نویسنده: روزبه حسینی
// چهار شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۸

دو بازی Red Dead Redemption 2 و GTA V مجموعا ۱۵۰ میلیون نسخه فروش داشته‌اند

دو بازی اخیر شرکت راکستار یعنی Red Dead Redemption 2 و GTA 5 توانسته‌اند تا روی هم ۱۵۰ میلیون نسخه فروش داشته باشند.

بسیاری از طرفداران شرکت راکستار (Rockstar Games) از عملکرد این شرکت در نسل فعلی کنسول‌های خانگی ناراضی‌اند. با اینکه دو بازی‌ منتشر شده توسط راکستار در این نسل بی‌نظیر بوده‌اند، اما  تعداد کم بازی‌های عرضه شده توسط این شرکت، باعث آزردگی خاطر طرفداران شده است. حال اگر این نکته را نیز در نظر بگیریم که یکی از دو بازی راکستار در این نسل، تنها یک پورت از نسخه‌ی نسل قبلی آن بوده است، می‌توان به کم بودن تعداد بازی‌های راکستار بیشتر پی برد مخصوصا اگر عملکرد این شرکت را با نسل پیشین مقایسه کنیم که هر سال یک بازی بزرگ از سوی آن منتشر می‌شد. البته که دلایل زیادی مانند بالا رفتن هزینه‌ها و همچنین طولانی شدن روند ساخت یک بازی باعث می‌شوند تا شرکت‌های بازی‌سازی کمتر بتوانند مانند گذشته تعداد زیادی بازی را به بازار عرضه کنند. 

حال طبق آخرین اخبار بازی، شرکت Take Two Interactive (شرکت مادر راکستار) اعلام کرده است که دو بازی GTA V و Red Dead Redemption 2 مجموعا ۱۵۰ میلیون نسخه فروش داشته‌اند. این رقم بسیار بی‌نظیر است مخصوصا اگر به این نکته دقت کنیم که این تنها جمع فروش ۲ بازی است و همچنین بازی رد دد ردمپشن ۲ کمتر از دو سال از زمان عرضه‌اش می‌گذرد. 

با توجه به شایعات منتشر شده به‌نظر می‌رسد که فشار زیادی روی شرکت راکستار برای انتشار بازی‌های بیشتر در زمانی کوتاه‌تر به گوش می‌رسد، اما زمانی که به ارقام منتشر شده در زمینه‌ی فروش بازی‌های راکستار نگاهی می‌اندازیم، بعید به‌نظر می‌رسد که این شرکت به روند قبلی خود بازگردد؛ چرا که سبک تجاری آن‌ها در این نسل به شدت موفقیت آمیز بوده و سود زیادی را به حساب این شرکت واریز کرده است. شایان ذکر است که هر دو بازی از بخش چندنفره‌ی بسیار سودآوری نیز بهره می‌برند و رقم ذکر شده تنها شامل فروش خود بازی می‌شود و راکستار سود زیادی نیز علاوه‌بر فروش بازی از این بخش می‌برد. 

نظر شما راجع به فروش بسیار بالای دو بازی GTA 5 و Red Dead Redemption 2 چیست؟ به نظر شما با توجه به فروش خوب این دو بازی، امیدی به انتشار بازی‌های بیشتر در بازه‌ی زمانی کوتاه توسط راکستار می‌رود؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده