نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۰

نگاهی به ویژگی‌های Warcraft 3 Reforged و تفاوت‌های آن با نسخه اصلی

Warcraft 3 Reforged فردا منتشر خواهد شد و به همین مناسبت، نگاهی خواهیم داشت به ویژگی‌ها و بهبود‌های این نسخه در مقایسه با وارکرفت 3 اصلی.

بدون شک یکی از تصمیم‌های خیلی خوب شرکت بلیزارد، معرفی نسخه ریمستر بازی وارکرفت 3 بود که از آن، همواره به عنوان یکی از بهترین بازی‌های استراتژی یاد می‌شود. این ریمستر با نام Warcraft 3 Reforged قرار است فردا، ۸ بهمن منتشر شود و بهبود‌های مختلفی در مقایسه با نسخه اصلی خواهد داشت. به مناسبت انتشار بازی، تصمیم گرفتیم تا در مطلبی یک جمع‌بندی از ویژگی‌های آن داشته باشیم و بیش از پیش با تغییراتی که این ریمستر در مقایسه با نسخه اصلی دارد، آشنا شویم. پس در ادامه همراه ما باشید:

بازی Warcraft 3 Reforged

بهبود‌های گرافیکی

بدون شک اولین چیزی که در یک بازی ریمستر باید به دنبالش بگردیم، بحث بهبود‌های بصری و گرافیکی بازی است و خب Warcraft 3 Reforged هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود. مدل شخصیت‌ها، نیرو‌ها، ساختمان‌ها و حتی محیط کاملا بازطراحی شده است و با نگاهی به تصاویر و ویدیو‌های منتشر‌شده از بازی هم می‌توان کاملا جزییات بیش‌تر آن‌ها در مقایسه با نسخه اصلی را مشاهده کرد. هرچند انیمیشن‌های مربوط به نبرد‌ها و مواردی از این دست تغییرات زیادی در مقایسه با نسخه اصلی نداشته، ولی بهبود طراحی مدل‌ها و همینطور پشتیبانی از مواردی مثل رزولوشن 4K، باعث می‌شود تا در مجموع با جلوه‌های بصری با‌کیفیتی روبه‌رو باشیم.

Warcraft 3 Reforged

بهبود میان پرده‌های سینمایی بازی

میان پرده‌های سینمایی بازی هم دقیقا مثل جلوه‌های بصری آن دچار بهبود‌های زیادی شده‌اند. با توجه به ماهیت بخش داستانی وارکرفت 3، در جریان آن شاهد ویدیو‌های سینمایی زیادی هستیم و خب این موارد هم در نسخه ریمستر بهبود پیدا کرده‌اند و مثلا جدا از بهبود رزولوشن ویدیو‌ها، حتی مواردی که قبلا ویدیو‌های بسیار ساده‌ای داشتند هم حال از حیث تغییر کردن زاویه دوربین و مواردی از این دست، به مراتب بهتر از قبل خواهند بود. 

Warcraft 3 Reforged

تغییرات نقشه‌های بخش داستانی بازی

بخش کمپین داستانی، کاملا در مقایسه با نسخه اصلی بازی بدون تغییر خواهد بود ولی ساختار برخی از نقشه‌های آن در مقایسه با نسخه اصلی، تغییر خواهند داشت. بلیزارد دلیل این تغییرات را در راستای بهتر کردن روایت کلی بازی و همینطور شبیه شدن ساختار برخی محیط‌ها به آنچه که در World of Warcraft دیده‌ایم، عنوان کرده است. از جمله محیط‌هایی که قرار است در نسخه ریمستر تغییر پیدا کنند، می‌توان به The Culling of Stratholme اشاره کرد. 

Warcraft 3 Reforged

بهبود صداگذاری‌های بازی

دیالوگ‌های بازی، در نسخه ریمستر به کل از ابتدا ضبط می‌شوند که قطعا باعث افزایش کیفیت کلی آن‌ها خواهد شد. علاوه بر این، کار هماهنگی حرکت لب‌ها با صدای شخصیت‌ها هم در نسخه ریمستر در نظر گرفته شده است و این مورد به انتقال بهتر احساسات کاراکتر‌ها به مخاطب کمک زیادی خواهد کرد. البته از آنجایی که کلیت دیالوگ‌های بازی در نسخه اصلی هم کیفیت بالایی داشت، در نسخه ریمستر نوشته‌ها تغییری نخواهند کرد. 

Warcraft 3 Reforged

داستان تغییری نخواهد کرد

پس از اتفاقات وارکرفت ۳ و بسته Frozen Throne آن، اتفاقات زیادی در دنیای Azeroth رخ داده است؛ چرا که World of Warcraft و بسته‌های الحاقی آن داستان‌های مختلفی روایت کرده و کمک زیادی به شخصیت‌پردازی بازی کرده‌اند. با این حال ریمستر وارکرفت ۳ قرار نیست کلیت داستان نسخه اصلی را تغییر دهد و صرفا شاهد یک سری تغییرات ظاهری و جزئی خواهیم بود؛ برای مثال در شهر Silvermoon شاهد ساختمان‌های الفی خواهیم بود که در The Burning Crusade استفاده شده بودند و مثلا دیمن هانتر‌های مونث و دث نایت‌های مونث هم در بازی حضور خواهند داشت. 

درست است که پیت استیو‌وِل در زمان معرفی بازی اعلام کرده بود که در نسخه ریمستر شاهد اشاره‌هایی به داستان‌هایی روایت‌شده در WoW خواهیم بود، ولی بعدا مشخص شد که منظور از این اشاره، تغییرات در کلیت داستان نیست و حتی رابرت برایدنبکر، تهیه‌کننده اجرایی بازی رسما اعلام کرد که داستان وارکرفت ۳ ویژگی بود که همه آن را دوست داشتند و در نتیجه هیچ دلیلی ندارد که بلیزارد هم بخواهد تغییری در آن بدهد. 

Warcraft 3 Reforged

بسته الحاقی Frozen Throne

زمانی که نسخه اصلی وارکرفت ۳ منتشر شد، فقط شامل خود بازی بود و بسته Frozen Throne بعدا در دسترس قرار گرفت. با این حال در نسخه ریمستر، این بسته الحاقی هم از همان ابتدا در دسترس خواهد بود و بازیکنان می‌توانند بلافاصله پس از تمام کردن خط داستانی Warcraft 3، به سراغ بسته Frozen Throne بروند و خط داستانی آن را هم دنبال کنند. 

Warcraft 3 Reforged

درجه سختی آسان‌تر برای بازیکنان تازه‌کار

اگر از جمله بازیکنانی هستید که به سراغ نسخه اصلی بازی رفته‌اید و به هر دلیلی بخش داستانی آن برای‌تان سخت بود، نگران نباشید؛ چرا که در نسخه ریمستر بازی قرار است یک درجه سختی پایین‌تر هم برای بخش داستانی وجود داشته باشد که بلیزارد آن را برای افرادی که به هر دلیلی حالت عادی را چالش‌برانگیز می‌دانند یا کلا برای اولین بار می‌خواهند با این بازی به سراغ آثار سبک استراتژی بروند، مناسب می‌داند. برایان سوزا، طراح ارشد بازی، در مورد اضافه شدن این ویژگی به گیم‌اسپات گفته بود:

نسخه اصلی بازی هم واقعا سخت یا خیلی سخت نبود و حتی به یاد دارم که شخصا بارها و بارها می‌توانستم مراحل بازی را تجربه کنم. با این حال ما دوست داشتیم تا بازی برای بازیکنان فعلی و افرادی که در سبک استراتژی تازه‌کار هستند هم تجربه خوبی ارائه بدهد. البته در نظر داشته باشید که ما اصلا و ابدا ساختار کلی بازی را تغییر نداده و راحت‌تر نکرده‌ایم و صرفا یک درجه سختی پایین‌تر هم برایش در نظر گرفتیم تا افراد بیش‌تری بتوانند از تجربه‌اش لذت ببرند. 

Warcraft 3 Reforged

بهبود رابطه کاربری و جزییات دیگر

آپدیت ۱.۲۸ وارکرفت ۳ در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و یک سری بهبود‌های کلی برای بازی داشت که پایه بهبود‌های نسخه ریمستر به‌حساب می‌آیند؛ مواردی مثل رفع مشکلاتی چون قطع شدن اتصال به Battle.net پس از تمام شدن بازی‌ها. بسته‌های بعدی هم ویژگی‌های دیگری مثل لابی‌های ۲۴ نفره و بهبود‌هایی برای ادیتور نقشه بازی به ارمغان آوردند که هیچ‌کدام از آن‌ها در نسخه اصلی وجود نداشتند. حال نسخه ریمستر قرار است شامل تمام این بهبود‌ها و همینطور یک سری ویژگی‌های دیگر باشد و حتی رابط کاربری بازی هم تغییراتی خواهد داشت که البته اگر حس خوبی نسبت به آن‌ها نداشتید، می‌توانید کماکان از رابط کاربری اصلی بازی هم استفاده کنید و امکان سوییچ بین این دو وجود دارد. 

Warcraft 3 Reforged

بهبود ویرایشگر نقشه

شاید ویرایشگر نقشه در یک بازی، مورد توجه خیلی‌ها قرار نگیرد ولی واقعیت این است که برای وارکرفت 3، ویژگی ویرایشگر نقشه ابزاری بسیار کاربردی بود؛ تا جایی که نسخه اول Dota از طریق آن ساخته شد. حال قرار است در نسخه ریمستر بازی، ویرایشگر نقشه شامل تمام مپ‌هایی شود که کاربران برای نسخه اصلی بازی ساخته بودند و افرادی هم که بخواهند از این ویرایشگر برای ساخت نقشه‌ها در نسخه ریمستر استفاده کنند، می‌توانند از رابط کاربری نسخه ریمستر و همچنین ابزار ساخت مدل‌های این نسخه بهره ببرند. 

Warcraft 3 Reforged

تغییرات در زمینه بهبود بالانس کلی بازی

یکی از اصلی‌ترین تغییراتی که بلیزارد برای ریمستر وارکرفت 3 در نظر گرفته، بهبود بالانس بازی است که به گفته سازندگان، برای این منظور چیزی حدود صد‌ها تغییر در نظر گرفته شده است که روی متعادل‌تر کردن نیرو‌ها، هیرو‌ها و حتی نقشه‌هایی که به هر نحوی مزیت خاصی برای بازیکن در پی داشتند، اعمال می‌شوند. البته این مورد، یکی از نگرانی‌های طرفداران در مورد بازی هم است؛ چرا که برخی بر این باورند که اگر تغییرات بیش از حدی روی بازی اعمال شود، این قضیه می‌تواند روی گیم‌پلی هم تاثیر بگذارد و تجربه آن را تغییر بدهد. در نتیجه باید منتظر ماند و دید که در نهایت وضعیت بازی چه شرایطی پیدا خواهد و جامعه کاربران آن چه واکنشی نسبت به این تغییرات نشان خواهند داد. 

Warcraft 3 Reforged

بخش چندنفره از طریق Battle.net

در نسخه ریمستر وارکرفت ۳، بازی‌های چندنفره قرار است بر بستر بتل‌.نت باشند و این قضیه قطعا کیفیت کلی بهتری برای این بخش از بازی در پی خواهد داشت. همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، ظرفیت لابی‌های بازی در پچ‌های قبلی به ۲۴ نفر افزایش یافته است و بتل.نت هم نشان داده که در مجموع از حیث ارائه یک تجربه چندنفره کیفیت خوبی دارد. در نتیجه می‌توانید امیدوار باشید که از این حیث وضعیت بهتری را در نسخه ریمستر نسبت به نسخه اصلی بازی داشته باشید. 

Warcraft 3 Reforged

امکان بازی کردن بازیکنان نسخه ریمستر و اصلی با یکدیگر

در صورتی که نسخه اصلی بازی را دارید و از کیفیت آن هم راضی هستید، برای خرید نسخه ریمستر هیچ اجباری نخواهید داشت؛ چرا که بلیزارد قصدی برای جدا کردن جامعه کاربران این دو بازی از یکدیگر ندارد و کاربران نسخه اصلی و ریمستر در یک جامعه کاربری مشترک به تجربه بازی باهم خواهند پرداخت. البته این را در نظر داشته باشید که حتی اگر از نسخه اصلی هم استفاده کنید، حتما باید آپدیت جدیدی را که برای بهبود تعادل بازی در نظر گرفته شده دریافت کنید. در واقع تمام کاربران بازی، باید آن را با آپدیت مخصوص بالانس تجربه کنند تا کلیت بازی‌هایشان شبیه به هم باشد. 

Warcraft 3 Reforged

محتویات پس از انتشار

طبیعتا پس از انتشار ریمستر وارکرفت 3 شاهد آپدیت‌هایی برای آن خواهیم بود که ممکن است مثلا موارد مربوط به بحث تعادل را در بازی بهتر کنند. با این حال حتی ممکن است شاهد یک سری محتویات جدید هم باشیم که بلیزارد انتشار آن‌ها را منوط به بازخورد‌هایی دانسته که بازیکنان نسبت به بازی خواهند داشت. البته نباید مثلا انتظار یک کمپین داستانی جدید و موارد بزرگ اینچنینی را داشته باشیم ولی فرضا ابزار و ویژگی‌های جدید برای ویرایشگر نقشه و حتی Skin‌های جدید می‌توانند جزو محتویات پس از انتشار بازی باشند. 

نظر شما در این مورد این تغییرات چیست؟ آیا ریمستر وارکرفت 3 می‌تواند به اندازه نسخه اصلی آن عملکرد درخشانی داشته باشد؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده