نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

بازی Baldur’s Gate 3 هم از نظر بودجه و هم تیم تولید یک بازی AAA است

استودیو لرین (Larian Studios)، سازنده بازی Baldur’s Gate 3 اعلام کرد که این بازی هم به لحاظ تیم تولید و هم بودجه‌ای که برای ساختش در نظر گرفته شده، یک بازی AAA است.

در بین بازی‌های نقش‌آفرینی سنتی به سختی می‌توان نامی بزرگتر از Baldur’s Gate پیدا کرد. به همین خاطر است که وقتی پس از سال‌ها خبر ساخته شدن نسخه جدیدی از این مجموعه منتشر شد، میلیون‌ها گیمر در سراسر دنیا هیجان زده شدند. بی‌تردید Baldur’s Gate 3 یکی از مورد انتظار‌ترین بازی‌های در حال تولید است؛ مخصوصاً وقتی بدانیم استودیویی مانند لرین که بازی‌های مجموعه Divinity: Original Sin را در کارنامه دارد، مشغول ساختن این بازی است. خودِ بازیسازهای لرین هم می‌دانند که پروژه جدیدشان با تمام ساخته‌های قبلی آنها فرق می‌کند. این موضوع را می‌توان از مصاحبه جدیدی که با وبسایت یوروگیمر انجام داده‌اند نیز متوجه شد.

دیوید والگریو، تهیه کننده اجرایی استودیوی لرین، در گفتگو با یوروگیمر اعلام کرد که پس از بازی Divinity: Original Sin 2 این استودیو بسیار بزرگتر شده تا بتواند از پس ساخت بازی مهمی مانند Baldur’s Gate 3 بربیاید. والگریو همچنین گفت که مراحل توسعه Baldur’s Gate 3 دقیقا مانند یک بازی AAA دنبال می‌شوند. او در این باره توضیح داد:

برای نمونه وقتی به بخش‌هایی مثل هماهنگی حرکات لب (Lip-Synching)، میان‌پرده‌های سینمایی بازی یا موشن کپچر نگاه می‌کنیم، معلوم می‌شود که با یک بازی AAA مواجه هستیم. البته من فکر می‌کنم که شما هنوز این بخش‌ها را به شکل خام می‌بینید، اما ما می‌دانیم که آنها در آینده به چه شکلی خواهند بود. ما دو نفر را که تجربه خیلی زیادی دارند استخدام کرده‌ایم. یک تهیه‌کننده و یک کارگردان برای میان‌پرده‌های سینمایی که از شرکت تل‌تیل آمده‌اند. آنها پنج یا شش سال است که همین کار را انجام می‌دهند. آنها می‌دانند که چه کار می‌کنند و همچنین می‌دانند از تیمی که تا به حال چنین تجربه‌ای را نداشته، چه چیزی بخواهند. اگر به این نکات و همچنین سایر موارد فنی که روی موتور بازی اعمال شده‌اند نگاه کنیم، می‌توانیم آن را یک بازی AAA بنامیم. این بازی یک بودجه AAA دارد و توسط یک تیم AAA در حال توسعه است؛ من فکر می‌کنم که هدف و آرمان ما نیز همین باشد.

ما هنوز یک استودیوی صددرصد مستقل هستیم. البته لازم است با ناشری مثل Wizards of the Coast روی بعضی از موارد به توافق برسیم، اما آنها به ما برای ساخت این بازی آزادی کامل داده‌اند. هنوز باید بعضی چیزها را با هم بررسی کنیم، اما رابطه ما با آنها بسیار خوب است و مشکلی با چیزی ندارند.

بازی Baldur’s Gate 3

والگریو همچنین توضیح داد که بخشی از بودجه ساخت بازی از طریق توافق با گوگل برای عرضه آن روی پلتفرم استیدیا تامین شده است. در مقابل، استودیوی لرین متعهد شده که قابلیت‌های اختصاصی را برای بازی روی این پلتفرم ارائه کند. والگریو در رابطه با نحوه تامین بودجه بازی گفت:

ما از حمایت استیدیا بهره‌مند شده‌ایم اما مجددا باید بگویم که آنها هیچ کاری با بازی ندارند. ما برخی توافق‌ها و همچنین مهلت‌ها را با یکدیگر هماهنگ کرده‌ایم، اما بیشتر آنها درباره مسائل فنی هستند. آنها می‌خواهند که ما از برخی قابلیت‌های استیدیا پشتیبانی کنیم و ما هم باید نشان دهیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم. من همچنین فکر می‌کنم که ما در حال حاضر سرمایه خود را به شکل هوشمندانه‌ای مدیریت می‌کنیم. نمی‌دانم که حسابدارها دقیقا چه کاری انجام می‌دهند، اما احتمالاً در جاهای مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند. بنابراین سرمایه ما فقط در زمینه تولید بازی جریان ندارد و برای مثال بخشی از آن در بانک و در حال افزایش است.

بر اساس آنچه که تاکنون از Baldur’s Gate 3 دیده‌ایم، این بازی بزرگترین ساخته استودیوی لرین خواهد بود. اخیراً در نمایشگاه Pax East 2020 شاهد یک تریلر سینمایی از این بازی بودیم. همچنین دموی بازی در این نمایشگاه ارائه شد تا بازیکن‌ها با گیم پلی آن نیز آشنا شوند. سازندگان Baldur’s Gate 3 در کمال تعجب اعلام کرده‌اند که کنسول‌های فعلی یعنی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان توانایی اجرای بازی آنها را ندارند. این بازی که فعلاً تاریخ انتشار مشخصی ندارد، برای پی سی و همچنین استیدیا عرضه خواهد شد.

نظر شما درباره این بازی چیست؟ فکر می‌کنید Baldur’s Gate 3 بتواند در حد و اندازه یک بازی AAA ظاهر شود؟ 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده