// یکشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۱

چند هکر مسئول اسپویل The Last of Us Part 2 بودند؛ ویدیوها به نسخه های اولیه بازی تعلق دارند

گزارش‌های تازه نشان می‌دهند که افراد اسپویل‌کننده‌ی بخش‌هایی از بازی The Last of Us Part II هکرهایی هستند که توانستند با ورود به سرورهای ناتی داگ، ویدیوهای ضبط‌شده از تست‌های قدیمی اثر را بربایند.

بازی The Last of Us

بازی The Last of Us Part 2 تا ۴۷ روز دیگر به دست گیمرها می‌رسد و اکنون از شرایطی که اندکی قبل در آن قرار گرفته بود، رهایی یافته است. تازه‌ترین ساخته‌ی نیل دراکمن و استودیو بازی‌سازی ناتی‌داگ حالا تاریخ انتشار قطعی دارد، به پلی‌استیشن استور بازگشته است و پیش‌فروش مناسبی را چه در نسخه‌های فیزیکی و چه در نسخه‌های دیجیتالی تجربه می‌کند؛ تا حدی که بازی اکنون تبدیل به پرفروش‌ترین محصول ویدیوگیمی شعبه‌های مختلف فروشگاه آمازون از جمله آمریکا، کانادا، برزیل، انگلستان، فرانسه و استرالیا شده است. ولی اکنون که می‌دانیم اکثر گزارش‌های مرتبط با شرح چگونگی پخش شدن اطلاعاتی از بازی و رسیدن آن‌ها به دست مخاطب بی‌ارزش بوده‌اند، به‌نظر می‌رسد اطلاعات بیشتری هم در این‌باره در دسترس عموم قرار دارند. پس از آن رسانه‌ی گیم‌اینداستری خبر از شناسایی افشاکنندگان توسط سونی و بی‌ربطی این افراد به شرکت ژاپنی و استودیو ناتی داگ داد و گیمزرادار هم به دستگیری آن‌ها اشاره داشت، حالا جیسون شرایر، ژورنالیست شناخته‌شده‌ی دنیای بازی‌های ویدیویی در اطلاع‌رسانی نسبتا کوتاهی که یوروگیمر به پوشش و تایید آن پرداخته است، داده‌هایی جدید در این باره را با همگان به اشتراک می‌گذارد.

جیسون شرایر: پس از صحبت با افرادی که اطلاعاتی کامل و رسمی درباره‌ی نحوه‌ی افشا شدن ویدیوها داشتند و اعضایی از استودیوی ناتی‌داگ که از پشت پرده‌های ماجرا مطلع بودند، اکنون می‌توان به خلاصه‌ای از حقایق قرارگرفته در پس تمامی این اتفاقات اشاره کرد. مدتی قبل یک به‌روزرسانی برای یکی از بازی‌های نسبتا قدیمی ناتی‌داگ منتشر شد و چند هکر توانستند در آن یک نقطه‌ی آسیب‌پذیر بیابند. سپس آن‌ها با همین روش شانس دسترسی به داده‌هایی کمک‌کننده به سرورهای اختصاصی ناتی‌داگ را پیدا کردند. ویدیوهای پخش‌شده همگی از نسخه‌ای قدیمی از TLoU Part II (متعلق به ماه‌ها قبل) بیرون کشیده شده‌اند؛ ویدیوهایی از تجربه‌ی بخش‌هایی از بازی توسط اعضای ناتی‌داگ که هکرها توانستند از سرور استودیو آن‌ها را بیرون بیاورند.

The Last of Us Part II

البته این پایان کار نیست. ادامه‌ی گزارش نه‌تنها یک بار دیگر نشان می‌دهد که همه‌ی صحبت‌های مرتبط با پخش این ویدیوها توسط فردی از خود سونی یا ناتی داگ اشتباه بوده‌اند، بلکه جنس برخورد مالی ناتی داگ با کارمندهای خود بیش از اندازه میزان مضحک بودن آن‌ها را به رخ می‌کشد. شرایر می‌نویسد:

شایعه‌های مرتبط با پخش اطلاعات توسط عضوی از ناتی‌داگ یا فردی عصبانی که حقوق یا پاداش‌های مالی خود را دریافت نکرده است، کاملا بدون پایه و اساس هستند. ناتی داگ نه‌تنها در دوران شیوع ویروس کرونا/کووید 19 به حمایت جدی از سلامتی کارمندهای خود پرداخت، بلکه حقوق‌ها و دستمزدهای آن‌ها را هم بیشتر از بسیاری استودیوها افزایش داد.

حقیقت آن است که با توجه به صحبت‌های جدید نیل دراکمن که گفت صحبت‌های دروغین منتشرشده درباره‌ی چگونگی پخش این اسپویل‌ها تنها دروغ‌هایی نیستند که در این‌باره گفته شده‌اند، به‌نظر می‌رسد که تک‌تک اسپویل‌ها را هم نمی‌توان بدون کوچک‌ترین شکی صحیح دانست. چون نه‌تنها بازی‌هایی از جمله God of War کوری بارلوگ گاهی از نسخه‌های اولیه تا نسخه‌ی نهایی خود پذیرای تغییرات عظیمی هستند، بلکه برخی رسانه‌ها می‌گویند پخش شدن چند ویدیو هرگز نمی‌تواند با قطعیت از درستیِ تمامی اطلاعات قرارگرفته کنار آن‌ها بگوید. برای نمونه ممکن است فردی سه ویدیو بلند از بازی را پخش کند. حتی در فرض این که هر سه ویدیو دقیقا به همین شکل در نسخه‌ی نهایی دیده می‌شوند، باز هم لزوما تمام صحبت‌های او قطعی نیستند. چرا که امکان دارد فرد افشاکننده صرفا همین ویدیوها را داشته باشد و نقاط خالی بین آن‌ها را با تخیلات خود در قالب یک متن پر کند. اما چون سه ویدیو از یک بازی AAA پخش کرده است، تمامی اطلاعات لورفته توسط وی قطعی و صحیح به نظر می‌رسند.

در هر حالت بهترین راه فعلی دور ماندن عمدی از اسپویل‌ها با وب‌گردی دقیق‌تر، پرهیز از فعالیت‌هایی از جمله بی‌مهابا خواندن کامنت‌های مطالبی از این جنس و بی‌توجهی به اسپویل‌های متنی ناگهانی است که امکان دارد به شکلی غیرمنتظره در اینترنت مقابل گیمر ظاهر شوند.

بازی The Last of Us Part II

بازی The Last of Us Part II تا ۴۷ روز دیگر (جمعه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۹/هفدهم ژوئیه ۲۰۲۰) روی پلی استیشن 4 به دست بازیکن‌ها می‌رسد و به احتمال زیاد در روز عرضه‌ی پلی استیشن 5 نیز نسخه‌ی بهبودیافته‌ی خود را تقدیم آن‌ها می‌کند.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده