نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

موتور گرافیکی جدید Halo Infinite قابلیت های جدیدی را در اختیار بازی سازان قرار داده است

شماری از توسعه‌دهندگان استویدیو 343Industries توضیحاتی را درباره موتور گرافیکی جدید این شرکت که در ساخت بازی Halo Infinite نیز مورد استفاده قرار گرفته است، ارائه می‌کنند.

تیم توسعه‌دهندگان 343Industries با ساخت بازی Halo Infinite چیزی فراتر از یک بازی را خلق کرده‌اند. آن‌ها همزمان با آغاز فرایند توسعه این بازی، یک موتور گرافیکی کاملاً جدید را با نام Slipspace معرفی کردند. حالا نمایندگانی از این استودیو، جزئیات بیشتری را درباره امکانات و قابلیت‌هایی که با استفاده از این موتور بازی‌سازی در دسترس آن‌ها قرار گرفته، با طرفداران به اشتراک می‌گذارند.

فرانک اوکانر، کارگردان توسعه مجموعه بازی‌های Halo در ویدیویی که در کانال یوتیوب این‌مجموعه منتشر کرده، بیان می‌کند که موتور گرافیکی Slipspace برای توسعه‌ی بازی‌های نسل آینده طراحی شده و کار کردن با آن را برای توسعه‌دهندگان ساده‌تر کرده است. وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود می‌گوید:

ما باید موتوری را طراحی می‌کردیم که از توان بیشتری برخوردار بوده و برای طراحی و ساخت بازی‌های نسل بعد مناسب باشد. اما در عین حال نیاز داشتیم تا این موتور گرافیکی به قدر کافی سریع و باهوش باشد تا مهندسین و اعضای تیم خلاق ما ساده‌تر و سریع‌تر با آن ارتباط برقرار کنند. این اقدامات اساسی، به منظور فراهم کردن یک بستر مناسب برای آینده‌ی بازی‌های Halo کاملاً لازم و حیاتی بودند.

دیوید برگر، کارگردان مهندسی استودیوی 343Industries نیز در این ویدیو بیان می‌کند که موتور گرافیکی جدید Slipspace امکان انجام کارهایی را فراهم می‌کند که قبلاً برای توسعه‌دهندگان این استودیو ممکن نبود. وی در ادامه اضافه می‌کند:

ما باید ابزاری را طراحی کنیم که امکانات و ویژگی‌هایی را که قبلاً در دسترس ما قرار نداشتند فراهم کنند. وظیفه‌ی ما فراهم کردن امکاناتی است که به تولیدکنندگان محتوا اجازه‌ی عملی کردن ایده‌های آن‌ها را خواهد داد.

Halo Infinite

تام فرنچ، کارگردان بخش چندنفره‌ی بازی‌های Halo نیز در این‌خصوص می‌گوید:

 یکی از مزیت‌های موتور گرافیکی Slipspace، امکان تجربه‌ی چیزهای جدید با سرعتی فراتر از قبل است. طراحان بازی‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از قابلیت‌های این موتور گرافیکی، مشکلات را ساده‌تر حل کرده و ایده‌های جدید را سریع‌تر به مرحله آزمایش برسانند.

اخیراً شماری از طرفداران پیگیر بازی Halo Infinite تصاویر جدیدی را در وبسایت Reddit منتشر کرده بودند که به ادعای آن‌ها به قسمت‌هایی از بازی جدید این مجموعه تعلق دارد. در این ویدیو پنج ثانیه‌ای که تنها روی یک مورد تمرکز کرده بود، به‌نظر می‌رسید که مستر چیف از یک قلاب استفاده می‌کند. البته فرانک اوکانر، کارگردان توسعه مجموعه Halo، به‌تازگی اعلام کرده که ویدیو فاش شده از گیم‌ پلی Halo Infinite، یک محتوای ضروری و مهم نبوده است.

در سایر اخباری که در رابطه با بازی Halo Infinite منتشر شده، برایان جارارد، مدیر روابط عمومی استودیوی 343 اعلام کرده که روز شنبه ۸ فوریه برای تست یک بازی در استودیو حاضر شده است. با فرض اینکه این بازی همان Halo Infinite بوده و تیم توسعه‌دهندگان مشغول انجام کارهای نهایی روی این بازی هستند، می‌توان انتظار داشت که در روزهای آینده اخبار مهمی از طرف این استودیو منتشر شود. بازی Halo Infinite در سال جاری میلادی منتشر می‌شود. اما قبل از این‌موعد، امکان تجربه نسخه آزمایشی این‌بازی نیز فراهم خواهد شد. لذا به‌نظر می‌رسد که هم‌اکنون زمان مناسبی برای اعلام اخبار و اطلاعیه‌های جدید توسط مایکروسافت باشد.

بازی Halo Infinite برای ایکس ‌باکس سری ایکس، ایکس ‌باکس وان و کامپیوتر عرضه می‌شود.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده