نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۲

بازی واقعیت مجازی Prince of Persia ساخته می‌شود

یوبیسافت در حال ساخت یک بازی واقعیت مجازی از مجموعه «شاهزاده ایرانی» با نام Prince of Persia: The Dagger of Time است. این بازی در سبک Escape Room خواهد بود.

اگرچه اخیراً شایعاتی درباره بازسازی مجموعه Prince of Persia به گوش می‌رسید، اما حالا اعلام شده که کمپانی یوبیسافت می‌خواهد یک نسخه واقعیت مجازی از این فرنچایز را در سبک اتاق فرار بسازد و منتشر کند. احتمالا می‌دانید که در بازی‌های اتاق فرار یا Escape Room چند بازیکن داخل یک اتاق قرار می‌گیرند و باید با حل کردن معماها و کشف اسرار داخل اتاق، راهی برای خروج از آن پیدا کنند.

در نگاه اول، انتخاب مجموعه‌ای مانند شاهزاده ایرانی برای یک بازی در این سبک تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد. مثلاً شاید اگر کمپانی ولو اعلام می‌کرد که می‌خواهد یک بازی از سری Portal را در سبک اتاق فرار عرضه کند، کمتر تعجب می‌کردیم. اما از سوی دیگر، با توجه به اینکه قبلاً در بازی‌های مجموعه Prince of Persia شاهد طراحی معماهایی در ارتباط با «زمان» بوده‌ایم، می‌توانیم خوش‌بین باشیم که ترکیب این معماها با واقعیت مجازی تجربه جالبی را ارائه کند. حداقل می‌توانیم به این موضوع دل خوش کنیم!

این بازی جدید یوبیسافت Prince of Persia: The Dagger of Time نام دارد و در آن چهار بازیکن می‌توانند با حل کردن معماها شانس خود را برای فرار از یک اتاق امتحان کنند. این بازی به وسیله استودیوی دوسلدورف یوبیسافت (Ubisoft Düsseldorf) در دست ساخت قرار دارد؛ یعنی همان استودیویی که نسخه‌ای مشابه از سری Assassin’s Creed را در سال ۲۰۱۸ ارائه کرده بود. در زیر می‌توانید تریلر مربوط به همین بازی (یعنی نسخه اتاق فرار Assassin’s Creed) را مشاهده کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

داستان بازی The Dagger of Time درباره گروهی از افراد خواهد بود که قصد دارند از«دژ زمان» فرار کنند و با ارتش هیولا های شنی به مقابله بپردازند. در این بازی فقط یک «خنجر زمان» وجود خواهد داشت و احتمالاً تنها یکی از بازیکن‌ها می‌تواند روی زمان کنترل داشته باشد. با این حال، طراحان بازی اعلام کرده‌اند که همه بازیکن‌ها، هم به لحاظ بصری و هم شنیداری، از تغییرات زمان و عقب و جلو رفتن آن مطلع خواهند شد. همچنین گفته می‌شود که در بازی یک شخصیت NPC وجود دارد که شبیه «کایلینا» یا همان ملکه زمان است و به بازیکنان ماموریت‌های مختلفی می‌دهد. بازیکن‌ها می‌توانند با این شخصیت در طول بازی تعامل داشته باشند و برای حل کردن معماها از او راهنمایی بگیرند. همچنین گفته می‌شود ویژگی‌هایی مانند محیط‌های عمودی و وجود تله‌های مختلف که از المان‌های اصلی طراحی گیم‌پلی مجموعه Prince of Persia هستند، در این بازی نیز کاملا مشهود خواهند بود.

سیرل وُیرن، تهیه‌کننده اجرایی بازی‌های اتاق فرار کمپانی یوبیسافت، در مصاحبه‌ای که با وبسایت رسمی این شرکت انجام داد، در پاسخ به این سوال که چرا مجموعه شاهزاده ایرانی برای ساخت چنین تجربه‌ای انتخاب شده است، گفت:

ما می‌خواستیم این کار را با یک برند جدید انجام دهیم. ویژگی کنترل زمان در بازی‌های واقعیت مجازی اتاق فرار ما نقشی کلیدی دارد و این چیزی است که در بازی‌های Prince of Persia نیز به چشم می‌خورد.

مجموعه Prince of Persia در سال ۲۰۰۸ به نوعی بازسازی شد. نسخه‌ای که در آن سال به انتشار رسید، هر چند با سه‌گانه اصلی تفاوت‌های زیادی داشت، اما مورد توجه بسیاری از طرفداران مجموعه قرار گرفت و توانست امتیازات خوبی از منتقدان بگیرد. پس از آن نیز در سال ۲۰۱۰ شاهد یک فیلم سینمایی از این سری با نام Prince of Persia: The Sands of Time بودیم که جیک جیلنهال در آن به ایفای نقش می‌پرداخت. در همین سال یک بازی هم به اسم Prince of Persia: The Forgotten Sands منتشر شد که نسبت به نسخه سال ۲۰۰۸ شباهت‌های بیشتری به سه‌گانه اصلی داشت. پس از آن اخبار زیادی راجع به این فرنچایز شنیده نشد، اما همیشه شایعه‌هایی مبنی بر بازگشت آن و ساخت نسخه‌های جدید به گوش می‌رسید.

سازندگان بازی The Dagger of Time همچنین اعلام کردند که همه افراد، با هر سطحی از توانایی جسمی می‌توانند بازی آنها را تجربه کنند. طبق گفته آنها، این بازی از یک سیستم کنترل تک‌ دکمه‌ای پشتیبانی می‌کند که تعامل با آن را برای افراد ساده می‌سازد. همچنین گفته می‌شود اتاقی که بازی در آن جریان دارد برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند نیز بهینه‌سازی شده است.

نظر شما درباره بازی واقعیت مجازی Prince of Persia چیست؟ فکر می‌‌کنید عرضه این بازی می‌تواند تا حدودی عطش طرفداران این مجموعه را کاهش دهد؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده