// یکشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

معماری پلی استیشن 5 از هر کنسول دیگری در تاریخ بهتر است

جف گراب، سردبیر شناخته‌شده رسانه‌ی ونچربیت به‌تازگی اعلام کرده که تعدادی از توسعه‌دهنده‌های بازی‌های ویدیویی، معتقد هستند که پلی استیشن 5 بهترین معماری ممکن در میان تمامی کنسول‌های عرضه شده را دارد.

با اعلام تاریخ رویداد سونی در ۱۶ خرداد ماه و نمایش بازی‌های پلی استیشن 5، شاهد منتشر شدن اخبار مختلفی حول این کنسول نسل نهمی هستیم. بااینکه از نظر سخت‌افزاری، ایکس باکس سری ایکس و پلی‌استیشن 5 موارد مشابهی مثل استفاده از پردازنده Zen2 شرکت ای‌ام‌دی و پردازنده گرافیکی شخصی‌سازی شده با معماری RDNA 2 هستند، اما در عمل دو کنسول کاملا مجزا به‌حساب می‌آیند.

همچنین جیم رایان، رئیس پلی‌استیشن، در گفت‌وگوهای اخیر خود به سرعت اجرای بازی‌ها روی PS5 اشاره کرده که این کنسول می‌توانند بازی‌ها را ۱۰۰ برابر سریع‌تر از پلی استیشن 4 اجرا کند. بازی‌ها مهم‌ترین اهمیت را برای سونی دارند و می‌خواهند تجربه‌ای را در این زمینه ارائه دهند که فقط روی پلی‌استیشن 5 قابل تجربه‌ است. 

باتوجه‌به جدیدترین اخبار کنسول های بازی، جف گراب، نویسنده گیمزبیت، تابه‌امروز اطلاعات مختلفی را از رویداد سونی منتشر کرده بود. همچنین او به‌تازگی اعلام کرده که استودیوهای بازیسازی، در حال ستایش پلی‌استیشن 5 هستند. وی در ادامه صحبت‌های خود به این مورد اشاره کرده که بعضی از توسعه‌دهنده، به‌صورت عمومی اعلام کرده‌اند که پلی‌استیشن 5 معماری بهتری نسبت‌به تمامی کنسول‌های ساخته شده در تاریخ دارد. 


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده