نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰

Mafia 3: Definitive Edition پشتیبانی از PS4 Pro و Xbox One X را حذف می‌کند

نسخه Definitive Edition بازی Mafia 3 به محض نصب محتوای به‌روزرسانی، پشتیبانی از رزولوشن 4K در پلی‌استیشن 4 پرو و ایکس‌باکس وان ایکس را از دست می‌دهد.

به نظر می‌رسد که عبارت «Definitive» به‌طور ویژه در صنعت بازی‌های ویدیویی دیگر معنای خاصی ندارد. 2K Games اخیراً اقدام به عرضه‌ی نسخه‌ی Definitive Edition بازی‌های Mafia 2 و Mafia 3 کرده که هردوی آن‌ها مشکلات خاص خود را دارند. بازی Mafia 2: Definitive Edition بیشتر شبیه به یک بسته‌ی نامتقارن از بافت‌ها و تکسچرهایی است که با بی‌دقتیِ واضحی گردآوری شده و به‌عنوان یک ریمستر عرضه شده است. درحالی که Mafia 3 تنها از نظر منطقی کار را ساده‌تر کرده است. نمی‌توان این نسخه‌ را به‌عنوان ریمستر در نظر گرفت چرا که بیشتر شبیه به یک عرضه‌ی مجدد بازی اصلی است که به همراه یک سری محتوای الحاقی در زمان انتشار در اختیار کاربران قرار گرفته است. صرف‌نظر از این مسائل، به نظر می‌رسد که این بازی در حال بدتر کردن هرچه بیشتر شرایط است.

به گزارش وبسایت Eurogamer، یکی کاربران Reddit به‌تازگی اطلاعات جدیدی را کشف کرده براساس آن، بازی اصلی Mafia 3 بعد از دریافت آپدیت ۱۰ گیگابایتی نسخه Definitive Edition، برخی از ویژگی‌های خود را از دست می‌دهد. به‌طور ویژه، باید به حذف پشتیبانی از پلتفرم‌های پلی ‌استیشن 4 پرو و ایکس ‌باکس وان ایکس اشاره کرد. بنابراین درحالی که در گذشته روی کنسول‌های PS4 Pro و ایکس‌باکس وان ایکس امکان اجرای بازی در رزولوشن‌های 1440p و 1728p فراهم می‌شد، حالا بازی روی تمامی پلتفرم‌ها با روزلوشن ثابت 900p اجرا می‌شود. لذا به نظر می‌رسد که این بازی به‌طور کلی پشتیبانی از 4K را حذف کرده است.

Mafia 3 Definitive Edition

طبق توضیحاتی که سخنگوی 2K به Eurogamer ارائه داده، توسعه‌دهندگان این بازی از این قضیه مطلع بوده و در حال تلاش برای حل این مشکل هستند:

تیم پشتیبانی توسعه‌دهندگان Mafia 3: Definitive Edition این این مسئله اطلاع دارند و هم‌اکنون در حال تلاش برای بازگرداندن پشتیبانی از ایکس‌باکس وان ایکس  وپلی استیشن 4 پرو در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.

ایجاد این مشکل، یک خطای ناراحت کننده از سوی توسعه‌دهندگان این بازی به نظر می‌رسد؛ به‌خصوص در شرایطی که عملاً با یک عرضه‌ی مجدد بازی مواجه هستیم. در حال حاضر تنها می‌توان امیدوار بود که نسخه ریمیک Mafia 1 خیلی بیشتر از این‌ها مورد توجه قرار گیرد. این بازی، در تاریخ ۲۸ اوت (۷ شهریور) برای پلی ‌استیشن 4، ایکس ‌باکس وان و پی ‌سی منتشر خواهد شد. براساس توضیحات توسعه‌دهندگان 2K، در بازی Mafia: Definitive Edition همه چیز، حتی موسیقی ارکسترال بازی از نو ساخته شده است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده