نویسنده: حسین صدری
// یکشنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی Fig تحت مالکیت Republic در آمد

پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی Fig که بازی‌های موفق زیادی توانسته‌اند سرمایه‌شان را ازطریق آن به دست آورند، حالا تحت مالکیت شرکت Republic است.

در گزارشی که توسط وبسایت Gamesindustry.biz منتشر شده، مالکیت پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی Fig که برای ساخت بازی‌های مستقل سرمایه فراهم می‌کرد، هم‌اکنون به دست شرکت ریپابلیک (Republic) افتاده است. شرکتی که پیش از این هم خدمات استارت‌آپی مشابهی را ارائه می‌کرد.

به‌گفته‌ی چاک پتیت، مدیرعامل ریپابلیک:

ما تعهد کرده‌ایم که برای سرمایه‌گذارانمان بهترین فرصت‌ها را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنیم و فضای بازی‌های ویدیویی هم یکی از این فرصت‌ها است. در زمان‌های گذشته، صنعت بازی‌های ویدیویی ثابت کرده است که در مقابل بحران‌های اقتصادی، انعطاف و مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد و این باعث شده علاقه‌ی سرمایه‌گذاران هم به آن‌ها بیشتر شود. زمانی‌که موقع درستش فرا برسد، ما پلتفرم‌های مشابه بیشتری را به ریپابلیک می‌آوریم و امیدواریم همه‌ی آن‌ها به اندازه‌ی موسسان Fig پرشور و هیجان‌زده باشند.

دلیل اصلی اینکه ریپابلیک قصد به دست آوردن فیگ را داشت، تقاضاهای متعدد کاربرانش بود که می‌خواستند آن‌ها بخش بازی‌های ویدیویی را هم به‌عنوان حوزه‌ای جدید برای فعالیت شرکت در نظر بگیرند. حالا آن‌ها توانسته‌اند مالکیت Fig را به‌دست آورند، به نگه‌داری و حمایت از جامعه‌ی فعالان این پلتفرم ادامه می‌دهند و حتی می‌توانند به‌لطف منابع مهمی که دارند، آن را از جهات مختلف ارتقا دهند. علاوه‌بر همه‌ی این مسائل، Fig همچنان قرار است پذیرای بازی‌سازان مستقل سراسر جهان باشد؛ بدون اینکه اندازه‌ی آن‌ها را در نظر بگیرد.

معمولا همه‌ی سرمایه‌گذاری‌های شخصی، بین ۷ تا ۱۰ سال زمان می‌برند تا بتوانند سود ثابت و معناداری را برای سرمایه‌گذار فراهم کنند. Fig توانسته این شتاب بیشتری به این فرایند بدهد و مفتخرانه سه سال درآمد مستقیم و ثابت را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند. هیچ پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی دیگری در دنیا وجود ندارد که بتواند چنین ادعایی کند.

Wasteland 3

به‌گفته‌ی جان بیلی، مدیرعامل فیگ، پس از اینکه مالکی این پلتفرم در اختیار ریپابلیک قرار گرفت، آن‌ها همچنان تمرکزشان را روی گوناگونی و یافتن بازی‌سازهای مستقل از سراسر دنیا حفظ خواهند کرد.

نقشه این است که پروژه‌هایی را که کمتر به آن‌ها بها داده شده را پیدا کنیم؛ چرا که صنعت ما به‌شدت نیازمند تنوع و گوناگونی بیشتر است.

علاوه‌بر همه‌ی این موارد، به‌گفته‌ی بیلی، رابطه‌ی جدید آن‌ها با فیگ باعث شده که دوران جدیدی برای آن‌ها آغاز شود که شامل بازی‌ها، سرمایه‌گذاران و درآمد بیشتر است؛ همچنین بازگشت سرمایه روی بازی‌ها بسیار بیشتر از چیزی بوده که آن‌ها تاکنون دیده بودند.

فیگ پلتفرمی است که در سال ۲۰۱۵ با هدف جذب سرمایه و درست کردن کامیونیتی برای بازی‌های مستقل ایجاد شد. یکی از تفاوت‌های مهم این پلتفرم با پلتفرمی مانند کیک استارتر این است که در فیگ سرمایه‌گذاران می‌توانند در سود یا ضرر پروژه‌هایی که روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند شریک شوند و براساس مبلغی که می‌پردازند، سود خود را دریافت کنند. بازی‌های موفق بسیار زیادی توانسته‌اند سرمایه‌شان را ازطریق فیگ به‌دست آورند. بازی‌هایی چون Psychonauts 2 از استودیوی دابل فاین (Doublefine)، Pillars of Eternity II: Deadfire و Wasteland 3.

در سال‌های گذشته، صنعت‌های تکنولوژی و بازی‌های ویدیویی، مرزهای تنوع و گوناگونی را جابه‌جا کرده‌اند اما هنوز هم به اندازه‌ی کافی در این زمینه کار انجام نشده است. ما به دنبال بازی‌های عالی می‌گردیم و با تیم‌های بزرگ و کوچک همکاری می‌کنیم. در انتها این بازی‌ها از بنیان‌گذاران و تیم‌هایی به دست شما می‌رسند که نماینده دنیای ما هستند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی پلتفرم سرمایه‌گذاری Fig چیست؟ آیا از تنوع پروژه‌هایی که به کمک آن تولید شده‌اند رضایت دارید؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده