد که بسیاری از طرفداران، پایان‌بندی قسمت اول را «مقدس» تلقی کرده و ترجیح می‌دادند که ادامه پیدا نکند:

مردم همیشه پیشنهاد می‌کردند که باید روی قسمت دیگری از این بازی کار کنیم اما این بار باید به کاراکترهای جدیدی پرداخته شود. یا اینکه مثلاً این بار داستان در اروپا یا ژاپن جریان داشته باشد. درواقع بیشتر روی لزوم تغییر و تنوع در آن تأکید می‌شد. من همیشه از این نظرات به‌عنوان راه فرار ترسوها یاد می‌کنم.

دراکمن با تأکید روی اهمیت تقویت ایده‌های دنباله‌های Last of Us اظهار می‌کند که:

به نظر من اگر قصد دارید لوکیشن‌ها یا شخصیت‌های داستان را به کلی تغییر دهید، بهتر است اصلاً به یک آی‌پی جدید فکر کنید.

The Last of Us Part II

احتمالاً تا قبل از قطعی شدن این تصمیم، دراکمن کار خود را روی اقتباس تلوزیونی HBO از The Last of Us نیز شروع کرده باشد. این سریال تلوزیونی که اخیراً جان رنک (Johan Renck) کارگردان سریال موفق Chernobyl را در رأس قسمت اول این پروژه می‌بیند، بعد از انتشار The Last of Us Part 2 به مرحله تولید وارد خواهد شد.

دراکمن نیز به همراه کریگ مازن مسئولیت نویسندگی این سریال را بر عهده خواهد داشت. وی در ادامه صحبت‌های خود با خبرنگار مجله GQ، در خصوص مزایای نسخه تلوزیونی این مجموعه صحبت کرده و می‌گوید:

این فرصت به ما اجازه خواهد داد بیش‌ازپیش روی جنبه‌ی شخصیت پردازی کاراکترها کار کنیم. سریال Last of Us می‌تواند جنبه‌های متفاوتی از شخصیت‌های داستان را به مخاطب معرفی کند.

The Last of Us Part II

مازن نیز درخصوص اینکه چرا احساس می‌کند The Last of Us همان‌طور که در قالب یک بازی ویدیویی می‌تواند مورد اهمیت باشد، در شمایل یک اقتباس غیرتعاملی نیز موفق خواهد بود، می‌گوید:

شاید این موضوع درواقع طعنه‌ای به رسانه‌ها باشد که باوجود پیشرفت خیره‌ کننده‌ای که در حوزه تکنولوژی شاهد آن هستیم، روایت داستان‌ها به‌نوعی همچنان تداعی کننده دوران محتوای هشت بیتی است. البته این موضوع نه به‌دلیل خلأ طرح و ایده‌ی مناسب، بلکه به‌خاطر این است که ما معمولاً شخصیت پردازی خوبی را در بازی‌های ویدیویی شاهد نیستیم. درواقع بازی‌ها مدت‌ها است که غرق در طرح‌ها و ایده‌های جدید و خلاقانه شده‌اند اما هیچ وقت کاراکترها حس قابل قبول و قانع‌کننده‌ای را به مخاطب القا نمی‌کنند.

نیل کمبود پیچیدگی عاطفی را به‌عنوان یکی دیگر از دلایل مطرح می‌کند اما شاید اعتماد به نفس مهم‌تر از آن باشد. اعتماد و اعتقاد به اینکه داستان و شخصیت یک بازی ارزش توجه کردن را خواهد داشت.

The Last of Us Part 2 بعد از فراز و نشیب‌های بسیار، بالاخره نوزدهم ژوئن (۳۰ خرداد) به‌صورت رسمی عرضه خواهد شد. در ادامه می‌توانید اسکرین‌شات‌هایی از محیط بازی را مشاهده کنید:


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده