نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۸

نسخه سوییچ بازی The Witcher 3 باعث رشد ۵۵۴ درصدی فروش بازی در دسامبر ۲۰۱۹ شده است

به‌نظر می‌رسد که نسخه‌ی نینتندو سوییچ بازی The Witcher 3 توانسته است تا عملکرد بسیار خوبی را در زمینه‌ی فروش داشته باشد.

بازی The Witcher 3: Wild Hunt یکی از بهترین بازی‌هایی است که نسل هشتم کنسول‌های خانگی به خود دیده است و به همین دلیل توانست تا افتخارات زیادی را از جمله‌ کسب عنوان بهترین بازی سال از بسیاری از سایت‌ها و مراسم‌های مختلف از جمله The Game Awards به‌دست آورد. با این‌که این بازی روی کنسول‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، و پی سی فروش بسیار بالایی داشت و از لحاظ تجاری یک موفقیت کامل برای سازندگان خود محسوب می‌شد، اما استودیو سی دی پراجکت رد (CD Projekt RED) در سال ۲۰۱۹ با همکاری استودیو Saber Intaractive این بازی را روی نینتندو سوییچ نیز عرضه کردند؛ کاری که تا پیش از آن خیلی از افراد به دلیل سخت‌افزار ضعیف‌تر سوییچ نسبت به سایر کنسول‌ها آن را غیرممکن می‌دانستند. 

حال طبق آخرین اخبار بازی به نظر می‌رسد که این نسخه توانسته است تا عملکرد بسیار خوبی را در زمینه‌ی فروش از خود نشان دهد. از عواملی که این که این فروش خوب را می‌توانند توجیه کنند می‌توان به پورت شگفت‌انگیز آن روی سوییچ و علاقه طرفداران به تجربه‌ی بازی Witcher 3 در سفر‌های خود اشاره کرد. در هر صورت و بنابر گزارش گروه NPD، این بازی توانسته است که فروش کلی این بازی را در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ نسبت به همین ماه در سال ۲۰۱۸، به میزان ۵۵۴ درصد افزایش دهد که رقم بسیار فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. 

The Witcher 3

البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که پخش سریال The Witcher از نتفلیکس نیز توانست تا در فروش خوب این بازی تاثیر به‌سزایی داشته باشد. چندی پیش اعلام شد که تعداد کاربران همزمان بازی Witcher 3 روی استیم از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کرده است که این رقم باعث شد تا این بازی لقب بیشترین بازیکن همزمان در میان بازی‌های استیم در تمام دوران را به خود اختصاص دهد. در واقع به گزارش NPD، به لطف پخش این سریال حتی اگر نسخه‌ی سوییچ بازی را نیز در نظر نگیریم باز فروش بازی روی سایر پلتفرم‌ها ۶۴ درصد افزایش یافته است و با این‌که این رقم به شگفت‌انگیزی فروش نسخه سوییچ نیست، اما همچنان تحسین برانگیز است. 

بازی بعدی سی دی پراجکت رد Cyberpunk 2077 است که  در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۷ شهریور ۱۳۹۹) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، گوگل استیدیا و پی‌سی منتشر خواهد شد و طرفداران این استودیو امیدوار هستند که این بازی نیز همانند Witcher 3 بتواند عملکرد خوبی را چه از نظر میزان فروش و چه نظر منتقدان از خود به جا بگذارد. 

نظر شما راجع به فروش خوب بازی Witcher 3 روی نینتندو سوییچ چیست؟ آیا تمایل دارید تا بازی Cyberpunk 2077 نیز برای این کنسول پورت شود؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده