نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۵

شایعات پیرامون بازی Mass Effect 4 و امید دیدن این بازی در نمایشگاه E3

مایک گمبل، تهیه‌کننده‌ی سری بازی‌های Mass Effect در حساب توییتر خود تصویری منتشر کرده که به عقیده‌ی طرفداران، نشانی از نسخه‌ی چهارم این بازی است. برای دیدن این تصویر و ماجراهای بعد از آن، با زومجی همراه باشید.

نسخه‌ی جدید Mass Effect توسط بایوویر در شعبه‌ی شهر ادمونتون کانادا در حال ساخت است و تا کنون اطلاعات خاصی از آن به بیرون درز نشده است. با توجه مدت زیادی که از ساخت این بازی می‌گذرد، به نظر می‌رسد به زمان رونمایی رسمی آن نزدیک می‌شویم که احتمالاً در مراسم E3 امسال خواهد بود.

در این میان تهیه‌ی کننده‌ی این سری عکسی در توییتر ارسال کرده که نظر خیلی‌ها را به خود جلب کرده است. بسیاری گمان کردند این عکس قطعاً به سری Mass Effect ارتباط دارد، چرا که با دیدن آن به سرعت یاد لوگوی بازی می‌افتیم و تقریباً تمام المان‌های طراحی این سه‌گانه را نیز در خود دارد.

ption id="attachment_32016" align="aligncenter" width="1024"]مایک گمبل این تصویر را بدون هیچ توضیحی در توییتر ارسال کرده است مایک گمبل این تصویر را بدون هیچ توضیحی در توییتر ارسال کرده است

طرفداران بسیاری به این تصویر واکنش نشان دادند و خواستار اطلاعات بیشتر شدند، اما گمبل چند ساعت بعد آب پاکی را روی دست همه ریخت:

mike gamble tweet

در ضمن... این یک عکس واقعی است که توسط یک فضانورد ناسا گرفته شده است. فکر می‌کنم واقعاً خارق‌العاده‌است.

بعد از این توییت یکی از طرفداران در جواب به او گفت که سر به سر آن‌ها نگذارد و بازی را بسازد. جواب گمبل به او در نوع خود جالب است: «بازی؟ کدام بازی؟»

با این اوصاف همچنان در بی‌خبری کامل در مورد نسخه‌ی چهارم Mass Effect به سر می‌بریم و تا زمانی که اطلاعات موثقی منتشر نشود، شاید باز شاهد اینگونه موارد باشیم. این بازی حتی هنوز عنوانی رسمی ندارد و از آن با نام Mass Effect 4 شناخته می‌شود. در نسخه‌ی چهارم شاهد فرمانده شپرد نخواهیم بود ولی اشاراتی به سه‌گانه‌ خواهیم دید. این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی تقریباً مستقل است ولی از المان‌های خاص آن‌ها بهره خواهد برد.

اخیراً بر اساس همه‌پرسی آنلاینی که بایوویر انجام داد، اطلاعاتی از شیوه‌ی جستجو، شخصی‌سازی کاراکتر و نوع ماموریت‌ها به دست آمد که بسیار شبیه یک Dragon Age فضایی می‌ماند اما خود بایوویر اعلام کرد اینگونه نخواهد بود. با این حال، می‌دانیم که جهان بازی ۳ برابر بزرگ‌تر از قبل است، نژاد پروتئان در آن حضور دارند و دارای بخش چندنفره هم خواهد بود.

اولین بار خبر پروژه‌ی ساخت نسخه‌ی جدید بازی در E3 سال گذشته اعلام شد و عرضه‌ی آن در اواخر سال جاری میلادی چندان دور از انتظار نیست. شاید انتشار آن به سال ۲۰۱۶ بکشد اما در هر صورت، احتمال معرفی آن در اواخر خرداد بسیار زیاد است.

منابع: VG247 و Express


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده