نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

رویداد گیمزکام 2020 به صورت دیجیتالی برگزار خواهد شد

در پی تصمیم دولت آلمان برای تمدید قوانین محدود کننده‌ی تجمعات تا پایان ماه آگوست برگزار کنندکان نمایشگاه Gamescom اعلام کردند که مراسم امسال به صورت کاملاً دیجیتالی برگزار خواهد شد.

در میان تمامی کنفرانس‌ها و رویدادهای گیمینگ ۲۰۲۰ به نظر می‌رسید که Gamescom جزء مواردی است که با توجه به زمان برگزاری آن، حداقل هنوز این امکان را دارد تا برگزار شود. امید آن می‌رفت که طی چند ماه آینده و با بهتر شدن شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، همچنان برگزاری این رویداد را محتمل بدانیم. اما براساس قانون جدیدی که توسط دولت آلمان تصویب شده، پیش بینی می‌شد که رویداد Gamescom در تابستان امسال نیز با تأخیر، تعویق یا تغییر سبک برگزاری مواجه شود.

دولت آلمان در واکنش به ادامه‌ی روند شیوع فراگیر ویروس COVID-19 در این کشور، تصمیم گرفته تا ممنوعیت برگزاری تمامی رویدادها و تجمات بزرگ در سرتاسر کشور را تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۰ (اوایل شهریورماه ۹۹) تمدید کند. در نتیجه، رویداد Gamescom 2020 که در ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۶ الی ۲۹ آگوست برگزار شود نیز در خطر لغو یا تعویق قرار گرفته بود. اخیراً برگزارکننده‌ی کنفرانس Gamescom اعلام کرده بود که برنامه‌های این تیم همچنان برای برگزاری این رویداد در تابستان سال جاری تنظیم شده اما این خبر منجر به ایجاد تغییر در رویکرد آن‌ها شده است.

Gamescom 2020

در توییت جدیدی که توسط اکانت رسمی گیمزکام منتشر شده می‌خوانیم:

باوجود این که هنوز تمامی جزئیات این تصمیم مشخص نشده، به نظر می‌رسد که ممنوعیت برگزاری تمامی رویدادهای بزرگ تا پایان ماه آگوست روی نحوه برگزاری Gamescom 2020 نیز تأثیر خواهد گذاشت. ضمن این که نمایشگاه Gamescom 2020 به طور قطع به صورت دیجیتالی برگزار خواهد شد. به زودی اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

Gamescom گیمزکام

جف کیلی (Geoff Keighley) در پستی که در تاریخ ۳۱ مارس از طریق اکانت توییتر خود منتشر کرده بود نیز در خصوص برگزاری مراسم افتتاحیه این رویداد به صورت استریم آنلاین اطلاع رسانی کرده بود:

در روزهایی که تقریباً هیچ چیزی قطعی به نظر نمی‌رسد، در نظر داشتن یک هدف مشخص برای آینده بسیار خوب خواهد بود. مراسم افتتاحیه کنفرانس Gamescom دوشنبه ۲۴ آگوست برگزار خواهد شد. ما در این تاریخ از طریق یک استریم زنده با شما در ارتباط خواهیم بود. در اواسط ماه می نیز همکاران ما در Gamescom اخبار تکمیلی را در خصوص برگزاری رویداد حضوری آلمان به اطلاع طرفداران خواهند رساند.

کنفرانس Gamescom، بزرگترین رویداد سالانه صنعت بازی در جهان محسوب می‌شود که صدها هزار شرکت کننده و علاقه‌مند را از سرتاسر جهان در کنار هم جمع می‌کند. لذا این احتمال وجود داشت که حتی باوجود بهبود شرایط شیوع ویروس کرونا در آلمان، تجمع این تعداد از افراد در مراسم Gamescom با مخالفت دولت آلمان همراه شود.

باتوجه به لغو کنفرانس E3 و شمار دیگری از رویدادهای بزرگ نیمه اول سال، باید دید که آیا در سایر بازه‌های سال ۲۰۲۰ شاهد برگزاری یک رویداد بزرگ گیمینگ خواهیم بود یا خیر. در حال حاضر، هنوز PAX West 2020 و Tokyo Game Show 2020 را برای ماه‌های آگوست و سپتامبر داریم که باید صبر کرد و دید که آیا به سرنوشت مشابهی دچار خواهند شد یا این که اوضاع به نحو دیگری رقم خواهد خورد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده