نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

ایکس باکس سری ایکس همچنان براساس برنامه در سال 2020 عرضه خواهد شد

درحالی که نگرانی‌ها از وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا موجب انتشار شایعاتی مبنی بر تأثیر آن بر زمان عرضه‌ی کنسول‌های جدید شده بود، فیل اسپنسر تأیید کرده که روند تولید ایکس‌باکس سری ایکس براساس برنامه پیش می‌رود.

از زمانی‌که ویروس کرونا شروع به فراگیر شدن در سرتاسر جهان کرده، صنعت بازی‌های ویدیویی به‌شدت تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته و قضیه موجب شده تا کاربران و مخاطبان آن، بسیاری از برنامه‌های مرتبط با کنسول‌های نسل جدید را زیر سؤال ببرند. یکی از شایعاتی که در این خصوص منتشر شده بود، به اینکه آیا این کنسول‌ها می‌تواند در زمان از پیش تعیین شده‌ی خود در تعطیلات آخر سال منتشر شوند مربوط می‌شد. اخیراً سونی اعلام کرده بود که این شرایط تأثیری بر برنامه‌های این شرکت در عرضه پلی‌ استیشن 5 نخواهد گذاشت. حالا رقیب سرسخت آن‌ها در نسل نهم کنسول‌های بازی یعنی مایکروسافت نیز این موضوع را تأیید کرده است.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌ باکس در پادکست جدید وبسایت IGN درباره اینکه او و تیم ایکس‌باکس چگونه برای عرضه‌ی ایکس‌ باکس سری ایکس در شرایط فعلی برنامه‌ریزی می‌کنند صحبت کرده است.

اول از همه باید به این موضوع اشاره کنم که امنیت و سلامت تیم، همواره اولین اولویت ما است. با صراحت اعلام می‌کنم که حتی اگر مایکروسافت از من بخواهد که برای دستیابی به هر هدفی این موضوع را به خطر بیندازیم، هرگز چنین تصمیماتی گرفته نخواهد شد و تیم‌ها مهم‌ترین چیزهایی هستند که برای ما مطرح خواهند بود.

درحال حاضر می‌توانم با قاطعیت اعلام کنم که زنجیره تولید در کشور چین، فرایند بازگشت به حالت عادی را آغاز کرده و من فکر می‌کنم که شما هم از اخبار کنترل شرایط گسترش C-19 در این کشور مطلع شده‌اید. ما گزارش‌هایی را از کارکنان کارخانه‌ها دریافت کردیم که این موضوع را برای ما تأیید می‌کند. الان یکی از مهم‌ترین مسائلی که با آن مواجه هستیم، بحث دورکاری و ساخت بازی‌های ویدیویی از خانه است که چالش‌های مهمی را برای ما ایجاد کرده است. مدیریت یک تیم بزرگ چندصد نفره از راه دور اصلاً کار ساده‌ای نیست. همان‌طور که می‌دانید بازی‌های ویدیویی در عصر حاضر بسیار بزرگتر از گذشته بوده و در همین راستا چالش دسترسی به دارایی‌های اساسی عظیم این بازی‌ها از مسائلی است که با آن روبه‌رو هستیم.

در بحث سخت‌افزار پلتفرم اما فکر می‌کنم که قبلاً هم به‌صورت عمومی اعلام کردم که خود من کنسول ایکس‌باکس سری ایکس را در خانه دارم و مدتی است که به‌صورت آزمایشی از آن استفاده می‌کنم. بااین‌حال، زمانی‌که برای آزمایش جنبه‌های مختلف تکنولوژی به کار رفته در آن اختصاص دادیم بسیار حیاتی بوده و حالا مجبوریم تا بسیاری از این تست‌ها را در خانه انجام دهیم.

باید گفت که شرایط فعلی اصلاْ ساده نیست. من اثرات طولانی شدن کارها را در تیم‌ها احساس می‌کنم. بااین‌حال فعلاْ هیچ مسئله‌ی خاصی نداریم که موجب تغییر زمان برنامه‌ریزی شده‌ی ما برای عرضه این کنسول شده باشد. اما همان‌طور که قبلاً هم اعلام کردم باید گفت که این مسئله به‌نوعی به اتفاقات روز بستگی داشته و خواسته‌ی من این است که امنیت و ایمنی تیم‌ها درکنار کیفیت محصول، به‌عنوان اولویت اول ما مطرح باشد. من اصلاً دوست ندارم که با عجله محصولی که هنوز کاملاً آماده نشده را سریع عرضه کنم. بنابراین در حال حاضر تمام تمرکز خود را روی کار گذاشته و در عین حال به برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده‌ی خود توجه خواهیم کرد.

ایکس باکس سری ایکس

اسپنسر با تأکید روی این موضوع که همه چیز در رابطه با Xbox Series X براساس برنامه پیش می‌رود، در ادامه به سؤالی که درباره احتمال عدم امکان پایبند بودن به زمان تعیین شده برای عرضه کنسول و در نتیجه اعمال یک سری محدودیت‌ها مانند مناطق به خصوصی که قبل از سایرین به کنسول دسترسی خواهند داشت، پرسیده شده پاسخ می‌دهد:

ما حقیقتاً درباره استراتژی جایگزین که شما از آن صحبت می‌کنید فکر نکردیم. بنابراین من در خصوص اینکه از سیاست «اگر شرایط به این شکل باشد، چنین کاری کنیم» استفاده شود، کمی تردید دارم. من باتوجه‌به تجربه‌ای که در زمان عرضه ایکس‌باکس وان داشتیم به شما می‌گویم که تأخیر در زمان عرضه کنسول در یک سری مناطق خاص به فروش کلی ما آسیب شدیدی خواهد زد. این آسیب تا حد زیادی از جهت کاهش تمایل طرفداران به ما وارد خواهد شد. هربار که به ژاپن سفر می‌کنم به یاد تأثیر زیادی که تأخیر نه ماهه‌ی عرضه‌ی ایکس‌باکس وان بر این بازار گذاشت می‌افتم. درضمن حالا دیگر مثل سی سال پیش نیست که وقتی یک سیستم در منطقه‌ی شما عرضه نشد، از هیجان و سروصدای آن در سایر مناطق جهان بی‌خبر بمانید. بنابراین ما فعلاً چیزی به‌عنوان استراتژی دوم یا نقشه جایگزین را شروع نکردیم و من درباره اجرای چنین برنامه‌ای تردید خواهم داشت اما اساساً برخی از مسائلی که باید روی آن‌ها کار کنیم بیش از اینکه به بحث سخت‌افزاری مربوط باشند، حوزه‌ی نرم‌افزار را شامل می‌شوند. اما همان‌طور که گفته شد ما مسائل را به‌صورت روزانه بررسی می‌کنیم و هم‌اکنون در حال مدیریت بهره‌وری خود هستیم.

Phil Spencer

اظهارات جدید فیل اسپنسر خیال بسیاری از طرفداران کنسول مورد انتظار مایکروسافت را تاحد زیادی آسوده کرده است. بسیاری از کاربران عقیده داشتند که عرضه‌ی بدون مشکل کنسول‌های نسل جدید در سال ۲۰۲۰ و با توجه وضعیت غیرقابل پیش‌بینی فعلی تقریباً غیرممکن بوده و بسیاری هنوز هم این احتمال را می‌دهند. حالا به نظر می‌رسد که همه چیز همچنان به وضعیت شیوع این ویروس در سرتاسر جهان بستگی خواهد داشت اما اگر برنامه‌ها براساس پیش‌بینی پیش بروند، باید شاهد عرضه کنسول ایکس‌باکس سری ایکس در تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی باشیم. در صورت امکان همچنان در خانه مانده و زنجیره انتقال ویروس را متوقف کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده