آپدیت Unreal Engine 4 اپیک گیمز برای پشتیبانی از PS5 و Xbox Series X منتشر شد
شرکت اپیک گیمز (Epic Games) در بلاگ رسمیاش از عرضهی تازهترین آپدیت آنریل انجین 4 خبر داد. این نسخهی جدید که با نام Unreal Engine 4.25 شناخته میشود قابلیتهای جدیدی دارد که به سازندگان اجازه میدهد برای کنسولهای نسل نُهُم بازی بسازند و روی موتور آنریل ۴ برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس خروجی بگیرند. این آپدیت همچنین قابلیتهای تازهای را هم به موتور آنریل 4 اضافه کرده که عملکرد آن را روی پلتفرمهای خاص، ارتقا خواهد داد. مواردی چون سیستم صوتی ارتقا یافته، پشتیبانی اولیه از زیرسیستمهای آنلاین و پشتیبانی از گواهینامههای لازم برای TRC و XR را میتوان از جمله زمینههایی نامید که آنریل جدید آنها را به همراه دارد.
این آپدیت همچنین سیستم جدیدی تحت عنوان The Unreal Insights را به موتور آنریل اضافه میکند. ویژگیای که تجربهی کاربری بهتری را برای بازیسازان فراهم میکند و ابزاری برای مشاهدهی شبکهها را در اختیارشان قرار میدهد. به کمک این ابزار آنها میتوانند ترافیک شبکهای را آنالیز و بهینهسازی و باگها و مشکلات آن را رفع کنند. اپیک گیمز همچنین پلاگین جدیدی را به بخش ادیتور آنریل اضافه کرده که به صورت جداگانه مخصوص مشاهدهی انیمیشنها است. ابزاری که از وضعیت گیمپلی و رفتارهای انیمیتشده، یک پیشنمایش را در اختیار بازیساز قرار میدهد تا تحلیل و بررسی انیمیشنها سادهتر انجام شود.
طبق آنچه در بلاگ اپیک گیمز گفته شده:
این اولین آپدیتی است که قرار است پشتیبانی اولیه از و را برای بازیسازان به ارمغان آورد. ما قرار است در طول سال، آپدیتهای مختلفی را برای نسخهی 4.25 عرضه کنیم که شامل بهینهسازیها، برطرف کردن باگها، مشکلات و گواهیهای لازم برای خروجی گرفتن از بازیها روی کنسولهای نسل بعدی خواهد بود.
بر اساس پروفایل یکی از اعضای سابق استودیوی The Initiative در LinkedIn، این استودیو مشغول کار روی یک بازی برای نسل آیندهی کنسولها است که با موتور Unreal Engine 4 ساخته میشود؛ بازیای که گویا قرار است اسلحهها و گجتهای مختلفی داشته باشد، از یک سیستم مخصوص برای کنترل دوربین استفاده میکند و تعامل با اشیاء هم از ویژگیهای آن است. حتی این احتمال هم مطرح است که این استودیو مشغول ساخت یک نسخهی ریبوت شده از بازی Perfect Dark باشد؛ چیزی که طرفداران زیادی از وجود آن خوشحال خواهند شد.
بازی Senua’s Saga: Hellblade II هم یکی دیگر از بازیهای نسل بعد است که با آنریل انجین 4 ساخته شده است. این بازی که به صورت انحصاری برای ایکس باکس سری ایکس ساخته میشود، با تیمی توسعه پیدا میکند که از نظر اندازه، دو برابر تیمی است که روی بازی قبلی یعنی Hellblade: Senua’s Sacrifice کار میکردند. آنها از تکنولوژیهای رویهمحور و ابزارهای هوشمند استفاده میکنند تا این بازی را برای نسل آینده راهی بازار کنند.
بیشتر از ۵۰ درصد از سریال انحصاری دیزنی پلاس یعنی The Mandalorian هم در محیطهای دیجیتالیای که با استفاده از تکنولوژی آنریل انجین ساخته شده بودند، فیلمبرداری شده است. همچنین میدانیم که بازی The Wolf Among Us 2 هم که تازهترین بازی استودیو تل تیل (Telltale) است و پس از ورشکسته شدن و احیای دوبارهی این استودیو روند ساخت آن مجددا از سر گرفته شده، دیگر قرار نیست با ابزار همیشگی این استودیو یعنی موتور Telltale Tool ساخته شود و آنریل ۴ با تکنولوژیهای جدیدش جای آن را گرفته.
نظر شما کاربران زومجیدربارهی تازهترین قابلیتهای موتور آنریل ۴ چیست؟ چقدر بابت کارهایی که سازندگان میتوانند با آن بکنند هیجانزده هستید؟