نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۱

بازی Half-Life: Alyx بدون نیاز به هدست واقعیت مجازی اجرا شده است

پس از عرضه موفق بازی واقعیت مجازی Half-Life: Alyx، حال استریمری توانسته با اعمال دستوراتی ساده، این بازی را در حالت عادی و بدون استفاده از هدست واقعیت مجازی اجرا کند.

سری Half-Life برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۸ توسط استودیوی ولو متولد شد. اثری که با وجود محبوبیت زیاد اما از انتشار آخرین نسخه آن که Half-Life 2: Episode Two نام دارد، حدود سیزده سال می‌گذرد. اگر از طرفداران این مجموعه قدیمی هستید و زومجی را دنبال کرده باشید، قطعا اطلاع دارید که چند روز پیش تیم سازنده بازی جدیدی به‌نام Half-Life: Alyx را برای پلتفرم پی سی و به‌صورت انحصاری برای هدست‌های واقعیت مجازی روانه بازار کرد. باتوجه به اینکه بازی تنها به‌صورت واقعیت مجازی اجرا می‌شود، اما توانست نظرات مثبت منتقدین را کسب کرده و به یکی از موفق‌ترین پروژه‌های استودیوی ولو نیز بدل شود.

در صنعت بازی‌های ویدیویی اما تکنولوژی واقعیت مجازی به‌دلایلی چون هزینه‌بر بودن یا از نظر برخی جذاب نبودن آن، هنوز نتوانسته آنطور که انتظار می‌رفت همه‌گیر شده و به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. این اتفاق باعث شده است که افراد زیادی از تجربه بازی Half-Life: Alyx محروم بمانند. حال اما در جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد این مشکل تاحدودی قابل حل باشد؛ چراکه استریمری به‌نام تایلر مک ویکر به این نتیجه رسیده است که Half-Life: Alyx را می‌توان در حالت عادی و بدون نیاز به هدست واقعیت مجازی نیز تجربه کرد.

نکته جالب و قابل‌توجه این است که این فرد با استفاده از چندین دستور ساده توانسته بازی را بدون نیاز به این هدست‌ها اجرا کند. در صورت تمایل نیز می‌توانید ویدیوی آن را در توییچ تماشا کرده تا تجربه Half-Life: Alyx بدون هدست VR را در عمل نیز مشاهده کنید. همان‌طور که احتمالا متوجه شدید این حالت بیشتر به یک گلیچ شباهت دارد و هنوز نمی‌توان با اطمینان ادعا کرد که کل بازی از این روش قابل اجرا خواهد بود.

اگر شما هم بازی Half-Life: Alyx را تجربه کرده‌اید، به‌نظر شما تجربه واقعیت مجازی از یک بازی شوتر اول شخص توانسته لحظات جذابی را برای شما خلق کند یا خیر؟ لطفا نظرات خود را در این مورد با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده