نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

فیل اسپنسر درباره توسعه‌ی نرم افزار ایکس باکس سری ایکس از خانه صحبت می‌کند

رئیس ایکس‌باکس، ضمن اشاره به مشکلاتی که در اثر اجرای سیاست‌های دورکاری در روند توسعه ایکس‌باکس سری ایکس ایجاد شده، اعلام کرده که هیچ بازی خاصی نمی‌تواند منجر به تأخیر در زمان عرضه کنسول شود؛ حتی اگر این بازی Halo باشد.

مایکروسافت همچنان درباره عرضه‌ی کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس در اواخر سال جاری میلادی با اطمینان کامل صحبت می‌کند اما در حال حاضر تمرکز خود را روی جنبه‌ی نرم‌افزاری کنسول جدید خود، یعنی بازی‌ها و سرویس‌های نرم‌افزاری ایکس‌باکس سری ایکس معطوف کرده است. از طرفی، تقریباً تمامی این پروژه‌ها، باتوجه‌به شرایط ویژه‌ی فعلی، به‌صورت از راه دور در حال توسعه و پیشرفت هستند.

زنجیره تولید سخت‌افزار این کنسول با بازگشایی کارخانه‌های چینی مجدداً درحال سرگیری است اما با گسترش روزافزون ویروس کرونا، تیم‌های استودیوی بازی‌سازی ایکس‌باکس باید همچنان به کار کردن از منزل ادامه دهند.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس در مصاحبه اخیر خود با وبسایت IGN، از دشواری‌های زیادی که در پی اجرای سیاست‌های دورکاری برای تیم‌های مختلف این شرکت ایجاد شده صحبت کرده است. او با اشاره به اینکه تحت هر شرایطی امنیت و سلامت کارکنان اولویت اصلی شرکت محسوب می‌شود، اظهار داشته که حتی درصورتی که بازی‌های حیاتی روز انتشار این کنسول از جمله Halo: Infinite به تاریخ از پیش تعیین شده نرسد، همچنان به عرضه‌ی کنسول خواهند پرداخت.

دو مسئله‌ی مهمی که هم‌اکنون درگیر آن هستیم، طراحی و ساخت بازی‌های مهم نسل جدید از خانه و کار کردن با صدها نفر از تیم‌های مختلف استودیوی ایکس‌باکس است که باتوجه به مقیاس بزرگ این بازی‌ها، تیم‌های مختلف توسعه‌دهندگان باید به منابع گسترده‌ای دسترسی داشته باشند. در حال حاضر چالش اصلی ما چگونگی مدیریت این شرایط و پایبند بودن به زمان عرضه‌ی محصولات در وضعیت ویژه‌ی فعلی است.

اما در بحث سخت‌افزار این پلتفرم وقتی اعلام کردم که هم‌اکنون کنسول Series X را در خانه دارم، زمان بسیار خوبی را برای آزمایش جنبه‌های مختلف این سیستم در اختیار داشتیم و باید تأکید کرد که این زمان از اهمیت بالایی برخوردار است. ما باید از عملکرد درست تکنولوژی‌های مختلفی که در این پلتفرم به کار رفته اطمینان حاصل کنیم و حالا مجبور شدیم تا تمامی این آزمایش‌ها را به خانه منتقل کنیم.

باید گفت که شرایط فعلی کار اصلاً ساده نیست. من فکر می‌کنم که به توسعه‌دهندگان تیم‌های مختلف ما نیز فشار بالایی تحمیل شده و این موضوع کاملاً محسوس است. فعلاً هیچ مسئله‌ی خاصی که منجر به عدم امکان پایبندی به زمان از پیش تعیین شده برای عرضه‌ی کنسول شده باشد وجود ندارد اما باید اعتراف کرد که این مسئله به‌صورت لحظه‌ای تغییر کرده و تحت هر شرایطی امنیت و سلامت کارکنان درکنار کیفیت محصول تولیدی اولویت اصلی ما است. من اصلاً تمایل ندارم محصولی که هنوز به‌طور کامل آماده نشده را با عجله به بازار عرضه کنیم.

ایکس باکس سری ایکس

اسپنسر در پاسخ به سؤالی که درباره تصمیم این شرکت در صورتی که بزرگ‌ترین بازی حین انتشار ایکس‌باکس سری ایکس یعنی Halo: Infinite در زمان مذکور آماده نشده باشد می‌گوید که هیچ بازی خاصی نمی‌تواند منجر به تأخیر در زمان عرضه کنسول جدید شود. حتی اگر این بازی Halo باشد:

فکر نمی‌کنم که ما عرضه‌ی کامل یک پلتفرم جدید را به خاطر یک بازی به‌خصوص متوقف کنیم. ما باید درباره جایگاهی که در آن قرار داریم و نحوه گرایش خود بسیار شفاف عمل کنیم. این همان کاری است که از ابتدای آغاز فرایند ساخت این پلتفرم به آن پایبند بوده‌ایم.

اما اسپنسر در ادامه عدم آماده‌سازی به موقع نرم‌افزاری خود سیستم را در زمان عرضه کنسول کاملاً مؤثر می‌داند. او در این خصوص به مشکلاتی که در زمان عرضه‌ی ایکس‌باکس وان اتفاق افتاد اشاره کرده و اظهار دارد که مایکروسافت قصد ندارد تا اشتباهات قبلی را تکرار کند.

سخت‌افزار، سیستم، و سرویس‌های نرم‌افزاری باید ارتباط خود با یکدیگر را حفظ کنند. ما به هیچ عنوان قصد نداریم تا سخت‌افزاری را به بازار عرضه کنیم که پلتفرم آن هنوز در جایگاه واقعی خود قرار ندارد. فکر می‌کنم قبلاً یک بار مرتکب این اشتباه شدیم و دیگر ان را تکرار نخواهیم کرد.

این موارد، مشکلاتی هستند که صنعت گیم تا پایان سال ۲۰۲۰ درگیر آن خواهد بود و ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا پاسخ قطعی و مناسبی برای آن پیدا کنیم.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده