نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۸

جف کیلی Summer Game Fest را به‌عنوان جایگزین E3 امسال معرفی کرد

جشنواره تابستانی بازی‌های ویدیویی به‌مدت چهار ماه جریان خواهد داشت و از سونی و مایکروسافت گرفته تا بتسدا و برادران وارنر در آن حضور دارند.

مدتی قبل باخبر شدیم که به‌خاطر مشکلات ناشی از ویروس کرونا، امسال خبری از نمایشگاه E3 نخواهد بود؛ موضوعی ناراحت‌کننده برای گیمرها که البته به‌نظر می‌رسد کمبود آن با برگزاری برنامه‌های دیگر جبران خواهد شد. بعد از اینکه دو روز قبل گیم‌اسپات از برگزاری رویداد خیریه‌ی خود تحت‌عنوان Play for All خبر داد، اکنون در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که جف کیلی هم قرار است برنامه‌ای را برای علاقمندان این صنعت ترتیب دهد و به‌نوعی جای خالی E3 را پُر کند.

کیلی که از مدت‌ها قبل و پیش از اعلام لغو E3 2020 گفته بود در نمایشگاه امسال حضور پیدا نمی‌کند، به‌تازگی خبر از برگزاری رویداد دیجیتالی متفاوتی داده است که تحت‌عنوان جشنواره تابستانی بازی‌های ویدیویی (Summer Game Fest) برگزار خواهد شد؛ برنامه‌ای که قرار است ترکیبی از خبرهای جالب و جذاب، نمایش بازی‌های مختلف و گیم‌پلی آن‌ها و همین‌طور ارائه‌ی محتوای رایگان باشد.

این جشنواره‌ی تازه‌نفس از ماه می (اردیبهشت-خرداد) آغاز می‌شود و تا آگوست (مرداد-شهریور) ادامه خواهد داشت، یعنی به‌مدت چهار ماه شاهد برنامه‌ای جدید و متفاوت خواهیم بود که ناشران و استودیوهای بازی‌سازی زیادی هم در آن سهیم هستند. از اکتیویژن، باندای نامکو، بتسدا، بلیزارد، بانجی، اسکوئر انیکس و سی دی پراجکت رد تا دیجیتال اکستریمز، الکترونیک آرتز، مایکروسافت، سونی، رایت گیمز، ولو، برادران وارنر، پرایوت دیویژن و 2K.

دانلود ویدیو از آپارات

این شرکت‌ها هرکدام به نمایش آثار خود در جریان جشنواره تابستانی بازی‌های ویدیویی می‌پردازند و مخاطبان هم می‌توانند این برنامه‌ها را از طریق فیس‌بوک، میکسر، توییچ، توییتر، یوتیوب و سایت خود ناشران دنبال کنند. همچنین استیم، ایکس‌باکس و پلتفرم‌های دیگری که هنوز اعلام نشده‌اند هم برنامه‌های خاصی برای علاقمندان خواهند داشت و به ارائه‌ی دموهای قابل بازی و نسخه‌های آزمایشی بعضی از آثار خود در بازه‌های زمانی محدود خواهند پرداخت. برای مثال از تاریخ ۹ تا ۱۴ ژوئن (۲۰ تا ۲۵ خرداد) یعنی در همان روزهایی که قرار بود E3 2020 برگزار شود، شاهد برگزاری رویداد مخصوصی با مشارکت ولو و جف کیلی خواهیم بود که Steam Game Festival: Summer Edition نام دارد.

روزهای پایانی جشنواره تابستانی بازی‌های ویدیویی هم‌زمان می‌شود با رویداد دیجیتالی Gamescom که قرار است در تاریخ ۲۴ آگوست (۳ شهریور) برگزار شود. همچنین با توجه به در پیش بودن نسل جدید و عرضه‌ی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس توسط سونی و مایکروسافت، می‌توانیم منتظر اطلاعات و نمایش‌های متنوعی از بازی‌های هر دو کنسول در جریان این جشنواره باشیم.


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده