نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۱

بخش چند نفره بازی The Sims 5 ممکن است امکان ایجاد «تعامل و رقابت» را فراهم کند

اندرو ویلسون، رئیس شرکت EA در رابطه با اضافه شدن جنبه‌های مختلف مولتی‌پلیر از قبیل تعامل و رقابت بین بازیکنان در بازی The Sims 5 می‌گوید.

به‌نظر می‌رسد که نخستین جزئیات قابل اتکا از بازی The Sims 5 منتشر شده که اتفاقاً به جنبه‌ی غیرمنتظره‌ای از گذشته‌ی بازی‌های The Sims برای شکل دادن به آینده‌ی این‌مجموعه اشاره می‌کند. در خلال مصاحبه‌ی جدیدی که وبسایت طرفداری Sims Community با یکی از بنیان‌گذاران این بازی و همچنین ریاست شرکت الکترونیک آرتز یعنی اندرو ویلسون (Andrew Wilson) ترتیب داده، مستقیماً از او درباره احتمال انتشار یک بازی Sims با تمرکز روی حالت آنلاین سؤال می‌شود.

ویلسون قبل از پاسخ دادن به این‌سؤال، نزدیک شدن به بیستمین سالگرد انتشار اولین بازی Sims را یادآوری می‌کند. بازی‌های Sims از آن زمان روی برآورده کردن بسیاری از اهدافی که EA برای جامعه کاربران خود در نظر داشت، تمرکز داشتند، اما هیچگاه به برقراری یک «تعامل و رقابت اجتماعی» توجه ویژه‌ای نشده بود. موضوعی که به‌نظر می‌رسد با انتشار بازی بعدی این مجموعه تغییر خواهد کرد.

در شرایطی که Maxis همچنان به تداوم ارائه‌ی تجربه بازی‌های Sims برای نسل جدیدِ پلتفرم‌ها فکر می‌کند، باید در نظر داشته باشید در حالی‌ که ما همواره نسبت به اصول اخلاقی خود از قبیل الهام‌بخشی، آزادی، خلاقیت و انگیزه‌ی بهبود و ارتقاء خود پایبند هستیم، در سال‌های آینده، جنبه‌های مربوط به ارتباطات و تعاملات اجتماعی و همچنین رقابت میان بازیکنان که از سال‌ها پیش در Sims Online فراهم شده‌ بودند، به‌عنوان بخشی از تجربه‌ی مداوم بازی‌های Sims نیز مطرح خواهند شد.

ما برای این اتفاق به‌شدت هیجان‌زده هستیم. بازی‌های Sims حقیقتاً برای تحقق انگیزه‌ی رقابت، چیزی برای ارائه کردن به بازیکنان خود نداشتند و ما فکر می‌کنیم که این اتفاق یک فرصت بسیار عالی برای سال‌های متمادی پیش روی ما محسوب می‌شود.

The Sims 4

این‌‌موارد، اظهار نظر مهمی بودند که توسط یکی از مدیران رده بالای این مجموعه مطرح شدند. صرفاً جهت یادآوری باید مجدداً به این نکته اشاره کنیم که اندرو ویلسون به‌صورت کاملاً جدی به این نکته اشاره کرد که «تعاملات اجتماعی و رقابت» بین بازیکنان، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های آینده‌ی بازی‌های Sims را تشکیل خواهد داد. البته این صحبت‌ها، لزوماً به معنای آن نیست که بازی‌های بعدی این مجموعه، مانند The Sims Online یک بازی MMO خواهند بود، اما بالاخره قرار است به نحوی با این سبک ارتباط داشته باشند. شاید هم این بازی به سبک بازی‌های Destiny امکان دعوت کردن از دوستان خود در بازی Sims را فراهم کند. درهرحال باید منتظر ماند تا ببینیم این صحبت‌ها دقیقاً به چه چیزی اشاره داشته‌اند.

البته EA و Maxis همچنان مشغول کار روی بازی The Sims 4 و تولید محتوای جدید برای آن هستند و به‌عنوان مثال، اخیراً محتوای Tiny Living Stuff Pack را برای این بازی منتشر کردند.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده