نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۱

تمام بازی‌های آینده ولو واقعیت مجازی نخواهند بود

پس از موفقیت بسیار زیاد بازی واقعیت مجازی Half-Life: Alyx، استودیو ولو اعلام کرد که تمامی بازی‌های آینده آنها واقعیت مجازی نخواهد بود.

بالاخره پس از سال‌ها انتظار، جدیدترین نسخه از مجموعه هف‌لایف با نام Half-Life: Alyx عرضه شد. این بازی موفق شد نظر مثبت طرفداران و منتقدان این مجموعه را جلب کند. زمانی که برای اولین بار نسخه جدید مجموعه معرفی شد، استودیو ولو، سازنده بازی اعلام کرد که Half-Life: Alyx یک بازی واقعیت مجازی است و تاکید کرد که واقعیت مجازی بودن بازی، بخش بزرگی از تجربه بازی خواهد بود. ریسکی که کاملا جواب داد و Half-Life: Alyx موفق شد انتظارات همگان را از این مجموعه برطرف سازد.

اما آیا موفقیت بازی واقعیت مجازی هف‌‌لایف: الیکس باعث خواهد شد که تمامی بازی‌های آینده ولو به صورت انحصاری برای پلتفرم‌های واقعیت مجازی عرضه شوند؟ رابین واکر، یکی از برنامه‌نویسان ولو، در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت وی‌جی‌سی انجام داده، اعلام کرده که موفقیت Alyx به این معنی نیست که تمامی بازی‌های آینده Valve، بازی‌های مخصوص واقعیت مجازی باشند. در حقیقت آنها قصد ندارند خود را محدود کنند:

پاسخ کوتاه من، نه است. ما قصد نداریم به صورت مشخص روی بازی‌های واقعیت مجازی تمرکز کنیم. اما در سوی مقابل، قصد هم نداریم به صورت اختصاصی روی بازی‌های غیر واقعیت مجازی نیز تمرکز کنیم. ما هرگز چنین چیزی را به صورت مشخص نگفته‌ایم. در این مدت اخیر، تعدادی از ژورنالیست‌هایی که با آنها مصاحبه کرده‌ام، به یکی از صحبت‌های گیب اشاره کرده‌اند که ۱۰ سال پیش گفته بود ما دیگر قصد نداریم بازی‌های تک‌نفره بسازیم. 

نکات مختلفی در این صحبت گیب وجود دارد اما حقیقت این است که ما هرگز نباید بگوییم که در آینده فلان کار یا فلان کار را انجام خواهیم داد. زیرا هیچ‌کسی نمی‌تواند آینده بازی‌های ویدیویی را در ۵ سال یا ۱۰ سال پیش‌رو پیش‌بینی کند.

چیزی که ما همیشه در کمپانی خود داریم، آزادی عمل است. ما هرگز به یک چشم‌انداز خاص پایبند نمی‌مانیم. با اینکه من درک می‌کنم بسیاری از طرفداران حس می‌کنند که ما نمی‌خواهیم به صورت واضح پاسخ بدهیم، اما اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم خود ما هم نمی‌دانیم.

خود ما نیز نمی‌دانیم که پنج سال دیگر در حال انجام چه کاری هستیم و فکر هم نمی‌کنم تصمیم گرفتن در رابطه با پنج‌سال آینده در حال حاضر کار درستی در قبال مشتریانمان باشد. بنابراین بهتر است منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. 


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده