نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۶

شیوع ویروس کرونا روی موعد عرضه پلی استیشن 5 تاثیری نخواهد داشت

با توجه به اظهارات یکی از سخن‌گویان شرکت سونی، شیوع ویروس کرونا قرار نیست عرضه پلی استیشن 5 را با تاخیر مواجه کند.

شاید کسی فکرش را هم نمی‌کرد که یک ویروس جدید که در چین سروصدا به پا کرده بود، بتواند دنیا را به تکاپو بیندازد و به خطری جهانی تبدیل شود؛ ویروس کرونا این روزها به یک مسئله‌ی بین‌المللی تبدیل شده و شرایطی خاص را به وجود آورده است. شرایطی که علاوه بر زندگی شخصی افراد، روی صنایع و شغل‌های کلان بین‌المللی هم تاثیر گذاشته و خسارت بسیار زیادی به‌بار آورده است. یکی از همین موارد، صنعت سرگرمی است و طی مدت اخیر، از تاخیر در اکران فیلم‌های مختلف گرفته تا تعطیلی موقت استودیوهای بازی‌سازی به‌علت مسئله‌ی فاصله‌ی اجتماعی و قرنطینه‌ی خانگی، از جمله مواردی بودند که به‌واسطه‌ی شیوع جهانی کرونا شاهدشان بودیم.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی اما، یکی از مقامات سخنگوی کمپانی سونی در مصاحبه با بلاگ بلوم‌برگ  اعلام کرد که شیوع جهانی ویروس کرونا، روی روند عرضه‌ی پلی استیشن 5 تاثیری ندارد و این کنسول در موعدی که برای عرضه‌اش تعیین شده است، به بازار عرضه خواهد شد و هیچ تاخیری در کار نخواهد بود. این موضوع درحالی است که سونی برخی از کارخانه‌های خود در چین و سراسر جهان را تعطیل کرده است و گمان می‌رفت که در عرضه‌ی پلتفرم نسل نهمی ژاپنی‌ها تاخیر ایجاد شود، اما اظهارات سخن‌گوی این شرکت تمامی ابهام‌ها را از بین می‌برد. پیش از اظهارات سخن‌گوی سونی،‌ این شرکت با انتشار یک بیانیه، مشخص کرد که شیوع جهانی ویروس کرونا روی فعالیت‌های ویدیوگیم‌محور شرکت سونی تا پایان سال مال جاری هیچ تاثیری نخواهد داشت. سال مالی جاری که تا روز ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) ادامه خواهد داشت.

مارک سرنی

این سخن‌گوی سونی در بخشی از مصاحبه‌اش اعلام می‌کند که با وجود عدم ثبت هیچ مورد خاصی پیرامون وجود مشکل در روند توسعه‌ی آثار انحصاری، سونی توجه ویژه‌ای را به استودیوهای انحصاری‌ساز خود (فرست پارتی) که مخصوصا در اروپا و آمریکا واقع‌شده‌اند، معطوف کرده است. با تمامی این اوصاف، سونی هم مثل دیگر فعالان صنعت سرگرمی از شیوع جهانی کووید 19 خسارت دید و از لغو شدن کنسرت‌های مختلف گرفته تا تاخیر در پخش فیلم‌های سینمایی، فعالیت‌های سونی در صنایع موزیک و سینما را با چالش روبه‌رو کرد؛ در کنار این موضوع، تعطیلی فروشگاه‌های فروش محصولات الکترونیکی، تعطیلی کارخانه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث شد تا اقتصاد این شرکت بزرگ ژاپنی هم تحت تاثیر قرار بگیرد.

سونی همچنین ۴ کارخانه‌ی خود در چین را تعطیل کرد. حالا این کارخانه‌ها دوباره بازگشایی شده‌اند و به طی کردن روند عادی خود مشغول هستند. این درحالی است که ۲ کارخانه‌ی سونی در مالزی و یک کارخانه در بریتانیا هنوز تعطیل هستند و امید می‌رود که به‌زودی شاهد بازگشایی آن‌ها باشیم. این دومین بار است که سونی دست به انتشار بیانه‌های این‌چنین مبنی بر عدم تاخیر در عرضه‌ی فناوری‌ها و تولیدات خود می‌زند. باید ببینیم که در روزها و ماه‌های آینده، این ویروس چگونه قرار است کنترل شود چرا که اگر این مهم عملی نشود، اصلا بعید نیست که شاهد تغییرات دوباره در برنامه‌ی کمپانی‌های صنعت سرگرمی و دیگر صنایع باشیم.


منبع GamesIndustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده