نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵

کوانتیک دریم در سال ۲۰۲۰ خبرهای غافل‌گیرکننده‌ای برای طرفداران دارد

دیوید کیج، موسس و کارگردان استودیوی کوانتیک دریم، در حساب رسمی توییتر خود ضمن تبریک سال نو میلادی، از برنامه‌های زیاد استودیوی خود در سال ۲۰۲۰ خبر داد.

استودیوی فرانسوی Quantic Dream را می‌توان خالق آثار روایت محور دانست؛ بازی‌هایی که تصمیم‌های گیمر در اتفاقات و پایان بازی تاثیر مستقیمی دارد و به همین دلیل هم بازی دارای چندین پایان‌بندی متفاوت است. سال ۲۰۱۰ بازی Heavy Rain برای کنسول پلی‌استیشن 3 روانه بازار شد. به جرات می‌توان ادعا کرد که این بازی به یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های نسل خود نیز بدل شد. Heavy Rain با شخصیت پردازی قوی و البته داستان جذاب و گیرای خود توانست این سبک از بازی‌های ویدیویی را به بهترین شکل به مخاطب معرفی کند. در کارنامه حرفه‌ای کوانتیک دریم دو بازی دیگر با تمرکز روی همین سبک یعنی روایت محور نیز مشاهده می‌شود که هر دو در ادامه مسیر Heavy Rain توانستند موفق ظاهر شوند. بازی Beyond: Two Souls در سال ۲۰۱۳ برای پلی‌استیشن 3 و جدیدترین ساخته آن‌ها یعنی Detroit: Become Human در سال ۲۰۱۸ برای پلی‌استیشن 4 روانه بازار شدند.

حال اما در تازه‌ترین اخبار بازی، دیوید کیج، موسس و کارگردان استودیوی کوانتیک دریم، در حساب رسمی توییتر خود به مناسبت فرار رسیدن سال نو میلادی، ضمن تبریک، از برنامه‌ها و سورپرایزهای استودیوی خود در سال ۲۰۲۰ خبر داد:

سال ۲۰۱۹ سال شگفت انگیزی برای کوانتیک دریم بود. ما برنامه‌ها و سورپرایزهای زیادی برای طرفداران خود در سال جدید داریم که سال ۲۰۲۰ را حتی هیجان انگیزتر از سال گذشته می‌کند.

با وجود اینکه هنوز جزییات زیادی ارایه نشده است، اما به‌نظر می‌رسد باتوجه به نزدیکی عرضه کنسول‌های نسل نهم، استودیوی کوانتیک دریم تمام تمرکز خود را روی انتشار بازی برای نسل آینده قرار داده است.

quantic dream

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، استودیوی کوانتیک دریم بیش از یک دهه بازی‌های خود را تنها برای سونی و کنسول‌های پلی‌استیشن منتشر کرد. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که چندی پیش دیوید کیج در مصاحبه خود به‌صورت رسمی اعلام کرد که آثار این استودیو دیگر در انحصار پلی‌استیشن نیست، بلکه برای تمام پلتفرم‌ها عرضه می‌شوند. به‌‌نظر می‌رسد این تصمیم مورد رضایت تیم سازنده نیز قرار گرفته است چراکه عرضه بازی‌ها روی پی سی برای کیج و کوانتیک دریم راضی کننده بوده است.

اگر شما هم از طرفداران بازی‌های سبک روایت محور هستید، به‌نظر شما بهترین بازی در این سبک کدام اثر است ؟ پیش‌بینی‌های شما از برنامه‌های استودیوی کوانتیک دریم در سال 2020 چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده