// سه شنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۰

هدست‌ های ASTRO Gaming برای ایکس‌ باکس سری ایکس به روز‌رسانی می‌شود

شرکت ASTRO Gaming که یکی از پیشتازان بازار هدست‌های گیمینگ است، هدست‌های خود را برای تطبیق با پورت‌های تغییر یافته‌ی ایکس‌ باکس سری ایکس به‌روزرسانی می‌کند.

کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس هر دو در پایان سال جاری میلادی عرضه می‌شوند و بازیکنان درحال برنامه‌ریزی برای فصل بازی و انتخاب بازی‌ها هستند. اما درکنار خود کنسول، بسیاری به‌دنبال لوازم جانبی جدید، از جمله هد‌ست‌های جدید هستند؛ بااین‌حال، کسانی که منتظر خرید کنسول جدید Microsoft هستند، نگرانی‌هایی راجع به این موضوع خواهند داشت.

کنسول ایکس‌باکس سری ایکس، اولین کنسول مایکروسافت پس از ایکس باکس 360 خواهد بود که بدون پورت صدای اپتیکال S/PDIF عرضه می‌شود. این تصمیم باتوجه‌به اینکه بسیاری از همکاران مایکروسافت در صنعت لوازم جانبی و همچنین بازیکنان از این پورت برای دریافت صدای باکیفیت‌تر استفاده می‌کنند، کمی عجیب به نظر می‌رسد. بااین‌حال، شرکت ASTRO Gaming تصمیم گرفته که برای حل این موضوع، با ایکس‌باکس همکاری کرده تا هدست‌های خود را برای ایکس‌باکس سری ایکس نیز بسازند.

آن‌ها در توییتی راجع به این موضوع اعلام کردند:

ما درحال همکاری با مایکروسافت هستیم تا زمانی‌که ایکس‌باکس سری ایکس عرضه شد، یک به‌روز‌رسانی Firmware برای مدل‌های هدست MixAmp Pro TR، A50 + Base Station و A20 ارائه دهیم. این به‌روز‌رسانی توانایی ارائه‌ی صدای فراگیر و چت بازی را ازطریق USB در این هدست‌ها افزایش می‌دهد. 

فیل اسپنسر، مدیر بخش بازی ایکس‌باکس، راجع به تصمیم آن‌ها برای حذف این پورت صدا توضیحاتی داده است. به‌گفته‌ی وی، این تصمیم فقط براساس ملاحظات اقتصادی ساده برای سخت‌افزار کنسول در طول زمان گرفته شده است:

زمانی‌که شما به یک قطعه‌ی کنسول که یک یا دو دلار قیمت دارد نگاه می‌کنید، ممکن است با خود بپرسید که قرار دادن این قطعه در کنسولی که چندصد دلار قیمت دارد، چقدر می‌تواند تأثیرگذار باشد؟ اما اگر دقیق‌تر نگاه کنید، می‌بینید که زمانی‌که شما به‌طور مثال صدمیلیون دستگاه از آن کنسول را بفروشید، این قطعه با قیمت دو دلار  هم‌اکنون شما دویست میلیون دلار در طول چندسال برای شما هزینه داشته است!

شرکت ASTRO برهمین اساس درحال آماده‌سازی خود است. هدفون‌های سرآمد این برند قیمت بسیار بالایی دارند و صاحبان آن‌ها احتمالاً علاقه‌ای به هزینه‌ی دوباره برای هدفون نخواهند داشت. باید دید که آیا رقیبان ASTRO، همانند Turtle Beach، رویه‌ی پشتیبانی از صدا با USB را پیش خواهند گرفت یا خیر. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده