نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۱

ویروس کرونا باعث تأخیر در انتشار نسخه فیزیکی The Wonderful 101: Remastered شد

براساس اعلام استودیوی پلاتینیوم گیمز، خریداران نسخه فیزیکی The Wonderful 101: Remastered، در پی مشکلات ایجاد شده به‌دلیل بحران شیوع کرونا، بازی و آیتم‌های ویژه‌ی همراه آن را با کمی تأخیر دریافت خواهند کرد.

باوجود اینکه شاید این خبر با درنظرگرفتن شرایط فعلی قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید، امروز اعلام شد که تاریخ عرضه نسخه فیزیکی The Wonderful 101: Remastered به همراه آیتم‌های هدیه‌ همراه آن با تأخیر مواجه شد. استودیوی پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames) به‌عنوان توسعه‌دهنده این بازی، به حمایت کنندگان از این بازی در کیک استارتر اعلام کرده که بحران شیوع ویروس کرونا روی فرایند تولید و توزیع این بازی نیز تأثیر گذاشته و تاریخ عرضه‌ی آن را با تأخیر مواجه کرده است. براین اساس، نسخه فیزیکی این بازی هم‌اکنون برای تاریخ ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) در ایالات متحده و در سوم ژوئیه (۱۰ مرداد) برای منطقه اروپا برنامه‌ریزی شده است.

البته افرادی که با حمایت مالی بیشتر از این بازی در کمپین کیک استارتر The Wonderful 101: Remastered آیتم‌های فیزیکی ویژه را به‌عنوان هدیه دریافت خواهند کرد، بسته به زمان راه‌اندازی مجدد فرایند حمل‌و‌نقل و توزیع در منطقه خود احتمالاً باید زمان بیشتری را منتظر رسیدن سفارش‌های خود باشند.

از طرفی خریداران نسخه‌ی دیجیتالی این بازی، براساس اعلام قبلی از تاریخ ۷ می (۱۸ اردیبهشت) The Wonderful 101: Remastered را دریافت خواهند کرد. ضمن اینکه PlatinumGames به‌عنوان عذرخواهی از تأخیر ایجاد شده، کلید نسخه دیجیتالی این بازی در استیم را در اختیار خریداران نسخه فیزیکی این بازی نیز قرار خواهد داد تا قبل از رسیدن نسخه فیزیکی خود، امکان تجربه بازی را به همراه سایر کاربران داشته باشند.

The Wonderful 101: Remastered

ویروس کرونا تقریباً تمامی جنبه‌های صنعت بازی‌های ویدیویی را تحت تأثیر قرار داده است. قوانین قرنطینه و دورکاری موجب شده تا اکثریت قریب به اتفاق استودیوهای بازی‌سازی فرایند توسعه پروژه‌های خود را از خانه دنبال کنند. این اتفاق، منجر به تعویق زمان عرضه بسیاری از بازی‌های بزرگ و کوچک شده و رویدادهای عمومی نیز طبیعتاً به تعویق یا تعطیلی کشیده شده‌اند. تغییر در زمان عرضه نسخه بازسازی شده The Wonderful 101 آخرین موردی است که در این راستا اتفاق افتاده است.

The Wonderful 101 اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ و روی کنسول‌های نینتندو Wii U منتشر شد. این بازی همچنان در بسیاری از جنبه‌های گیم پلی اکشن خود یک بازی منحصر‌به‌فرد محسوب می‌شود که امکان کنترل یک گروه بزرگ از ابرقهرمانان بازی را به‌صورت همزمان فراهم می‌کند. این بازی در آن زمان در بحث فروش با مشکلاتی مواجه شد اما به‌لطف خلاقیت و جذابیت تجربه آن، رفته رفته جایگاه خاصی را در میان طرفداران این سبک از بازی‌ها پیدا کرد.

The Wonderful 101: Remastered

کمپین کیک استارتر ساخت نسخه بازسازی شده این بازی، در ماه فوریه سال جاری میلادی آغاز شد و سعی داشت تا به این بازی شانس مجددی برای حضور در پلتفرم‌های مدرن قائل شود. پلاتینیوم گیمز، با انتشار The Wonderful 101: Remastered اولین تجربه خود را به‌عنوان یک ناشر مستقل جشن می‌گیرد.

این کمپین، از هر جهت یک موفقیت بزرگ برای این استودیو بود و موفق شد تا درنهایت بودجه‌ای بالغ بر ۲ میلیون دلار را برای ساخت نسخه نینتندو سوییچ، پلی اسیتشن 4 و پی سی این بازی جمع آوری کند. ضمن اینکه ثبت چند هدف‌گذاری جدید در دوره برقراری این کمپین موجب شد تا دو مأموریت ساید-اسکرولینگ جدید نیز به محتوای آن اضافه شود.

ابتدا قرار بود بازی The Wonderful 101: Remastered در ماه می برای آمریکا و اروپا و در ژوئن برای بازار ژاپن عرضه شود. تاریخ انتشار قبلی این بازی همچنان برای خریداران نسخه دیجیتالی آن برقرار است. اما همان‌طور که توضیح داده شد، خریداران نسخه فیزیکی بازی، در پی محدودیت‌های ایجاد شده، بازی خود را با کمی تأخیر دریافت خواهند کرد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده