نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

Gears 5 آپدیت گرافیکی رایگان روی ایکس باکس سری ایکس دریافت می‌کند

Gears 5 برای کنسول نسل جدید ایکس باکس سری ایکس آپدیت خواهد شد و این نسخه از طریق ویژگی Smart Delivery برای دارندگان فعلی این بازی به صورت رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت.

مایک رینور (Mike Raynor) رئیس بخش تکنولوژی استودیوی Coalition در مصاحبه با نشریه Digital Foundary اعلام کرده که نسخه بهینه‌سازی شده‌ی بازی Gears 5 در زمان عرضه کنسول جدید ایکس باکس سری ایکس به صورت رایگان برای آن در دسترس قرار خواهد گرفت. او در ادامه اضافه می‌کند که:

این بازی از سیستم Smart Delivery پشتیبانی خواهد کرد؛ از این رو، اگر شما قبلاً هریک از نسخه‌های بازی را خریداری کرده باشید، نسخه بهینه‌سازی شده و ویژه‌ی ایکس باکس سری ایکس را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد.

استودیوی The Coalition هم‌اکنون مشغول تکمیل فرایند بهینه‌سازی Gears 5 برای کنسول نسل جدید مایکروسافت است. این شرکت، با همکاری Epic Games موفق شده تا کیفیت اجرای نسخه کنسولی این بازی را تا حداکثر میزان ممکن بالا برده و به جایی برساند که کلیه‌ی مشخصات خروجی بازی با تنظیمات «ultra» در پلتفرم پی‌ سی برابری کند. این تیم علاوه‌بر این موارد، نحوه‌ی نمایش سایه‌ها در تصاویر بازی را ارتقاء داده و یک سری جلوه‌های نرم افزاری و شبیه به تکنولوژی Ray Tracing را به ساختار بازی اضافه کرده است. ضمن این که نرخ فریم نمایش تصاویر بازی در کات‌سین‌ها از ۳۰ فریم بر ثانیه در ایکس باکس وان به ۶۰ فریم افزایش یافته است. جالب است که The Coalition ادعا کرده که کیفیت اجرای نسخه کنسولی بازی به سطح یک سیستم حرفه‌ای و گران قیمت مبتنی بر کارت گرافیک Nvidia RTX 2080 رسیده و تمامی این اقدامات در عرض دو هفته انجام گرفته است.

Gears 5

اما خبر خوبی که برای دارندگان نسخه فعلی Gears 5 منتشر شده، این است که نسخه ارتقاء یافته‌ی آن نیز به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. این امکان به لطف سیستم Smart Delivery در کنسول ایکس باکس سری ایکس فراهم شده که به تمامی بازی‌هایی که از این سیستم پشتیبانی می‌کنند اجازه‌ی انتقال خودکار از مجموعه بازی‌های نسل فعلی پلتفرم ایکس باکس را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهد. توسعه دهندگان از Forwards Compatibility برای توصیف این عملکرد استفاده می‌کنند.

نکته‌ی جالبی که توسط رینور به آن اشاره می‌شود، این است که Smart Delivery امکان دریافت رایگان نسخه ایکس باکس سری ایکس بازی را برای دارندگان «تمامی» نسخه‌های این بازی فراهم می‌کند که احتمالاً به این معنی خواهد بود که حتی دارندگان نسخه پی سی Gears 5 نیز در صورت خرید کنسول جدید مایکروسافت بازی را به صورت رایگان برای آن دریافت خواهند کرد.

به تازگی مشخصات کامل کنسول ایکس باکس سری ایک از سوی مایکروسافت اعلام شده که شما می‌توانید با مراجعه به لینک مقابل، اطلاعات مربوطه را مشاهده کنید. براساس اعلام قبلی مایکروسافت، کنسول نسل جدید این شرکت در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. البته اگر شایعاتی که اخیراً درباره احتمال تأثیر ویروس کرونا در زمان عرضه کنسول‌های نسل جدید منتشر شده واقعیت نداشته باشد.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده