نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

بازی های استودیوی Quantic Dream برای تمام پلتفرم ها عرضه می‌شوند

بعد از حدود یک دهه همکاری استودیوی Quantic Dream و سونی، به‌نظر می‌رسد این استودیوی فرانسوی دیگر در انحصار پلی استیشن نباشد و بازی‌های آنها برای تمام پلتفرم‌های موجود عرضه شوند.

استودیوی Quantic Dream با خلق بازی‌های داستان‌محور و غیرخطی توانست برای خود طرفداران زیادی جذب کند؛ بازی‌هایی چون فارنهایت، Heavy Rain و Detroit که در آنها گیمر می‌تواند با انتخاب‌هایی که در طول بازی انجام می‌دهد، سرنوشت آن را تغییر دهد. آثاری که کوانتیک دریم خلق کرده‌ است برای حدود ۱۰ سال در انحصار پلی استیشن بود تا اینکه امسال شاهد عرضه بازی‌های این استودیوی فرانسوی برای پی سی نیز بودیم که این حرکت نشان از تغییر سیاست آنها می‌دهد.

حال در جدیدترین اخبار بازی، دیوید کیج، مدیرعامل استودیوی Quantic Dream، در مصاحبه اخیر خود با دوال‌شاکرز، ضمن اعلام اینکه احتمال دارد هنوز بازی‌های خاصی نیز به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن عرضه شوند، تایید کرد که آنها دیگر تنها برای سونی بازی نخواهند ساخت، بلکه تمام پلتفرم‌ها میزبان آثار آنها خواهند بود. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که این استودیو در حال کار روی چندین پروژه است؛ حال به‌نظر می‌رسد قرار است این بازی‌ها در کنار پلی استیشن، روی کنسول‌های دیگر نیز عرضه شوند:

استودیوی Quantic Dream از این به بعد در انحصار هیچ پلتفرمی نیست. پس به‌جز موارد خاصی که همچنان احتمال دارند به‌صورت انحصاری عرضه شوند، تمام بازی‌های ما همزمان برای پلتفرم‌های مختلف منتشر خواهند شد.

در گذشته اعلام شده بود که کوانتیک دریم قرار است به‌عنوان ناشر نیز وارد عمل شود، پس دور از ذهن هم نبود که سیاست‌های خود را تغییر داده و بازی‌های خود را برای طیف وسیع‌تری عرضه کند. حال باید دید پروژه بعدی آنها چه به‌عنوان ناشر و چه به‌عنوان سازنده، چگونه خواهد بود.

شما کدام‌یک از آثار این استودیو را تجربه کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده