نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

کاهش فروش کنسول های نسل فعلی در پی رونمایی زودهنگام از PS5 و Xbox Series X

به گزارش NPD Group، آمار فروش کنسول‌های پلی‌ استیشن 4 و ایکس‌ باکس وان در ایالات متحده آمریکا سریع‌تر از حد انتظار کاهش یافته است.

مجموع هزینه‌ی کاربران جهان روی محصولات سخت‌افزاری در ماه ژانویه و در مقایسه با موعد مشابه سال گذشته، ۳۵ درصد کاهش یافته است. به همین ترتیب، کل هزینه‌های کاربران در حوزه‌ی سخت افزار، نرم‌افزار، لوازم جانبی و سایر محصولات مرتبط با حوزه گیمینگ نیز در مقایسه با پارسال، ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

دنیل احمد کارشناس و تحلیل‌گر شرکت Niko Partners، در اکانت توییتر خود می‌نویسد:

گزارش جالبی که توسط گروه آنالیز و تحلیل US NPD منتشر شده نشان می‌دهد که فروش کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در ژانویه ۲۰۲۰ به میزان قابل توجهی کمتر از آما مشابه کنسول‌های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 در ژانویه ۲۰۱۳ است. کنسول‌های نسل جدید در آستانه عرضه رسمی قرار دارند اما آمار فروش کنسول‌های فعلی سونی و مایکروسافت فراتر از حدانتظار کاهش یافته است. بااین‌حال عملکرد نینتندو سوییچ در شرایط پایداری قرار دارد.

او این افت عملکرد را به عوامل متعددی نسبت می‌دهد. از جمله‌ی این موارد می‌توان به ثابت ماندن قیمت کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در چند سال اخیر و معرفی زودهنگام کنسول‌های پلی‌ استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس با قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل اشاره کرد.

ضمن این که تأخیرهای پی‌در‌پی در زمان انتشار بازی‌های سطح بالایی مانند Cyberpunk 2077 و The Last of Us 2 و همچنین فراهم شدن امکان تجربه بازی‌های ویدیویی در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های متعدد و با کیفیت HD می‌تواند دلیل دیگری بر افت بیش‌ازحد آمار فروش PS4 و ایکس‌باکس وان باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زمان عرضه، جزئیات سخت‌افزاری و سایر اطلاعاتی که تاکنون درباره کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس می‌دانیم، می‌توانید به لینک این مطلب مراجعه کنید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده