نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

ویروس کرونا احتمالا باعث تاخیر در عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس می‌شود

به گزارش DFC Intelligence، احتمال اینکه زنجیره اتفاقات ناشی از گسترش ویروس کرونا موجب تأخیر در عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس شود، بسیار بالا است.

به نظر می‌رسد که این روزها ویروس کرونا در تمامی اتفاقات و اخبار دنیای بازی نیز حضور پررنگ داشته و علی‌رغم میل باطنی همه‌ی اقشار جامعه، قرار نیست که به این زودی‌ها نیز به پایان برسد. تازه‌ترین خبری که مرتبط با این موضوع منتشر شده، به گزارش جدید شرکت تحقیقات DFC Intelligence مربوط می‌شود. در این گزارش بیان شده که احتمال تأخیر در زمان عرضه هردو کنسول نسل جدید سونی و مایکروسافت در پی وقایع اخیر بسیار بالاست. ظاهراً زنجیره اتفاقاتی که مبدأ آن به فراگیر شدن ویروس COVID-19 برمی‌گردد، موجب عدم امکان پایبندی این دو شرکت برای عرضه‌ی پلی‌ استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ خواهد شد.

در بخش‌هایی از متن این گزارش می‌خوانیم:

احتمالاً ویروس کرونا تأثیر قابل توجهی روی زمان عرضه‌ی هر دو سیستم نسل جدید خواهد داشت. احتمال اینکه حداقل یکی از دو کنسول سونی و مایکروسافت قادر به رساندن خود به زمان از پیش تعیین شده‌ی انتشار در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ نباشند، بسیار بالا است. حتی اگر سیستم‌ها به موقع عرضه شوند نیز احتمالاً این موضوع روی حجم تولید یا قیمت اولیه آن‌ها مؤثر بوده و ممکن است کنسول‌ها در ابتدا قیمت‌هایی بالاتر از حد انتظار داشته باشند.

در حال حاضر اقتصاد در وضعیت بی‌سابقه و نامطمئنی قرار دارد. حتی اگر شرایط بعد از مدتی به حالت عادی برگردد، امکانات و توانایی شرکت‌ها برای تولید سیستم‌های رده‌بالای نسل جدید به‌طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار گرفته است.

Xbox Series X

AMD به‌عنوان تأمین کننده‌ی سخت‌افزار هردو سیستم پلی‌استیشن 5 و Xbox Series X اعلام کرده که تولید ملزومات کنسول‌های نسل جدید همچنان در جریان است. با اینکه روند شیوع ویروس در کشور چین تا حد زیادی کاسته شده است، اما به نظر می‌رسد که وضعیت در اروپا و آمریکا روزبه‌روز وخیم‌تر می‌شود. لذا باوجود زمان زیادی که تا موعد تعیین شده باقی مانده است، همچنان نمی‌توان احتمال تعویق در زمان عرضه کنسول‌های جدید را رد کرد.

البته کل گزارش DFC Intelligence محتوی اخبار بد نبوده و در بخش‌هایی از آن به موضوعات امیدوار کننده‌ای نیز اشاره می‌شود. در بخش پایانی این گزارش، به نقل از IHS Markit نوشته شده که سیستم‌های جدید سونی و مایکروسافت در هر زمانی‌که به بازار عرضه شوند، تقاضای مصرف‌کنندگان بیشتر از همیشه خواهد بود. در متن اصلی گزارش می‌خوانیم:

اما خبر خوب این است که تقاضای مصرف‌کنندگان به احتمال زیاد بیشتر و قوی‌تر از همیشه خواهد بود. حجم بالای تقاضا از سوی بازار فروش موجب می‌شود تا حجم تولید و فروش کلی این سیستم‌ها افزایش پیدا کنند. ضمن اینکه اقدامات گسترده دولت‌ها و جوامع دربرابر این بحران به ما اطمینان می‌دهد که مدت زمان بقای این شرایط نسبتاً کوتاه خواهد بود.

هردو کنسول PS5 و Xbox Series X براساس تقاضای مصرف‌کنندگان تولید می‌شوند و چالش اصلی سونی و مایکروسافت برطرف کردن انتظارات کاربران خواهد بود. باتوجه به شرایط فعلی، تنها می‌توان منتظر ماند تا ببینیم نهایتاً این دو شرکت قادر به ارائه‌ی محصولات خود در زمان و شرایط مناسب خواهند بود یا خیر.

نیاز به تأکید نیست که ما در حال رصد کردن کلیه‌ی اخبار و اطلاعات مرتبط با تأثیر شرایط فعلی برای عرضه‌ی کنسول‌های سونی و مایکروسافت هستیم، لذا در ادامه با پوشش آخرین اخبار و شایعات همراه شما خواهیم بود.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده