نویسنده: تیم زومجی
// جمعه, ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۱

نبرد کاراکترها: شاهزاده پارسی در برابر ریو (برنده: شاهزاده پارسی)

دوازدهمین مرحله از نبرد کاراکترها، با حضور شاهزاده معروف دنیای بازی‌ها و یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای بازی‌های مبارزه‌ای برگزار می‌شود. شاهزاده پارسی یا ریو؟ کدام پیروز خواهند بود؟

در دوازدهمین مرحله از مسابقات بین کاراکترهای سایت زومجی، دو کاراکتری رو به روی هم قرار می‌گیرند که از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. یکی از آن‌ها که جایگاه ویژه‌ای نزد ما دارد، کسی نیست جز شاهزاده پارسی از سری بازی‌های محبوب Prince of Persia. شخصی که در برابر او قرار می‌گیرد یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای دنیای مبارزه‌ای یعنی ریو از سری بازی‌های Street Fighter است. اما کدام یک پیروز میدان خواهند بود؟ شاهزاده‌ای که با شمشیرهایش مو را بر تن هر بازیکنی سیخ می‌کند یا ریو با قدرت بدنی بالاش؟

برای شرکت در قرعه کشی به صفحه اصلی نبرد کاراکترها در زومجی مراجعه کنید.

prince of persia

پیرمرد به شاهزاده گفت: سرنوشت تو نوشته شده است، تو خواهی مرد پرنس.

بسیاری از ما به خوبی شاهزاده ایرانی را می‌شناسیم. او که در بیش از ۱۰ نسخه از سری Prince of Persia حضور داشته، در سری شن‌های زمان «Sands of Time» تبدیل به یکی از اسطوره‌های ما در در تاریخ بازی‌های ویدیویی شد. پرنس که در شهر عظیم بابل به دنیا آمد، برادری به اسم مالک دارد و فرزند شارامان پادشاه پارس و مهری است. البته این کاراکتر در اولین سه‌گانه سری Prince of Persia یک پسر یتیم بود که در خیابان‌های شهر زندگی می‌کرد اما سرنوشت او را در مقابل جعفر، وزیر شیطان صفت کشور قرار داد و او چاره‌ای جز کشتن جعفر و نجات دادن پرنسس نداشت. اما در سه‌گانه شن‌های زمان ماجرا فرق کرد و شاهزاده ما بسیار جدی‌تر، کاریزماتیک‌تر و صد البته بسیار جذاب‌تر شد و نام شاهزاده ایرانی برازنده او بود. 

در این سه‌گانه شاهزاده علاوه بر نیروهای شیطانی باید با دشمنی بزرگ‌تر نیز دست و پنجه نرم می‌کرد: زمان. امکان ندارد سه نسخه Sands of Time را بازی کرده باشید و عاشق لحظه لحظه بودن در کنار پرنس را فراموش کرده باشید. می‌توان به جرات گفت که نسخه Warrior Within که دومین نسخه از سه‌گانه شن‌های زمان است، بهترین نسخه از سری بازی‌های Prince of Persia محسوب می‌شود. برخورد او با کایلینا و شادی و در نهایت تعقیب و گریز و مبارزات فراموش نشدنی او با داهاکا یکی از خاطره‌انگیزترین و به یادماندنی‌ترین بازی‌های تاریخ را برای ما به ارمغان آورد. یکی از ویژگی‌های بی‌نظیر پرنس در سری Prince of Persia چیزی نبود جز حرکات آکروباتیک او با انواع و اقسام شمشیرهایی از جنس تاریخ ایران که تک تک حرکات او برای ما جذاب و بی‌نظیر بود.

اما آیا شاهزاده پارسی قادر است به راحتی ریو را کنار بزند و به مرحله بعد صعود کند؟

ryu

متولد ژاپن و یک مبارز حرفه‌ای در سبک کاراته. ریو یکی از بهترین شخصیت‌های صنعت بازی‌های ویدیویی است که از اولین نسخه بازی استریت فایتر تا جدیدترین نسخه حضور داشته و به‌عبارتی یک نماد برای این مجموعه به حساب می‌آید. خیلی‌ها بر این باور هستند که ریو آن‌چنان شخصیت مهمی نیست ولی وقتی به گوشه و کنار این صنعت نگاه می‌اندازیم، همیشه نام ریو را خواهیم دید. شخصی که از بدو ورود خود به دنیای بازی‌های ویدیویی، در حال مبارزه کردن با بایسن، رهبر گروه شادولو بود و در کنار آن با مشکلات شخصی خود مبارزه می‌کند؛ مشکلاتی که از گذشته وی و شخصیت‌هایی نظیر آکوما سرچشمه می‌گیرد و ریو را تبدیل به ریویی شیطانی می‌کند.

آن روی دیگر این مبارز محبوب که شدیدا وی را آزار می‌دهد و وقتی به ریو شیطانی تبدیل می‌شود، دیگر هیچکس جلودار وی نخواهد بود! یکی از مشخصه‌های جالب ریو، مربوط به بازی استریت فایتر علیه تیکن است که در آنجا شاهد این بودیم که کازویا، ریو را دشمن خود می‌نامد و قصد دارد وی را از بین ببرد. از ضربات مخصوص ریو می‌توان به هادوکن اشاره کرد که در استفاده از آن مهارت خاصی داشته و در همه‌جا از آن استفاده می‌کند. از نظر ویژگی‌های شخصیتی، جدای از روی شیطانی، همیشه وی را در همه جا با یک کوله سفید رنگ مشاهده خواهیم کرد. ریو نماد مبارزی تنهاست که قصد دارد با سفر کردن به گوشه و کنار دنیا به علم کاراته خود افزوده و تا آخرین لحظه برای نابودی شادولو تلاش کند. نمی‌توان شخصی پیدا کرد که عاشق بازی‌های مبارزه‌ای باشد و نامی از ریو مرد شماره یک این سبک نبرد.

اما آیا ریو قادر است از پس شاهزاده پارسی بربیایید؟

حامیان و جوایز

گیگابایت

جایزه نفر اول: یک کارت گرافیک GTX1060 G1 Gaming

جایزه نفرات سوم تا هفتم: ۵ اسپیکر S3000 گیگابایت

فروشگاه اگزو

جایزه نفر دوم:  یک دستگاه پلی‌استیشن 4 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده