نویسنده: روزبه حسینی
// سه شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

سرپرست سازمان سلامت انگلستان درخواست ممنوعیت لوت باکس‌ها را دارد

کلیر مرداک، رئیس سازمان سلامت انگلستان لوت باکس‌ها را راهی برای اعتیاد به قمار در نوجوانان می‌داند.

با اینکه مدتی از بحث‌های عظیمی که راجع به لوت باکس‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی صورت گرفت، می‌گذرد، بااین حال هنوز هم آتش خشم افراد مختلف نسبت به این موضوع به‌صورت کامل فروکش نکرده است و هر چند وقت یکبار، شخصی پیدا می‌شود که دوباره بحث مربوط لوت باکس‌ها را سر زبان‌ها اندازد. بزرگ‌ترین نقدی که به این سیاست مالی همواره می‌شود، این است که لوت باکس‌ها در واقع نسخه‌ی پذیرفته شده‌ی قمار در جامعه‌ی بازیکنان است. حال طبق آخرین اخبار بازی، رئیس یکی از بزرگ‌ترین مراکز مربوط به سلامت روان بریتانیا، باری دیگر لوت باکس‌ها را نوعی قمار خوانده است. 

در بیانیه‌ای که مستقیما از سایت رسمی NHS Foundation (سازمان سلامت انگستان) منتشر شده است، کلیر مرداک، رئیس این سازمان خواستار ممنوعیت لوت باکس‌ها شده و بیان کرده است که این موارد در واقع راهی برای ورود به دنیای قمار و اعتیاد به آن در کودکان و نوجوانان است. او در بیانیه‌ی خود چنین نوشته است: 

صادقانه بگویم، هیچ شرکتی نباید با قرار دادن لوت باکس‌ها و چنین محتواهایی در بازی‌های خود، به بچه‌ها آموزش قمار کردن بدهد و آن‌ها را در راه اعتیاد یافتن به چنین موردی کند. نباید بازی‌هایی را که لوت باکس‌ها با این قوانین مبنی بر شانس در آن‌ها وجود دارد، به کودکان فروخت. بنابراین بله، فروش این بازی‌ها باید پایان یابد. 

این نخستین‌بار نیست که یک سازمان دولتی درخواست اجرایی شدن قوانین سفت و سختی برای لوت باکس‌ها را داشته است. با اینکه بسیاری از بازی‌های بزرگ استفاده از لوت باکس‌ها را کنار گذاشته و مانند بازی فورتنایت به موارد دیگری همچون قرار دادن سیزن پس در بازی خود روی آورده‌اند، بااین حال لوت باکس‌ها همچنان به‌صورت گسترده در بازی‌های موبایلی به‌کار برده می‌شوند و تا به این لحظه، چندین کشور برای مقابله با این پدیده قوانینی را برای ممنوعیت این نوع از کسب درآمد تعیین کرده‌اند. 

نظر شما راجع به رابطه‌ی لوت باکس‌ها و اعتیاد به قمار چیست؟ به‌نظر شما آیا لوت باکس‌ها می‌توانند راه ورودی به دنیای قمار باشند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده