نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۳

سگا از کنسول دستی Game Gear Micro رونمایی کرد

Game Gear Micro به‌عنوان یکی از کوچک‌ترین کنسول‌های تاریخ به مناسبت ۶۰ سالگی سگا وارد بازار می‌شود.

در این سال‌ها شاهد عرضه‌ی انواع و اقسام مدل‌های جدید و کوچک از کنسول‌های کلاسیک شرکت‌هایی مثل نینتندو، سگا و سونی بوده‌ایم و اکنون نوبت به نمونه‌ی جمع‌وجور یکی از کنسول‌های دستی سگا رسیده است؛ گیم گیر مایکرو (Game Gear Micro) که قرار است به مناسبت ۳۰ سالگی عرضه‌ی مدل اصلی این کنسول وارد بازار شود.

Game Gear Microگیم گیر یک کنسول دستی هشت بیتی بود که سگا آن‌را در سال ۱۹۹۰ و پس از مشاهده‌ی موفقیت حیرت‌انگیز نینتندو با گیم بوی (Game Boy) عرضه کرد. هرچند درنهایت موفقیت زیادی با این کنسول به‌دست نیاورد و در مقابل فروش ۱۱۸ میلیونی خانواده‌ی گیم‌بوی، کنسول گیم گیر تنها کمی بیش از ۱۰ میلیون عدد فروخت. البته سگا پس از آن هم بازار کنسول‌های دستی را رها نکرد و به‌سراغ جنسیس نومد (Genesis Nomad) رفت که این‌بار فروش محصول پیشرفته‌ی آن‌ها حتی به یک میلیون هم نرسید.

اکنون پس از گذشت چند دهه، به مناسبت جشن تولد ۶۰ سالگی شرکت سگا شاهد معرفی مدل جدیدی از گیم گیر هستیم با ابعادی بسیار کوچک و ظریف. کنسول در چهار رنگ زرد، قرمز، آبی و مشکی در تاریخ ۶ اکتبر (۱۵ مهر) وارد بازار ژاپن می‌شود، با قیمت ۴۹۸۰ ین یعنی حدود ۴۶ دلار. هر رنگ هم بازی‌های مخصوص خود را دارد که درمیان آن‌ها آثار معروفی مثل سونیک (Sonic the Hedghog) هم به‌چشم می‌خورند:

مشکی: Sonic the Hedgehog، Puyo Puyo 2، Outrun، Royal Stone

آبی: Baku Baku Animal: Sekai Shiikugakari Senshuken، Gunstar Heroes، Sonic & Tails، Sylvan Tale

زرد: Nazo Puyo: Arle no Roux، Shining Force، Shining Force II، Shining Force: Final Conflict

قرمز: Columns، The G.G. Shinobi، Megami Tensei Gaiden: Last Bible، Megami Tensei Gaiden: Last Bible Special

دانلود ویدیو از آپارات

هنوز مشخص نیست که گیم گیر مایکرو در خارج از بازار ژاپن هم عرضه خواهد شد یا خیر؛ کنسولی که با دو عدد باتری نیم‌قلمی (AAA) کار می‌کند و البته می‌توان آن‌را با کمک یو‌اس‌بی هم شارژ کرد. همچنین دوست‌داران آن می‌توانند با خرید وسیله‌ی جانبی Big Window Micro و بزرگ شدن تصاویر کنسول توسط آن، به‌طور راحت‌تری از تجربه با این محصول کوچک لذت ببرند.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده