نویسنده: حسین صدری
// سه شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۱

Detroit، Beyond: Two Souls و Heavy Rain انتهای خرداد ماه به استیم می‌آیند

پس از راه‌اندازی صفحه‌ بازی‌های Detroit: Become Human ،Beyond: Two Souls و Heavy Rain در استیم به‌زودی شاهد انتشار این آثار روی این پلتفرم خواهیم بود.

چند هفته پیش بود که صفحه‌ای درباره‌ی بازی Beyond: Two Souls در فروشگاه استیم ایجاد شد که نشان می‌داد احتمالا این بازی قرار است به‌زودی روی پلتفرم استیم هم به فروش برسد. چراکه استودیو کوانتیک دریم (Quantic Dream) قراردادی یک‌ساله را با اپیک گیمز امضا کرده‌اند تا در این مدت بازی‌هایش را روی استیم عرضه نکند. حالا که مدت زیادی از عرضه‌ی بازی‌های دیوید کیج روی پی سی می‌گذرد، مدت‌زمان این قرارداد هم به سر آمده و کاربران استیم می‌توانند به زودی این بازی‌ها را تجربه کنند. امروز همه‌ی این حدس‌ها به واقعیت تبدیل شد و صفحه‌ی استیم بازی Detroit: Become Human و بازی Heavy Rain هم در کنار Beyond: Two Souls روی استیم قرار گرفتند. بازی‌های یاد شده در تاریخ ۳۱ خرداد ماه برای استیم در دسترس خواهند بود.

دیوید کیج کسی است که پیش از این با سونی همکاری می‌کرد. اما پس از عرضه‌ی بازی Detroit: Become Human او و استودیویش تصمیم گرفتند به‌تنهایی کار کنند و از آنجا که حق نشر بازی‌های خود برای پی سی را در اختیار داشتند، تصمیم گرفتند همه‌ی بازی‌های خودشان را برای این پلتفرم هم عرضه کنند. دیوید کیج به دیدگاه‌ها و سبک‌وسیاق خاص بازی ساختنش معروف است. او همیشه دوست دارد روایت در بازی‌ها را به شکل‌های گوناگونی انجام دهد و با خلق انتخاب‌ها و مسیرهای شاخه‌شاخه شونده در داستان، به مخاطب احساس آزادی بدهد. شیوه‌ی بازی ساختن او همواره با نقد منتقدان همراه بوده اما عده‌ی زیادی هم طرفدار این بازی‌ها هستند و ساخته‌های کیج را می‌ستایند. بازی‌های دیوید کیج معمولا مکانیک‌های پیچیده‌ای در گیم‌پلی ندارند و بیشتر روی داستان و فضاسازی تمرکز می‌کنند. به همین خاطر است که اگر به بازی‌های شدیدا داستان‌محور علاقه دارید، بهتر است سری به این مجموعه بزنید.

Beyond: Two Souls

شکی نیست که افراد بسیار بیشتری می‌توانند پس از عرضه بازی‌ها روی استیم به‌ آن‌ها دسترسی داشته باشند. این مسئله نیز امیدوارکننده است که درآمد حاصل از فروش این بازی‌ها، می‌تواند به روند توسعه‌ی بازی بعدی این استودیو هم کمک کند. مدتی پیش دیوید کیج، با یک توییت اعلام کرد که آن‌ها خبرهای «خوشحال‌کننده‌‌ای» برای سال ۲۰۲۰ دارند. البته مشخص نیست خبر خوشحال‌کننده‌ی کیج عرضه‌ی این بازی‌ها روی استیم بود یا اینکه آن‌ها قصد دارند بازی تازه‌ای را معرفی کنند. تا آنجا که می‌دانیم، میان عرضه‌ی Beyond: Two Souls و Detroit: Become Human یک بازه‌ی پنج سال اختلاف وجود داشت. با توجه به اینکه دیتروید حدود ۲ سال پیش منتشر شد، بعید به‌نظر می‌رسد اثر جدید دیوید کیج به این زودی‌ها بتواند تکمیل شود؛ اگرچه ممکن است این استودیو پس از قطع همکاری انحصاری‌اش با سونی، توانسته باشد با آزادی بیشتر راهی برای تولید سریع‌تر بازی‌هایش پیدا کند.

در هر صورت باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اخبار دیگری درباره‌ی این استودیو خواهیم شنید. سه بازی استودیو کوانتیک دریم هم‌اکنون روی پلی استیشن 4 و فروشگاه اپیک گیمز قابل دسترسی هستند و به زودی در تاریخ ۳۱ خرداد ماه به استیم راه پیدا می‌کنند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی ساخته‌های دیوید کیج چیست؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده