نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

ماد جدید Half-Life: Alyx شما را به راهروهای وحشتناک P.T می‌برد

یکی از مادسازان بازی Half-Life: Alyx به نام AmbientDruth اقدام به بازطراحی تجربه ترسناک بازی P.T در محیط مبتنی بر واقعیت مجازی این بازی کرده است.

P.T به زعم بسیاری از علاقه‌مندان به ژانر بازی‌های ترسناک، یکی از به یادماندنی‌ترین تجربیاتی است که تاکنون در این سبک دیده شده است. این بازی که درواقع یک تیزر قابل بازی از استودیوی کوجیما پروداکشن (Kojima Productions) محسوب می‌شد، یک راهروی L شکل و تکراری را به‌عنوان کانون وقایع بازی قرار داده و تخیلات و ذهن کاربر را به بازی می‌گرفت. حالا حدود ۶ سال از زمان انتشار این تیزر پرسروصدای کوجیما می‌گذرد ولی همچنان طرفداران در سرتاسر جهان درباره آن صحبت می‌کنند.

حالا به نظر می‌رسد که یکی از سازندگان ماد در بازی Half-Life: Alyx اقدام به بازطراحی این تجربه ترسناک با استفاده از موتور بازی‌سازی Source 2 کرده است. AmbientDruth سازنده محتوای اضافی بازی واقعیت مجازی ولو (Valve) است که در پست توییتری جدید خود از در دسترس قرار گرفتن این ماد در Workshop استیم خبر می‌دهد. این ماد درواقع یک لول جدید به نام P.T را به بازی اضافه کرده و ضمناً به این موضوع نیز اشاره شده که حجم محتوای این مرحله به میزان قابل توجهی بالا خواهد بود. به طوری که راهروهای بازی ناگهان به راهروی قرمز رنگ مشهور P.T تغییر حالت داده و حتی صدای شخصیت ترسناک Lisa نیز در آن به گوش می‌رسد.

Half-Life: Alyx  P.T Corridors

اندازه‌ی فایل نصبی این بسته، هم‌اکنون ۲۲۱.۴۸۰ مگابایت ثبت شده است اما براساس برنامه‌ریزی طراح این ماد، قرار است در ادامه همچنان به حجم محتوای این لول اضافه شود. براین اساس، قرار است در آینده محتوای جدیدی از قبیل وقایع بیشتر، مجازات برای «تصمیمات اشتباه»، بهبود تکسچرها و کیفیت جلوه‌های گرافیکی ماد، راهروهای طولانی‌تر و... به بازی اضافه شوند.

ظاهراً راهروی بسته و تودرتوی بازی، با استفاده از قابلیت تلپورت قابل پیاده‌سازی بوده و ضمناً این نقشه اولین تلاش AmbientDruth برای طراحی ماد در Half-Life: Alyx محسوب می‌شود. البته او قبلاً هم سابقه طراحی ماد برای Garry’s Mod را دارد.

دانلود از آپارات

درحالی‌که هیچ ویدیوی رسمی از نمایش نحوه عملکرد نقشه P.T در Half-Life: Alyx منتشر نشده است، می‌توانید در ویدیوی بالا بخش‌هایی از محتوای این ماد را مشاهده کنید. به کمک این ویدیو می‌توان ایده‌ی خوبی از چگونگی کارکرد این مرحله و همچنین نحوه‌ی ارتباط آن با مکانیزم جذاب بازی واقعیت مجازی Valve را در تعامل با اشیای موجود در محیط بازی،  به‌دست آورد.

البته این اولین باری نیست که بازی P.T به یک تجربه واقعیت مجازی پورت می‌شود. یکی از طرفداران این بازی، قبلاً اقدام به بازسازی محتوای آن با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine کرده است. شخصاً تصور می‌کنم که شاید اگر در بازی چیزی مانند یک آینه تعبیه می‌شد که چهره نورمن ریداس را به‌عنوان شخصیت اصلی بازی نشان می‌داد نیز ایده‌ی بسیار جالبی را شاهد بودیم. موضوعی که چندی پیش توسط بازیکنان P.T کشف شد.

اخیراً لنس مک دونالد ویدیوی جدیدی را منتشر کرده بود که نشان می‌داد شهر Silent Hill در آخرین نسخه‌ی رسمی این بازی به چه شکلی بوده است. درواقع او با خروج از راهروی بی‌پایان PT و ورود به حالت رندر خیابان‌های Silent Hill استودیوی کوجیما پروداکشن موفق به مشاهده بیرونی فضای بسته این بازی شده بود. مک‌دونالد چند ماه پیش نیز اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می‌داد لیزا، آنتاگونیست ترسناک بازی PT درحالی‌که شما مشغول فرار از راهروهای بی‌پایان این بازی بودید، به کاراکتر شما چسبیده بود.

بازی مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی Half-Life: Alyx هم‌اکنون برای پی سی قابل دریافت است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده