// چهار شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۴

برگزاری رویداد E3 2020 به صورت رسمی لغو شد

بالاخره پس از هفته‌ها شایعه‌پراکنی و گمانه‌زنی برگزارکنندگان اصلی نمایشگاه E3 اعلام کردند که امسال باتوجه‌به نگرانی‌های به وجود آمده از همه‌گیری ویروس کرونا، E3 2020 برگزار نخواهد شد.

پس از برگزاری خلوت‌ترین E3 چندین و چند سال اخیر در سال گذشته با نمایشگاه E3 2019، اتحادیه‌ی سرگرمی‌های نرم‌افزاری (Entertainment Software Association/ESA) امید داشت که امسال بتواند مراسم سالانه‌ی مهم خود را به جایگاه بهتری برساند. اما نه‌تنها سونی چندین و چند هفته‌ی قبل به‌دلیل اختلاف نظر با هیئت برگزارکننده برای دومین سال متوالی از حضور در E3 2020 انصراف داد، بلکه شخص جف کیلی هم برای اولین‌بار در تاریخ برگزاری این رویداد از آن کنار کشید و به‌صورت غیرمستقیم گفت ESA مسیر درستی را برای برگزاری E3 2020 دنبال نمی‌کند.

این‌ها را به‌علاوه‌ی افشا شدن موارد شخصی و مهمی درباره‌ی هزاران نفر از ژورنالیست‌های شرکت‌کرده در E3 2019 به‌خاطر امنیت اطلاعاتی ضعیف ESA کنید تا متوجه بشوید که آن‌ها چه‌قدر به نمایشگاه E3 2020 احتیاج داشتند. هرچند که تیم طراحی اجرایی اصلی مراسم امسال یعنی گروه iam8bit هم اندکی قبل مجددا به‌خاطر اختلاف نظر با ESA و بدون ارتباط به نگرانی‌های به وجود آمده به‌خاطر ویروس کرونا گفت که در E3 امسال فعالیتی نمی‌کند.

بااین‌حال اکنون ویروس کرونا Covid-19 همه‌چیز را برای نمایشگاه E3 پیچیده‌تر و از برخی زوایا هم ساده‌تر کرد؛ E3 2020 برگزار نمی‌شود.

پس از مشاوره‌ی دقیق درباره‌ی خطرات موجود و چگونگی حفظ سلامتی و امنیت شرکت‌کنندگان E3 با شرکت‌هایی که عضو اتحادیه هستند و درنظرگرفتن طرفدارها، کارکنان، غرفه‌دارها و تک‌تک انسان‌هایی که در طول سال‌ها ارتباطی کوچک یا بزرگ با E3 داشته‌اند، تصمیم سختی اتخاذ شد و ما باید اعلام کنیم که E3 2020 برگزار نمی‌شود.

لازم به ذکر است در ماه ژوئن/جون سال ۲۰۲۰ میلادی ESA (اتحادیه‌ی سرگرمی‌های نرم‌افزاری) روش‌های برگزاری برخی کنفرانس‌ها به‌صورت آنلاین را امتحان خواهد کرد.

- بیانیه‌ی رسمی برگزارکنندگان E3 2020

پلی استیشن

نمایشگاه E3 از دو بخش تشکیل می‌شود؛ کنفرانس‌های مطبوعاتی پیاپی و فشرده‌ای که شرکت‌هایی مثل مایکروسافت برگزار می‌کنند و در آن‌ها جدیدترین تریلرها و اخبار بازی خود را با طرفداران و خبرنگارها به اشتراک می‌گذارند و صد البته تجربه شدن آثار ویدیوگیمی مختلفِ آمده به نمایشگاه توسط شرکت‌کنندگان گوناگون. پس اگر برنامه‌ی E3 برای برگزاری آنلاین برخی کنفرانس‌ها جواب بدهد، حداقل نیمی از نمایشگاه همیشگی به‌نوعی امسال هم به دست ما خواهد رسید.

اعلام رسمی خبر لغو نمایشگاه E3 با بارها و بارها برنامه‌ریزی و تغییر ساعات معین‌شده نشان‌دهنده‌ی این است که احتمالا ESA باور دارد باتوجه‌به اتفاقات رخ‌داده در دو سال اخیر عدم برگزاری E3 2020 می‌تواند دوره‌های بعدی E3 را هم در خطر قرار دهد

هرچند که امکان دارد حالا که دیگر E3 2020 برگزار نخواهد شد، شرکت‌ها هم با پخش دموهای محدود رایگان برای همگان و برگزاری مستقل کنفرانس‌های مطبوعاتی آنلاین خویش، نه‌تنها به همکاری با ESA ادامه ندهند بلکه پس از دریافت نتایجی موفقیت‌آمیز از سال بعد هم میل بسیار کمتری نسبت به همکاری پرخرج همیشگی با ESA برای شرکت در E3 داشته باشند؛ شرکت‌هایی همچون تمام بخش بازی‌سازی «برادران وارنر» که امسال برای نخستین‌بار قصد برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در E3 را داشت و مطابق شایعه‌های پررنگ می‌خواست طی حدودا ۶۰ دقیقه از بازی بزرگ و تازه‌ی «هری پاتر» (Harry Potter)، بازی جدید «بتمن» و اثر جدید سازندگان سری تحسین‌شده‌ی Arkham یعنی استودیوی محبوب و ستایش‌شده‌ی راک‌استدی رونمایی کند.


منبع Kotaku زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده