نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

گروه‌ بندی مسابقات WePlay! Bukovel Dota 2 Minor مشخص شد

درحالی‌که تقریباً یک ماه تا شروع مسابقات WePlay! Bukovel Dota 2 Minor باقی مانده است، سازمان وی‌پلی از نحوه‌ی قرارگیری تیم‌ها در مرحله‌ی گروهی این رویداد پرده برداشت.

پس از پایان مرحله‌ی مقدماتی دومین رویدادهای ماینور/میجور فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 و تعیین تیم‌های راه‌یافته به مسابقات WePlay! Bukovel و DreamLeague Season 13، تیم‌ها آهسته آهسته برای کریسمس آماده می‌شوند. به‌این‌ترتیب، با‌عنایت‌به اینکه در آخرین ماه سال ۲۰۱۹ شاهد هیچ تورنمنت بزرگی نخواهیم بود، آن‌ها می‌توانند خودشان را برای مسابقات سال آینده میلادی آماده کنند. همان‌طور که می‌دانید، اولین تورنمنت برجسته‌ی سال ۲۰۲۰ مسابقات بوکاول ماینور است که در بزرگ‌ترین پیست اسکی اروپای شرقی برگزار خواهد شد.

در بازه‌ی زمانی ۱۹ تا ۲۲ دی (۹ تا ۱۲ ژانویه ۲۰۲۰) تعداد ۸ تیم برتر دنیا برای کسب ۳۰۰ هزار دلار جایزه‌ی نقدی، ۶۶۰ امتیاز Dota Pro Circuit و البته بلیت مسابقات Leipzig Major که چند روز پس از آن برگزار می‌شود، به رقابت خواهند پرداخت. روز گذشته برگزارکنندگان مسابقات اعلام کردند که طرفداران به‌شکل کاملاً رایگان می‌توانند در این تورنمنت شرکت کنند و به تماشای بازی‌ها بپردازند. حال و مطابق تازه‌ترین اخبار مسابقات، آن‌ها از نحوه‌ی قرارگیری تیم‌ها در مرحله‌ی گروهی مسابقات WePlay! Bukovel پرده برداشتند که در ادامه می‌توان آن را مشاهده کرد.

گروه‌بندی مسابقات بوکاول ماینور

گروه اولگروه دوم
Ninjas in PyjamasGeek FamFURIA EsportsFighting PandaS
Team SpiritRoyal Never Give UpGambit EsportsNigma

مسابقات WePlay! Bukovel Dota 2 Minor

در گروه اول شاهد تیم‌های Ninjas in Pyjamas ،Team Spirit ،Geek Fam و Royal Never Give Up هستیم. در نگاه اول، به نظر می‌رسد که تیم‌های «رویال نِور گیو آپ» و «نینجاز این پیجامز» کار بسیار راحتی را در پیش دارند. بااین‌حال، این مورد بسیار بعید است؛ زیرا تیم‌های «گیک فَم» و «تیم اسپیرت» بسیار خطرناک به نظر می‌رسند و به‌سادگی نمی‌توان از سد آن‌ها گذشت. درواقع با گروهی سروکار داریم که در آن هر تیم توان غلبه بر تیم‌های دیگر را دارد و باید ببینیم که نتایج به چه نحوی رقم خواهد خورد و کدام یک از تیم‌ها نهایتاً می‌توانند به مرحله‌ی اصلی راه پیدا کنند.

تیم‌های Fighting PandaS ،Gambit Esports ،FURIA Esports و Nigma باید در گروه دوم با هم مبارزه کنند. با اطمینان می‌توان گفت که تیم محبوب «نیگما» یا تیم لیکوئید سابق از شانس بالایی برای پیروزی برخوردار است. از آن‌جایی‌که نایب قهرمان مسابقات The International 9 نخستین رویدادهای ماینور و میجور این فصل را از دست داد، این اولین رویداد دارای امتیاز Dota Pro Circuit است که آن‌ها در آن شرکت می‌کنند. ظاهراً دوری بازیکنان Nigma از رقابت‌ها روی آن‌ها تاثیر گذاشته است؛ زیرا آن‌ها نتوانستند واجد شرایط شرکت در مسابقات Leipzig Major شوند. بااین‌وجود، نیگما نهایتاً راهش را به دومین رویداد ماینور فصل باز کرد، که فرصت دیگری را برای درخشیدن در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. «فایتینگ پانداز» و «گمبیت» از دیگر تیم‌های خطرناک این گروه به‌شمار می‌آیند. بااینکه این دو تیم موفق به راه‌یابی به دومین میجور فصل نشدند، اما آن‌ها همچنان یکی از بهترین تیم‌های مناطق خودشان به‌حساب می‌آیند. این موضوع، تماشای درگیری بین آن‌ها را بسیار هیجان‌انگیز می‌کند.

مسابقات WePlay! Bukovel Dota 2 Minor

در مرحله‌ی گروهی مسابقات WePlay! Bukovel تیم‌ها به دو گروه متشکل از ۴ تیم تقسیم می‌شوند و به‌شکل Best-of-Three و با فرمت GSL به رقابت می‌پردازند. پس از پایان رقابت‌های این مرحله، دو تیم برتر هر گروه در براکت بالایی مرحله‌ی اصلی دسته‌بندی خواهند شد و دو تیم انتهای جدولی از گردونه‌ی رقابت‌ها خارج می‌شوند. در مرحله‌ی اصلی، تیم‌ها در یک براکت دو حذفی به مصاف هم می‌روند و نحوه‌ی برگزاری تمام دیدارها به‌استثنای «دیدار فینال» به‌شکل Best-of-Three است.

از آن‌جایی‌که قهرمان WePlay! Bukovel مستقیماً به دومین رویداد میجور این فصل راه می‌یابد، این تیم تنها بیشترین امتیازِ کسب‌شده در یکی از دو رویداد را به دست می‌آورد. به‌عنوان مثال، اگر تیم قهرمان، رتبه‌ی آخر رویداد میجور را تصاحب کند، تنها ۱۴۰ امتیاز مربوط‌به ایستادن در رده‌ی اول رویداد ماینور را دریافت خواهد کرد. اما اگر در رده‌ی هشتم رویداد میجور قرار بگیرد، ۴۵۰ امتیاز مربوط‌به قرارگیری در این جایگاه را به دست می‌آورد. نحوه‌ی تقسیم جوایز و امتیاز Dota Pro Circuit مسابقات WePlay! Bukovel Minor نیز در ادامه قابل مشاهده است.

رتبهمبلغ جایزهامتیاز
اول۷۲.۰۰۰ دلار۱۴۰
دوم۶۰.۰۰۰ دلار۱۲۰
سوم۵۴.۰۰۰ دلار۱۱۰
چهارم۴۲.۰۰۰ دلار۹۰
پنجم-ششم۲۴.۰۰۰ دلار۶۰
هفتم-هشتم۱۲.۰۰۰ دلار۴۰

شما می‌توانید سایر اخبار مربوط‌به مسابقات بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن مطالعه کنید و نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع Liquipedia ESTNN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده