نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۱

بازی The Initiative احتمالاً با موتور آنریل 4 تولید می‌شود و اسلحه‌ها و گجت‌های متنوعی خواهد داشت

احتمال دارد اولین پروژه‌ی The Initiative نسخه‌ی جدیدی از Perfect Dark باشد.

حدود دو سال از آغاز به‌کار استودیوی جدید مایکروسافت با نام The Initiative می‌گذرد و هرچند هنوز چیز خاصی از اولین پروژه‌ی آن‌ها نمی‌دانیم، ولی انتظارات از این استودیوی تازه‌نفس بسیار بالا است و خیلی‌ها مشتاق تماشای اولین اثر آن‌ها هستند. یکی از همین افراد به‌تازگی توانسته است با مراجعه به پروفایل یکی از اعضای سابق The Initiative به اطلاعاتی پیرامون بازی این استودیو دسترسی پیدا کند که باعث ایجاد حدس و گمان‌هایی در مورد این پروژه شده است.

پروفایل موردنظر به فردی به‌نام کریستوفر ان‌جی اختصاص دارد که در فاصله‌ی جولای ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ (تیر تا بهمن ۱۳۹۸) طراح فنی استودیو بوده و در صفحه‌ی لینکدین خود توضیحاتی در این مورد داده است. اولین چیزی که در این صفحه به چشم می‌خورد، اشاره به موتور آنریل 4 (Unreal Engine 4) است و طبق توضیحات نوشته‌شده، استودیو با این موتور گرافیکی روی پروژه‌ی خود کار می‌کند.

همچنین در بخش دیگری از توضیحات به وجود تعداد زیادی اسلحه، گجت و همین‌طور دوربین‌های مداربسته در این پروژه اشاره شده و درعین‌حال المان‌های مختلفی مثل موانع تخریب‌پذیر و تهدیدهای محیطی هم در آن وجود دارد.

هرچند اطلاعاتی که در مورد بازی داریم از این موارد فراتر نمی‌رود، ولی طرفداران پرفکت دارک (Perfect Dark) با جمع‌بندی این اطلاعات و صحبت‌های قبلی فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس که مدتی قبل گفته بود «The Initiative در حال کار روی چیزهای جدید و همین‌طور قدیمی است»، به این نتیجه رسیده‌اند که شاید با نسخه‌ی جدید یا ریبوت پرفکت دارک طرف باشیم.

Perfect Dark Zero

پرفکت دارک یکی از بازی‌های خوش‌ساخت استودیو Rare برای نینتندو 64 بود که در سال ۲۰۰۰ با استقبال بالایی از طرف گیمرها و منتقدان مواجه شد و در سال ۲۰۰۵ هم شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی دیگری از این بازی با نام پرفکت دارک زیرو برای ایکس باکس 360 بودیم؛ بازی‌ای که هرچند در حد و اندازه‌های اثر قبلی ظاهر نشد، ولی به‌عنوان یکی از بازی‌های هم‌زمان با عرضه‌ی کنسول مایکروسافت اثر جذابی بود. از این مجموعه یک نسخه هم در سال ۲۰۰۰ برای گیم‌بوی کالر ارائه شد و در سال ۲۰۱۰ هم ریمستر نسخه‌ی اول آن برای ایکس‌باکس 360 منتشر شد. ولی از آن زمان به بعد خبر جدیدی از این مجموعه نداشته‌ایم و معرفی نسخه‌ی جدید آن می‌تواند اتفاق بزرگی محسوب شود.

در هر حال تنها گذشت زمان نشان می‌دهد که اولین پروژه‌ی The Initiative چه خواهد بود؛ استودیویی که هرچند وقت یک‌بار اخباری در مورد ملحق شدن بازی‌سازهایی از استودیوهای مطرح مثل ناتی داگ، سانتا مونیکا و راک استار به آن به‌گوش می‌رسد و سال گذشته هم درو ماری، از کارگردان‌های استودیو وعده‌ی ارائه‌ی اثری بسیار جاه‌طلبانه را داده بود. اگر آن‌طور که شنیده می‌شود مایکروسافت در ماه آینده به‌سراغ نمایش بعضی از بازی‌های خود برای ایکس باکس سری ایکس برود، شاید این پروژه هم یکی از آن‌ها باشد.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده