نویسنده: احمدرضا هراتی
// جمعه, ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۱

استودیوهای ایکس باکس احتمالا مشغول ساخت «ریبوت‌ها و دنیاهای فانتزی زیبا» است

یکی از اینسایدرهای ایکس‌باکس مدعی شده که استودیوهای ایکس باکس مشغول ساخت «ریبوت‌ها، دنیا‌های فانتزی زیبا و اثر علمی تخیلی بزرگ» است.

مدتی است کنسول‌های مایکروسافت از لحاظ قدرت پردازشی گوی سبقت را از یکی از رقیبان اصلی خود، یعنی شرکت سونی، ربوده است. اما در دنیای گیمینگ، قدرت پردازش بدون بازی‌هایی که از آن استفاده‌ی مناسب ببرند، نمی‌تواند کافی باشد.

از لحاظ بازی‌های باکیفیت AAA، مدتی است که ایکس‌باکس از پلی‌استیشن عقب افتاده است؛ بازی‌هایی همانند God of War, Spider-Man و The Last of Us و بسیاری بازی‌های دیگر توانسته‌اند نظر منتقدان و بازیکنان را جلب کنند. Xbox Game Studios تاحدی عقب‌نشینی کرده و فقط بازی‌های کمی همانند Ori و Forza Horizon مورد توجه همگان قرار گرفته‌اند.

اگر مایکروسافت می‌خواهد که دوباره در بازار بازی‌های انحصاری حرفی برای گفتن داشته باشد، باید رویه‌ی خود را تغییر دهد. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که استودیوی بازی‌سازی ایکس‌باکس، قبل از عرضه‌ی کنسول مورد انتظار ایکس‌ باکس سری ایکس و رقابت سرنوشت‌ساز آن با پلی استیشن 5، در موقعیت خوبی برای بهبود وضعیت قرار داشته باشد. شرکت مایکروسافت درحال سرمایه‌گذاری بیش‌ازپیش روی بازی‌های First Party است و ما می‌توانیم نتیجه‌ی این سرمایه‌گذاری‌ها را در تیزر تریلر بازی Hellblade II ببینیم که به نظر فوق‌العاده می‌آید.

hellblade 2 senuas saga

بازی ‌Senua's Saga: Hellblade II یکی از مورد انتظار ترین بازی‌های انحصاری مایکروسافت است

بااین‌حال، در مورد بازی‌های دیگری همانند پروژه‌های The Initiative، تیم نقش‌آفرینی Playground Games یا The Coalition هنوز اطلاعات رسمی در اختیار نداریم؛ هرچند می‌توانیم حدس‌هایی بزنیم.

کاربر Shinobi602 انجمن گفتگوی Resetera که از اینسایدرهای ایکس‌باکس به شمار می‌رود، اشاره‌های کوچکی به آثاری که طرفداران ایکس‌باکس می‌توانند در آینده از تیم‌های Microsoft انتظار داشته باشند، کرده است. 

وی در پاسخ به کاربری که به‌دنبال اخبار جدیدی راجع به ایکس‌باکس بود نوشت:

من نمی‌توانم به شما جزییات دقیقی ارائه بدهم، و اگر این کار را بکنم نام کاربری من در تمامی سایت‌ها پخش می‌شود! اما می‌توانم بگویم که نیازی نیست زیاد صبر کنید؛ من واقعاً راجع به چیزهایی که در انتظار ایکس‌باکس است، هیجان‌زده هستم.

دنیاهای خیالی زیبا، ریبوت‌ها، بازی‌های علمی – تخیلی بزرگ...

قرار است به ما خوش بگذرد!

شایان ذکر است که شایعاتی راجع به اینکه استودیوی Playground Games درحال کار روی ریبوتی بزرگ از سری نقش آفرینی Fable است، در فضای مجازی پیچیده است. برخی دیگر نیز می‌گویند که The Initiative ممکن است درحال کار روی بازی‌ای از سری Perfect Dark، که توسط Rare ساخته شده، باشد. فیل اسپنسر نیز اخیراً گفته که علاقه دارد دوباره با MechAssault کار کند، هرچند راجع به مالکیت معنوی این مجموعه عدم توافق‌هایی وجود دارد.

به هر‌حال، احتمالاً ما مدتی طولانی باید برای عملی شدن کامل این موارد صبر کنیم که این مدت، هم‌اکنون که بیشتر بازی‌سازان درحال کار از خانه هستند و راندمان کلی صنایع کاهش یافته، احتمالاً بیشتر هم می‌شود. 

با وجود لغو شدن E3 2020، مایکروسافت درحال برنامه‌ریزی برای یک رویداد دیجیتالی برای به نمایش گذاشتن تعدادی از محتوای خود است؛ می‌توانیم امیدوار باشیم که این شایعات هرچه زودتر به واقعیت نزدیک شوند تا بازیکنان ایکس‌باکس بیشتر از این منتظر نمانند.


منبع Windows Central
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده