نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۹

وسیله جانبی جدیدی برای کنترلرهای پلی استیشن 4 معرفی شد

این قطعه کوچک پلاستیکی که Back Button Attachment نامیده می‌شود، امکان اضافه کردن دو کلید اضافی و یک نمایشگر اولد دایره‌ای شکل را به کنترلرهای دوال‌ شاک 4 فراهم می‌کند.

وبلاگ پلی‌استیشن قطعه سخت‌افزاری جدیدی برای کنترلرهای پلی‌ استیشن 4 معرفی کرد. این قطعه کوچک پلاستیکی که Back Button Attachment نامیده می‌شود، امکان اضافه کردن دو کلید اضافی و یک نمایشگر اولد دایره‌ای شکل را به کنترلرهای دوال‌ شاک 4 فراهم می‌کند.

وسیله جانبی جدیدی که توسط سونی برای کنترلر شش ساله‌ی پلی‌استیشن 4 معرفی شده، علاوه‌بر ظاهر منحصر‌به‌فرد و جدیدی که به دسته‌های DualShock 4 می‌دهد، یک سری وظایف جدید را برای این کنترلرها تعریف می‌کند که قبلاً فقط در گیم پدهای ویژه‌ای مانند Xbox One Elite Controller یا SCUF Vantage مشابه آن را دیده بودیم.

همان‌طور که احتمالاً تاکنون متوجه آن شده باشید، قطعه‌ی Back Button Attachment دو کلید قابل برنامه‌ریزی را به پشت این کنترلرها اضافه می‌کند. این دو کلید امکان استفاده به‌عنوان عملگرِ تمامی ۱۶ کلید ورودی این دسته‌ را دارند. شاید بتوان گفت که کاربردی ترین دستوری که می‌توان برای این دو کلید تعریف کرد، استفاده به‌عنوان کلیدهای L3 و R3 باشد تا دیگر مشکل تغییر جهت ناخواسته‌ی استیک در زمان فشردن این کلیدها به وجود نیاید. البته شما می‌توانید این کلیدها را برای هر دستوری که به گیم پلی بازی مورد نظر شما کمک می‌کند برنامه‌ریزی کنید.

Back Button Attachment

نکته‌ی جالبی درباره‌ی این قطعه وجود دارد، امکان فشردن نمایشگر OLED آن است.  با فشردن این کلید، می‌توان بین سه حالت ذخیره شده برای عملکرد کلیدهای این قطعه جا‌به‌جا شد. این نمایشگر عملکرد کنونی این دو کلید را به شما نشان می‌دهد اما به نظر می‌رسد که داشتن یک نمایشگر در پشت کنترلر، دردسرهای جدیدی را ایجاد کند.

این قطعه از قسمت پایینی کنترلر به آن متصل شده و شامل هر دو پورت هدفون و شارژر نیز است. خوشبختانه جک هدفون از زیر نمایشگر این قطعه عبور داده شده تا شما از این قابلیت کاربردی کنترلرهای PS4 محروم نباشید. قطعه‌ی جانبی کنترلرهای سونی با قیمت ۲۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسد که می‌تواند دسته‌های شما را با قیمتی به مراتب پایین‌تر به گزینه‌ی جایگزین مناسبی برای گیم پدهای حرفه‌ای و گران‌قیمت PS4 که حدوداً ۲۰۰ دلار قیمت دارند تبدیل کند.

ضمن اینکه این محصول مستقیماً توسط سونی و با برند PlayStation تولید شده است و هیچگونه نگرانی مبنی بر کیفیت ساخت و سازگاری آن وجود ندارد. به‌علاوه اینکه مطمئناً می‌دانیم که این قطعه به‌گونه‌ای طراحی شده تا به خوبی در جای خود قرار گرفته و هیچگونه حس ناراحتی در دست ایجاد نکند.

قطعه‌ی جانبی Back Button Attachment ماه آینده و در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد. شما می‌توانید ویدیوی رسمی معرفی این قطعه را در ادامه مشاهده کنید.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده