نویسنده: حسین صدری
// جمعه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

طرفداران از وضعیت بازی Warcraft 3 Reforged راضی نیستند

پس از عرضه‌ی بازی موردانتظار Warcraft 3: Reforged، طرفداران آنقدر که باید و شاید از این بازی راضی نیستند.

بازی Warcraft 3: Reforged بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار روانه‌ی بازار شد و طرفداران این بازی کلاسیک می‌توانند بالاخره نسخه‌ای به‌روز شده از آن را تجربه کنند. اما حالا که این بازی به دست طرفداران رسیده، آن‌ها متوجه شده‌اند Warcraft 3: Reforged با چیزی که قرار بود باشد فرق می‌کند. این بازی کلاسیک نقش‌آفرینی مورد خشم طرفداران شرکت بلیزارد (Blizzard) واقع شده و آن‌ها کمپین‌های مختلفی درباره‌ی پس دادن این بازی ترتیب داده‌اند. نارضایتی طرفداران از این بازی دلایل متعددی دارد؛ از جمله اینکه نمی‌شود در آن نسخه‌ی قدیمی و دوست‌داشتنی بازی را تجربه کرد.

زمانی‌که شرکت بلیزارد بازی Warcraft 3: Reforged را در BlizzCon 2018 معرفی کرد، قول تغییرات و بهبودهای گسترده‌ای را داد که قرار نبود فقط جزئیات سطحی گرافیکی باشد. طبق وعده‌ای که آن‌ها داده بودند این بازی قرار بود به‌صورت عمیقی مکانیک‌های بازی را تغییر دهد و با گسترش آن‌ها تجربه‌ی بازی را بهبود بخشد.

بهبودهایی در راستای متعادل شدن بازی، افکت‌های صوتی و صداگذاری‌های بیشتر، انیمیشن‌های بازسازی شده و ابزار گسترده‌ای برای ساخت نقشه‌ها و بازی‌های دلخواه؛ همه و همه چیزهایی بودند که بلیزارد قول انجام آن‌ها را داده بود. این شرکت حتی تریلری از بازی نشان داد که کات‌سین‌های دوباره‌سازی شده با کارگردانی سینمایی و حرکت دوربین‌های مختلف در فضا را نشان می‌داد. اما حالا که Warcraft 3: Reforged راهی بازار شده، طرفداران متوجه شده‌اند که کم‌کاری‌های بسیاری در آنچه به آن‌ها وعده داده شده بود انجام شده. بازیکنان به‌سرعت فهمیدند که نسخه‌ی Reforged آنقدرها هم که قول داده شده بود، خوب نیست. درحالی‌که گرافیک بازی ارتقا یافته، کات‌سین‌ها آنطور که پیش‌تر نشان داده شده بودند نیستند و برخلاف تبلیغات بلیزارد، حرکت سینمایی خاصی برای دوربین‌ها درنظر گرفته نشده است.

مشکلات این بازی بیشتر از موارد سطحی هستند و طرفداران نارضایتی‌های مختلفی از بازی دارند. بازیکنان در فضاهایی مانند ساب‌ردیت‌های وارکرفت 3 و فروم‌های مختلف از مسائلی چون مشکلات در اتصال و نبود هیچگونه رده‌بندی رقابتی شکایت دارند. حتی جمله‌ای که در پایان توافق‌نامه‌ی مجوز کاربر ذکر شده و می‌گوید تمامی حقوق نقشه‌های دلخواه ساخته شده توسط کاربران در بازی متعلق به بلیزارد و همین موضوع خشم عده‌ای را برانگیخته است. این اقدام احتمالا به‌خاطر جلوگیری از تولید بازی دیگری همانند Dota است. بازی‌ای که اختلافات زیادی بر سر مالکیت آن پدید آمد و دست آخر هم به موفقیتی تجاری دست یافت که بلیزارد از آن بی‌بهره ماند. باتوجه‌به وضعیت کنونی بازی Warcraft 3: Reforged باید منتظر ماند و دید آیا بلیزارد واکنشی به این نارضایتی‌ها نشان می‌دهد یا خیر.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی Warcraft 3: Reforged چیست؟ آیا شما هم از بازی ناراضی هستید؟


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده